AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #21 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er tar dere det som en selvfølge at det er Norovirus? Anonymkode: 0b21c...8b6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slettes ikke sikkert at det er Norovirus de har. Anonymkode: 0b21c...8b6 Det er jeg selvfølgelig klar over, og det er sikkert TS også, men her hvor jeg bor er det det som går nå (det testes ofte). Kan selvfølgelig hende stedet TS bor er rammet av noe annet. Anonymkode: d6c64...652
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #22 Skrevet 18. desember 2023 Kan hende det går bra, men kan hende dere blir smittet selv om sistemann har hatt 48 timer uten oppkast/diaré. Om dere tar sjansen, så tenk dere om hvis de bare har ett toalett. Anonymkode: b1c05...f66 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #23 Skrevet 18. desember 2023 Med mindre de ligger å spyr/har diare rett før julaften, hadde jeg reist. Det er mare mandag i dag. Hadde tatt visse forhåndsregler; husk på god hånd hygiene! Huske på koronaåret, var mye mindre smitte og sykdom som gikk rundt, for hygieneregler fungerer om de bare følges. Ikke minst hadde nok kanskje vurdert å ikke overnatte, men heller reist hjem julaften. Anonymkode: d3dd5...90d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #24 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mitt barn er nærmere 2 men vi tar jo egentlig den risikoen hele tiden. Bor i Oslo og vi drar i lekeland, sender ungen i barnehagen +++ selv om vi stadig blir smittet av ting. Å feire jul med familie er veldig viktig for meg. Men jeg ville snakket med søster om smittevern da, når siste person spydde og hva vi kan gjøre for å redusere risiko (komme en dag senere, ha håndsprit med og slikt). Anonymkode: b08f1...d9b OBS - om det er noro, så funker ikke håndsprit. Det må til skrubbing med såpe og varmt vann for å sprekke ytterskallet på viruset så dør. Ikke bruk samme håndkle til hender som de som har vært syke. Men ville nok ikke reist. Noro kan overleve 4 uker på flater. Med to voksne og flere barn vil det være virus på alt. Fikk noro i fjor til jul, etter kun å ha såvidt tatt på touch-skjermen på tlf til et barn som ble sykt. Rimelig kjipt Hadde nok heller reist en tur i romjula. Kanskje dere kan spare gavene fra hverandre til da? Anonymkode: 193fc...34f 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #25 Skrevet 18. desember 2023 Akkurat nå ville jeg trodd det var korona. Vi er midt i en veldig høy bølge, og hos veldig mange starter det med oppkast. Spesielt denne varianten som går nå, da den angriper tarmsystemet hardere enn tidligere varianter. Anonymkode: 567ce...425 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #26 Skrevet 18. desember 2023 Hva med å skyve feiringen til første juledag? Og så hadde jeg kjøpt inn godt med mat i tilfelle. Anonymkode: dfab2...b74 1
powerpuffen Skrevet 18. desember 2023 #27 Skrevet 18. desember 2023 jeg hadde droppet det. Sist vi hadde noro i hus passet jeg og min samboer noen barn som var forbi 48 timers regelen - men i deres hus. Det var nok at samboer brukte toalettet 1 gang. Det gikk to døgn så lå han rett ut. Jeg slapp unna med skrekken. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #28 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jeg selvfølgelig klar over, og det er sikkert TS også, men her hvor jeg bor er det det som går nå (det testes ofte). Kan selvfølgelig hende stedet TS bor er rammet av noe annet. Anonymkode: d6c64...652 Nettopp. Det finnes mange forskjellig magevirus. Så omgangssyke er ikke = norovirus. Anonymkode: 0b21c...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #29 Skrevet 18. desember 2023 Ts her! Det er jo helt åpenbart et smittsomt magevirus, enten det er noro eller ikke. De er testet for covid, så tror det kan utelukkes! Tusen takk for svar, alle sammen! Det virker som om flertallet ville ha reist dit, men passet på hygienen og snakket med vertene. Jeg forblir litt skeptisk da det er små barn inni bildet som sikler og spiser på alt. Frister ikke å ligge langstrak i romjula. Men vi får se det litt an! 😮💨 Anonymkode: 67654...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #30 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her! Det er jo helt åpenbart et smittsomt magevirus, enten det er noro eller ikke. De er testet for covid, så tror det kan utelukkes! Tusen takk for svar, alle sammen! Det virker som om flertallet ville ha reist dit, men passet på hygienen og snakket med vertene. Jeg forblir litt skeptisk da det er små barn inni bildet som sikler og spiser på alt. Frister ikke å ligge langstrak i romjula. Men vi får se det litt an! 😮💨 Anonymkode: 67654...1c4 Et magevirus er det åpenbart, ja. Men, Norovirus er absolutt mer smittsomt enn andre magevirus, og man blir sykere av det. I tillegg lever Noroviruset mye lenger på overflater. Så det er en viss forskjell på dette viruset og andre magevirus. Anonymkode: 0b21c...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #31 Skrevet 19. desember 2023 Jeg hadde reist, men vår familie får nesten aldri magevirus så vi er ganske motstandsdyktig på det. Men hadde ikke latt de syke laget mat til oss, det hadde jeg fikset selv. Vask over overflater når dere kommer der, vøre nøye på håndvask og nyt juleferien. Det er faktisk like sannsynlig at ettåringen deres får et slikt virus fra barnehagen før dere reiser.... Anonymkode: 90ec8...379
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #32 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nettopp. Det finnes mange forskjellig magevirus. Så omgangssyke er ikke = norovirus. Anonymkode: 0b21c...8b6 De aller fleste tilfellene er norovirus. Det kan også være adenovirus eller sapovirus. Eventuelt rotavirus, men det blir man jo vaksinert for nå.. Anonymkode: 02f6f...7b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå