AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #41 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men hvorfor er airfryer bedre enn stekeovn til å varme nanbrød, ostesmørbrød og kyllingvinger som nevnes her? Er det fordi det tar kortere tid? Ser mange svar nevner veldig usunn mat og jeg vet at man ikke bruker olje for eksempel i en airfryer, men hva om man uansett ikke spiser den type mat? Anonymkode: edaf7...214 Mye kortere tid, og mindre strømbruk. Anonymkode: 66d9b...962 1
Brunhilde Skrevet 21. desember 2023 #42 Skrevet 21. desember 2023 missbluebird skrev (På 20.12.2023 den 9.41): Ga min bort etter en kort stund, samme med alle panner og kjeler som hadde et non-stick belegg. Flere eldre airfryere kan gi fra seg gasser (BPA, PFOA og PFA) når den blir varm, som ikke er særlig bra. Men det krever at den er ganske gammel. De nyere har et bedre belegg, men disse vil alltid bli noe skrapt opp over tid og dermed kommer belegget i maten. Det er også kommet flere og flere vidoer om dette på ulike sosiale medier som belyser noen av problemene. https://www.tiktok.com/@bobbyparrish/video/7121009561875582250 https://www.tiktok.com/@raysgreens/video/7225231978210069786 Foretrekker uansett i dag å bruke stainless steel, jern, glass eller porselen/keramikk. Du ville ikke ha det fordi det kan være skadelig, men du ga det bort til andre? Ja, ja, nestekjærlighet kalles vel det. Jeg bruker min airfryer til fisk, til gratenger, til potetbåter, til oppvarming av rundstykker eller pizza. Og ja, om jeg får lyst på kyllingvinger så bruker jeg den til det også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #43 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.44): Fikk en i gave. Brukes svært sjeldent. Kun om jeg skal lage pommes frites. Det blir veldig bra. Hadde aldri kjøpt en slik. Bruker heller stekeovnen, fungerer ti ganger bedre til det meste, og det er bedre plass. Kjøpte airfryer rist til stekeovnen som også har airfryerfunksjon, Bedre det enn å kjøpe en airfryer. Det er jo bare varmluft🙄 Ovnen fungerer helt likt... Anonymkode: b0f3e...8b8 Airfryer går faktisk ganske mye raskere enn stekeovn Anonymkode: 686e5...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #44 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 1.02): Men hvorfor er airfryer bedre enn stekeovn til å varme nanbrød, ostesmørbrød og kyllingvinger som nevnes her? Er det fordi det tar kortere tid? Ser mange svar nevner veldig usunn mat og jeg vet at man ikke bruker olje for eksempel i en airfryer, men hva om man uansett ikke spiser den type mat? Anonymkode: edaf7...214 Den type mat? Som feks grønnsaker? På null komme niks har jeg stekt blomkål til lunsj. Kan selvsagt ta det i ovn, men går mye kjappere i airfryer. 😊 Anonymkode: 686e5...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #45 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.27): Hva bruker du den til og blir det bra mat eller står den mest ubrukt? Anonymkode: edaf7...214 Bruker den nesten hver dag. Anonymkode: 686e5...4d2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #46 Skrevet 21. desember 2023 Angrer ikke. Bruker den mest til pommes frites og syns de blir mye bedre i airfryer enn i ovn. Anonymkode: d2ab0...8b4
EmVeeJee Skrevet 22. desember 2023 #47 Skrevet 22. desember 2023 Jeg bruker den aldri men samboer bruker den daglig til tining brød. Sinnsykt stor brødrister med andre ord. Ostesmørbrød har jeg vel laget noen ganger
Besserwisser Skrevet 22. desember 2023 #48 Skrevet 22. desember 2023 Jeg fikk min til jul for et år siden, og brukte den kanskje to ganger frem til sommeren. Brått så jeg lyset, og bruker den nesten daglig siden da! Mye fordi det går mye raskere og krever mindre strøm, men også fordi teksturen på maten blir bedre. Jeg oppnår ikke samme resultat i stekeovn, selv om jeg har forsøkt med ulike varmetyper. Jeg bor og spiser ofte alene, men har «familiestørrelsen» likevel. Føler den er akkurat passe. Min erfaring er at man må prøve og feile litt, og jo mer man «lærer» og får til bra - jo mer bruker man den. Fordi man oppdager så mange spennende og gode muligheter! De mest vanlige tingene jeg bruker den til er potetbåter, søtpotetfries, bacon, fiskekaker eller fiskefilet og kyllingvinger. Omelett ble også superdigg, men jeg klarte å søle ganske mye 😛
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #50 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.27): Hva bruker du den til og blir det bra mat eller står den mest ubrukt? Anonymkode: edaf7...214 Hatt min i mange år, 5liter. Bruker den ukentlig til alt fra steking av chips, div kjøtt, fiskegrateng i form, tining av rundstykker, hvitløksbaguetter, laks.. Her om dagen varmet jeg opp ribbe, vet at andre steker ribba i den. Er som en liten stekeovn og så greit når jeg kun lager til meg selv. Anonymkode: e8ac8...d69
totti_1 Skrevet 22. desember 2023 #51 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 15.00): Angrer ikke. Bruker den mest til pommes frites og syns de blir mye bedre i airfryer enn i ovn. Anonymkode: d2ab0...8b4 Jeg har ikke sånn maskin, men dette er frykten min. Den oppforder til fritert mat og pommes... Sliter nå med pommes i ovn nesten 1 gang i uka, trenger ikke mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå