Gå til innhold

Kenwood chef eller chef xl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å kjøpe en kenwood. 

Det er liten prisforskjell på disse to, men forskjell på motorkraft og bollestørrelse. Noe annet?

Noen som har hatt en av de eller begge?

Er den minste (chef) for liten eller burde jeg gå for den største (chef xl)? Kunne vært kjekt å kunne doble bolledeigen, eller julekakene, går det i den minste?

Lurer på om den fungerer fint til både bolledeiger og kaker. Gidder dere å finne fram kenwooden når dere "bare" skal lage muffins eller sjokoladekake feks?

Blir den største for stor til en liten sjokoladekake? 

Blander ting seg bra og elter den ønskelig? Fungerer den fint til julekaker? Brune pinner går det mest av her.

Har lyst at det skal være verdt å dra fram maskinen selv om jeg bare skal lage en liten kake, eller til julebaksten. Går det fint å lage feks både kakedeigen og glasuren i kenwooden? 

Skriv gjerne hvilken type kenwood du svarer for, slik at det blir enklere for meg å velge.

På forhånd takk for svar! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville valgt den med størst motor og full pakke uten tvil.. 

Anonymkode: 0df97...163

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

jeg ville valgt den med størst motor og full pakke uten tvil.. 

Anonymkode: 0df97...163

Kan jeg spørre hvorfor?

Hvis du med full pakke mener utstyr, kommer de med likt utstyr og begge kan man kjøpe samme ekstrautstyr til. Men utover mandelkvern har jeg ikke behov for noe mer ekstrautstyr.

Skrevet

Jeg kjøpte XL for noen år siden og angrer. Jeg baker ikke stooore deiger ofte nok til at det var noe poeng. Bollen er stor og vanskelig å håndtere. Standard kakedeiger ser ut som en slump nedi bunnen.  Vanskelig å snu og holde for å helle ut og slikt. På den mindre modellen jeg vurderte den gangen hadde bollen håndtak, men ikke på denne større bollen. Make it make sense. XD 

Av ekstrautstyret som fulgte med min har jeg brukt minihakkeren endel til nøtter, blenderen et par ganger, og kjøttkverna har aldri  vært ute av eska si. 

Og når jeg skal slenge sammen en sjokoladekake? Da tar jeg frem den gamle håndmikseren med stativ, så står den tunge store Kenwooden i et hjørne og bare ser på. 

Anonymkode: 6b704...27f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte XL for noen år siden og angrer. Jeg baker ikke stooore deiger ofte nok til at det var noe poeng. Bollen er stor og vanskelig å håndtere. Standard kakedeiger ser ut som en slump nedi bunnen.  Vanskelig å snu og holde for å helle ut og slikt. På den mindre modellen jeg vurderte den gangen hadde bollen håndtak, men ikke på denne større bollen. Make it make sense. XD 

Av ekstrautstyret som fulgte med min har jeg brukt minihakkeren endel til nøtter, blenderen et par ganger, og kjøttkverna har aldri  vært ute av eska si. 

Og når jeg skal slenge sammen en sjokoladekake? Da tar jeg frem den gamle håndmikseren med stativ, så står den tunge store Kenwooden i et hjørne og bare ser på. 

Anonymkode: 6b704...27f

Tusen takk for svaret!

Er akkurat dette jeg prøver å unngå, syns det bør være verdt strevet med å ta den fram selv om man bare skal bake en kake. 

Har en stor maskinen nå i et annet merke, som jeg meget sjeldent tar fram fordi den også bare er brukbar på store deiger. Planen er å selge den og kjøpe en som fungerer til alt.

Kanskje jeg skal vurdere den mindre modellen da.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Annonym1 skrev (På 19.12.2023 den 12.47):

Tusen takk for svaret!

Er akkurat dette jeg prøver å unngå, syns det bør være verdt strevet med å ta den fram selv om man bare skal bake en kake. 

Har en stor maskinen nå i et annet merke, som jeg meget sjeldent tar fram fordi den også bare er brukbar på store deiger. Planen er å selge den og kjøpe en som fungerer til alt.

Kanskje jeg skal vurdere den mindre modellen da.

Du har sikkert allerede kjøpt nå,

men: jeg har akkurat solgt min store XL (4 år gammel), og kjøpt den mindre.

XL ble for stor og tungvindt å bruke, spesielt når vi sjeldent lager store deigene. 

Anonymkode: 8bc86...608

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du har sikkert allerede kjøpt nå,

men: jeg har akkurat solgt min store XL (4 år gammel), og kjøpt den mindre.

XL ble for stor og tungvindt å bruke, spesielt når vi sjeldent lager store deigene. 

Anonymkode: 8bc86...608

Ja jeg kjøpte den mindre nå for ett par dager siden. Har kun fått prøvd den 1 gang, laget pizzadeig (7 dl mel). Fornøyd med resultatet, men maskinen ristet noe voldsomt, da var den på middels hastighet, som det sto i oppskriften. Det er jo litt slitsomt at man må passe på den når den elter, men gleder meg til å prøve å lage litt andre ting i den, kaker osv 😁 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...