Gå til innhold

Noen her som har Bulder bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vet om det går an å lekke til litt ekstra på lånet når man søker om overflytting?

Eks har boliglån på 1 mill i bank x, ønsker 1,5 mill for å kjøpe bil ved overflytting til Bulder.

Anonymkode: 99797...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du ha lav belåningsgrad og søke om 1.5 mill. 

Anonymkode: 68d8f...86a

• Nyttig 1
Skrevet

Det beste er nok å kontakte Bulder direkte da du sikkert må søke om mer lån :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Bulder og nei de gjør ikke slikt. Har selv prøvd å få bakt billån inn i huslån, men fikk avslag fordi de ikke tilbyr den tjenesten.👎

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og vet om det går an å lekke til litt ekstra på lånet når man søker om overflytting?

Eks har boliglån på 1 mill i bank x, ønsker 1,5 mill for å kjøpe bil ved overflytting til Bulder.

Uproblematisk så lenge lånet ditt ikke overstiger belåningsgraden.

Du søker uansett om nytt lån basert på verdien av boligen og inntekten din, det er ingen krav til hva du skal bruke pengene til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har rammelån i Landkreditt bank, Bulder har vel det samme. Så lenge dere har lav nok belåningsgrad (innenfor 60%) bryr de seg jo ikke med hva du bruker pengene på. Jeg har bakt hytta inn i mitt istedenfor å ha hyttelån ved siden av (jeg hadde mye sikkerhet i leiligheten min). Rammelån er litt dyrere, men det har vært gull verdt å kunne betale kun renter i måneder som har vært litt trange, og samtidig kunne sette alt ekstra inn på lånet om det kommer inn en bonus el. Jeg har like god rente som Bulder tilbyr enn så lenge.

Anonymkode: d9279...325

Skrevet

Syns Bulder er et dumt navn.

Anonymkode: e81d4...917

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har rammelån i Landkreditt bank, Bulder har vel det samme. Så lenge dere har lav nok belåningsgrad (innenfor 60%) bryr de seg jo ikke med hva du bruker pengene på. Jeg har bakt hytta inn i mitt istedenfor å ha hyttelån ved siden av (jeg hadde mye sikkerhet i leiligheten min). Rammelån er litt dyrere, men det har vært gull verdt å kunne betale kun renter i måneder som har vært litt trange, og samtidig kunne sette alt ekstra inn på lånet om det kommer inn en bonus el. Jeg har like god rente som Bulder tilbyr enn så lenge.

Anonymkode: d9279...325

Jeg ønske Rikke rammelån, kun et vanlig boliglån, men å låne opp litt der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg ønske Rikke rammelån, kun et vanlig boliglån, men å låne opp litt der. 

Ja, og du har fått svar at du må ha nok egenkapital, dvs sikkerhet, i boligen før noe sånt gis. Lav belåningsgrad på boligen er en forutsetning.

Men ring Bulder Bank selv og spør. Om du har veldig lav belåningsgrad fra før, kanskje 20-30%, burde det vel la seg gjøre.

Anonymkode: 095e5...c5b

Skrevet

Dette gjelder som eksisterende kunde, vil anta at det er sammenlignbart med ny kunde:

https://www.bulder.no/lan/boliglan/opplaning/

Men med Bulder er hele poenget å holde seg under 50% belåningsgrad, slik at man får laveste rente. Hvis ikke kan man kanskje likegodt ha en annen bank?

Anonymkode: fa976...4d7

Skrevet

Ja, og du har fått svar at du må ha nok egenkapital, dvs sikkerhet, i boligen før noe sånt gis. Lav belåningsgrad på boligen er en forutsetning.

Men ring Bulder Bank selv og spør. Om du har veldig lav belåningsgrad fra før, kanskje 20-30%, burde det vel la seg gjøre.

Anonymkode: 095e5...c5b

Dette gjelder som eksisterende kunde, vil anta at det er sammenlignbart med ny kunde:

https://www.bulder.no/lan/boliglan/opplaning/

Men med Bulder er hele poenget å holde seg under 50% belåningsgrad, slik at man får laveste rente. Hvis ikke kan man kanskje likegodt ha en annen bank?

Anonymkode: fa976...4d7

Jeg har belåningsgrad på ca 12% så det er ikke problemet i så fall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har tenkt å låne 500 000,- til bil? Høres ut som en dårlig idè.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har belåningsgrad på ca 12% så det er ikke problemet i så fall.

Du må også ha inntekt til å betjene lånet. 

Anonymkode: e3a3e...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har tenkt å låne 500 000,- til bil? Høres ut som en dårlig idè.

Du må også ha inntekt til å betjene lånet. 

Anonymkode: e3a3e...911

Jeg har inntekt til å betale det. Hvorfor så kritisk? Eie this til 16 mill, har lån på ca 12 prosent av summen og skal nå kjøpe bil med samboeren. Vi klarer dette helt fint!!!

Skrevet

Jeg har inntekt til å betale det. Hvorfor så kritisk? Eie this til 16 mill, har lån på ca 12 prosent av summen og skal nå kjøpe bil med samboeren. Vi klarer dette helt fint!!!

Hvorfor har dere betalt ned så mye på lånet i stedet for å bygge opp en buffer for bruk til ting som f.eks bilkjøp?

Anonymkode: e7a36...d70

Skrevet

Hvorfor har dere betalt ned så mye på lånet i stedet for å bygge opp en buffer for bruk til ting som f.eks bilkjøp?

Anonymkode: e7a36...d70

Eeehhh fordi det har vært mest løsnnsomt. Har ikke hatt bruk for bilen før nå og det å bare ha penger på konto over år når man har lån er jo idiotisk. 

Skrevet
Ohnonotagain skrev (På 18.12.2023 den 22.12):

Jeg har Bulder og nei de gjør ikke slikt. Har selv prøvd å få bakt billån inn i huslån, men fikk avslag fordi de ikke tilbyr den tjenesten.👎

Det var rart, for det har jeg nettopp gjort 

Anonymkode: 26896...b08

Skrevet (endret)
19 hours ago, AnonymBruker said:

Eeehhh fordi det har vært mest løsnnsomt. Har ikke hatt bruk for bilen før nå og det å bare ha penger på konto over år når man har lån er jo idiotisk. 

Mest lønnsomt hadde nok vært å følge nedbetalingsplanen på 30 år og investert resten av pengene i et indeksfond. Lite glede i å nedbetale lån med 2-5% rente når inflasjonen er på 6+ og børsen stiger enda mer... 

Husk å nedbetal den bilen ganske fort da. Å bruke 25 år på å følge nedbetalingsplanen med en innbakt bil er ikke spesielt gunstig når bilen selges etter f.eks. 7 år... Dumt å fortsette å betale i ytterligere 18 år på en bil man ikke har

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet

Byttet til Bulder og økte samtidig huslånet med 200.000. Så det går fint.

Anonymkode: b4e22...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...