Gå til innhold

Angrer du på airfryer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bruker vår 5 ganger i uka, vil jeg anslå.

Anonymkode: 462de...dc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på min andre. Bruker den hver dag. 

Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva bruker du den til og blir det bra mat eller står den mest ubrukt?

Anonymkode: edaf7...214

Bruker den til pommes frites, fiskepinner, fiskekaker, og når jeg ser noe på instagram jeg til teste feks brokkoli chips osv. Bruker den hvertfall 1 gang i uka. Angrer ikke. 

Skrevet

Jeg synes det er genialt! Airfryeren er i bruk flere ganger i uka. 

Bor alene og lager vanligvis små porsjoner med mat. Da er det enklere med airfryer enn komfyr. I tillegg blir det mindre stekeos og lukt enn om jeg bruker stekepanne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan har dere kommet frem til hvilket program og hvor mange grader/hvor lenge osv?

Ved prøving og feiling?

Anonymkode: 17578...3a0

• Liker 1
Skrevet

Bruker nesten hver dag. Til ostesmørbrød, toast, mini Pizza, frosne rundstykker, poteter, grønnsaker. 

Anonymkode: c22cb...3e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva bruker du den til og blir det bra mat eller står den mest ubrukt?

Spørsmålet er heller hva jeg ikke bruker den til. Den er i bruk hver dag her i huset.

Anonymkode: f1f8a...103

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker min ofte. Sist for å varme nan-brød. Ellers lager jeg gjerne ostesmørbrød i den, varmer rundstykker, steker mat i den som egentlig skal friteres, bacon, chevre (til chevresalat) og ellers bruker jeg den til å varme opp en del restemiddager (men selvsagt ikke alt som går i en airfryer.

Anonymkode: 66d9b...962

Skrevet

Men hvorfor er airfryer bedre enn stekeovn til å varme nanbrød, ostesmørbrød og kyllingvinger som nevnes her? Er det fordi det tar kortere tid? 

Ser mange svar nevner veldig usunn mat og jeg vet at man ikke bruker olje for eksempel i en airfryer, men hva om man uansett ikke spiser den type mat? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor er airfryer bedre enn stekeovn til å varme nanbrød, ostesmørbrød og kyllingvinger som nevnes her? Er det fordi det tar kortere tid? 

Ser mange svar nevner veldig usunn mat og jeg vet at man ikke bruker olje for eksempel i en airfryer, men hva om man uansett ikke spiser den type mat? 

Deb bruker mindre strøm. 

Skrevet

Nei. Har onemoon. Bruker så vidt ovnen nå. 

Anonymkode: bb796...300

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan har dere kommet frem til hvilket program og hvor mange grader/hvor lenge osv?

Ved prøving og feiling?

Anonymkode: 17578...3a0

Ja stort sett. Har prøvd å søke litt på facebook (stooor airfryer gruppe, alt som kan lages står der), men det er forskjellige airfryere og forskjellige produkter. 

Ting jeg spiser regelmessig har jeg ført opp i en liten blokk jeg har på kjøkkenet. Men husker det etterhvert da. 

Anonymkode: 84a38...098

Skrevet

Angrer ikke. Har den framme på kjøkkenbenken. Den tar plass men brukes daglig. Vi har cosori, stor type.

*Barna laget ostesmørbrød til seg selv og venner. Barna liker duppedingsen og vil bli mer selvstendige på kjøkkener.

*chips og annet blir sprøtt

*Barna varmer opp rester: vårruller, pizzastykker etc og det er like sprøtt som ferskt 

*Vi spiser mye mer fisk, fordi det er enkelt å slenge den inn der. Egen fisk-funksjon

*Bruker den til tining av diverse

*Bruker den til grønnsaker osv. Bedre å varme opp den lille ovnen enn den store stekeovnen.

*Bruker stekeovnen mindre og sparer på strømregningen 

*bruker ikke fett til steking etc. Går ned noen kilo ovet tid.

Anonymkode: c5478...db1

• Liker 1
Skrevet

Når det kommer til hvilke grader man skal prøve så tar jeg alltid litt lavere enn man ville satt i stekeovnen. Det fungerer. Cosori er så effektiv så det blir brent om du går for stekeovn temp+tid.

Beklager skrivefeil i innlegget over. Prøv deg fram.

Anonymkode: c5478...db1

Skrevet

Har en 2-liter som tar liten plass på kjøkkenbenken. Bruker den når jeg skal lage mat kun til meg selv. F.eks fisk og grønnsaker. Lager jeg til flere, så bruker jeg stekeovn og/eller kokeplater. Hvis jeg har et ostesmørbrød oppi airfryeren, så må jeg snu kurven på hode for å få skiven ut 🤣

Anonymkode: c2b4d...f64

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk en til jul for et par år siden, og jeg lager aldri pommes frites, kyllingvinger/lår, vårruller går fint i ovnen osv. 

Rundstykker tiner jeg sjelden, og den tar jævli plass på benken, så den gikk rett i retur! 

Anonymkode: 9fa83...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.43):

Nei, angrer ikke - selv om jeg ikke bruker den hver deg.

- steker rundstykker (frosne fra butikk)

- lager ostesmørbrød

- steker karbonader

- råstekte poteter

- hjemmelaget pommes frites

- kyllingvinger

Anonymkode: 72395...14a

Alt dette lager jeg like effektivt i stekovnen. Da slipper man i tillegg å bruke tid på et ekstra kjøkkenapparat som tar plass. Fikk en aitfryer til jul for et par år siden. Den ble byttet inn i noe annet 3.juledag… 

Det eneste «xtra» apparatet jeg har er riskokeren. Den er genial og gir perfekt ris. Lett å rengjøre, settes rett i skapet etter bruk. Ser ikke for meg at en fettete airfryer passer like godt i skapet. 

Anonymkode: c7e53...95c

• Liker 1
Skrevet

Ga min bort etter en kort stund, samme med alle panner og kjeler som hadde et non-stick belegg.
Flere eldre airfryere kan gi fra seg gasser (BPA, PFOA og PFA) når den blir varm, som ikke er særlig bra.
Men det krever at den er ganske gammel. De nyere har et bedre belegg, men disse vil alltid bli noe skrapt opp over tid og dermed kommer belegget i maten. 

Det er også kommet flere og flere vidoer om dette på ulike sosiale medier som belyser noen av problemene.
https://www.tiktok.com/@bobbyparrish/video/7121009561875582250
https://www.tiktok.com/@raysgreens/video/7225231978210069786

Foretrekker uansett i dag å bruke stainless steel, jern, glass eller porselen/keramikk. 

Skrevet

Vi bruker ikke vår Airfryer kjempemye, men jeg angrer heller ikke på at vi kjøpte den. Den skal få lov til å bli her hos oss 😊

Skrevet

Angrer ikke, men bruker den mye mindre enn jeg så for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...