Gå til innhold

Når begynte dere å føle dere gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart 37. Begynte liksom å føle på det da jeg ble 36. Nærmere 40 enn 30.

Anonymkode: e0b29...e42

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke enda, men er 54 år og føler meg overhodet ikke som det. Føler meg ikke gammel i hvert fall :)

Anonymkode: 78a16...733

• Liker 5
Skrevet

Er 42, og eneste gangene jeg føler meg gammel er når jeg havner på bord med bare folk i første halvdel av tyve-årene i lunsjen på jobb, og de ikke aner hvem McGyver er og de spør hvordan vi klarte gjøre lekser i gamledager når vi ikke hadde internett ;)

Er mye bedre trent nå enn da jeg var 20, og kroppen er overhodet ikke gammel. Ikke hodet heller. 

Anonymkode: 723a3...c08

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var 32.

Nå er jeg 50 og det har gått over! 🤣🤣

Alle tror jeg er 40 lell ;) 

Anonymkode: 93d19...54f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, sånn ved 38. Er 40 nå og kjenner at kroppen begynner å forandre seg hormonellt. Blir nok en tidelig overgangsalder på meg. 

Anonymkode: f28e6...60d

Skrevet

Da jeg var 56 og innså at jeg måtte anskaffe lesebriller.  Seinere har det dukket opp situasjoner hvor jeg innser at ikke alt er like raskt/mykt/sterkt som før.

Anonymkode: bab74...85c

Skrevet

Da jeg var 46 og den ene krisen oppstod etter den andre. Jeg håper at livet mitt er bedre om noen år, kanskje jeg føler meg yngre igjen da.

Anonymkode: 208f8...76d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Etter et år med sykemelding pga utbrenthet fordi da merket jeg at energinivået ble veldig redusert og jeg kom aldri opp på høyden igjen. Derfor veldig stor forskjell i løpet av ett år. Da var jeg 52. Nå er jeg K63, alle trange kjoler er donert bort 🙂

Anonymkode: 645da...061

• Hjerte 2
Skrevet

De som så serien om Majka på NRK i 1983 er eldgamle - da var det gått 38 år siden 1945, noe som virket som steinalderen for dem som var barn og unge den gang.

Går man 38 år tilbake fra idag, kommer man til 1985; det vil si at de som husker Bobbysocks vinne Eurovision er like gamle som de som husket slutten på annen verdenskrig i 1983.

Enda verre er det for dem som så Majka i 1979; da var det gått 34 år siden 1945 - altså som 1989 sett med våre øyne.

Deprimerende å tenke på, men slik er livet; de som husker Majka, jenta fra verdensrommet, er virkelig gamle.

Anonymkode: 07e86...d34

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg fylte 49, og innså at jeg er eldre enn min mor ble. Fikk plutselig skikkelig dårlig tid til å gjøre alt det som var på bucketlisten i tenårene. 

Anonymkode: 35597...477

Skrevet

Jeg er 36 og føler meg ikke gammel, og kjenner meg ikke igjen når andre på min alder skal påpeke hvor "gamle og slitne" vi er. Jeg er småbarnsmor med ca. 30 år igjen av arbeidslivet, potensielt 50+- år igjen av selve livet - det er litt tidlig å bli gammel allerede nå🤔Jeg er nok mer rolig og fornuftig nå enn for 15 år siden, men det er bare deilig😄

Anonymkode: 89ee1...40e

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var ca 40 år. Nå er jeg 44, og føler det på samme måte. Men! Det som er rart, er at jeg føler meg gammel på en måte, ser feks endringer under øyne- mye grått hår mm, men føler meg veldig «barnlig»  også. Liker barnlig godis, kan finne på å spise alt for mye ostepop rett før middag, har store drømmer om å oppnå resultat både i skirenn, sykkel og løp (selvsagt ikke på elitenivå- men mosjon). Går i dieselbukser. Så jeg vet ikke jeg- blir rett og slett ikke helt klok på meg selv;)

Anonymkode: cb522...eca

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble 40 i år og føler meg ikke gammel i det hele tatt😁 Kan faktisk ikke fatte at jeg er hele 40 år. Jeg er frisk og sprek og merker ikke noe alder på kroppen. Har ikke grått hår og knapt noen rynker. 
Fikk en ny kollega i høst som gjettet at jeg var 30😆😆😆 

Anonymkode: 8ce4f...66b

Skrevet

Jeg fikk første alderdomsstegn som 59-åring. Slitasjeskade i kneet. Må operere. Før det var jeg grenseløst ung og sprek.

Anonymkode: fe4ef...9fa

• Liker 1
Skrevet

Har ikke begynt å føle meg gammel enda. Er 57 år.

Anonymkode: 2afb2...c4c

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var 25 og begynte å jobbe på videregående skole - og innså at i elevenes øyne var jeg både voksen og gammel :ler: Nå er jeg 43 og synes det er veldig situasjonsavhengig og relativt, men jeg har innsett at jeg ikke er ung lenger...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da jeg ble kronisk syk i starten av 40-årene. Etter mange år irriterer jeg meg fortsatt over hvor lang tid ting tar, ting jeg ikke klarer osv. Skulle gjerne ha tatt meg en fest, men klarer ikke det, og drikker ikke alkohol lenger 🙃. Ellers ser det greit ut. Normalvektig, fin hud, tykt og fint hår osv. Tar stort sett godt vare på hud, sminker meg pent osv. Men merker at jeg sær mye verre ut på en dårlig dag enn jeg gjorde før. Vanskeligere å kamuflere dårlig form.

Anonymkode: fd903...17d

• Liker 1
Skrevet

Er 41 år. Føler meg ikke gammel. Syns ikke 50 virker så gammelt heller lenger. Tror jeg følte meg eldre da jeg var yngre og tok livet mer seriøst.

Den "yngste" og sprekeste dama jeg kjenner er 80 år 😄

Anonymkode: a8729...df1

• Liker 2
Skrevet

Etter jeg bikka 40 følte jeg med nødvendigvis ikke gammel selv, men kommentarer fra folk gjorde at jeg begynte å føle meg gammel. 
Typ som at «ja nå er du såpass gammel at du ikke kan gjøre sånn og sånn»

« Er du kommet i overgangsalderen??»

« Har du fått barnebarn» 

osv osv. Men i kropp og sjel er jeg fortsatt 29, tror jeg selv 😂 Er mye mer fart i meg på jobb enn feks de som er 30 år og yngre. 

Anonymkode: b98ec...daf

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg ikke noe annerledes enn da jeg var rundt 30, bortsett fra alle "ondtene" jeg har fått pga gikt, men er jo 64 så blir sikkert oppfattet som gammel av de på 20 🙃 Husker bestemoren min snakket om at hun ikke følte seg noe eldre, men først nå forstår jeg hva hun mente 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...