Gå til innhold

Dere som er pro-palestina

mocca1

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (6 minutter siden):

En oppgave for andre enn Israel... ok, men .. prøv å tenke Norge for et øyeblikk isteden for Israel. Norge angrepet av Sverige (ja, ja, jeg vet.. bare et eksempel)  Hundrevis av uskyldige nordmenn drept av et gjeng svensker. Hadde du ikke forventet at Norge ville svare ?

Svare mot hvem da? Uskyldige svenske barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, esk said:

Svare mot hvem da? Uskyldige svenske barn?

nei, men hva om terrorister skulte seg bak svenske barn og var fremdeles en trussel for Norge ?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

nei, men hva om terrorister skulte seg bak svenske barn og var fremdeles en trussel for Norge ?

Selvsagt i faen hadde jeg ikke støttet massedrap på svenske barn uansett. Men jeg er ikke batshit crazy i hodet heller, da. Kan ha noe med det å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, esk said:

Selvsagt i faen hadde jeg ikke støttet massedrap på svenske barn uansett. Men jeg er ikke batshit crazy i hodet heller, da. Kan ha noe med det å gjøre.

Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (12 minutter siden):

Terrorister finnes på begge sider, men de fleste av de demonstrerer for at krigen må opphøre og for et fritt Palestina er ikke-voldelige demomstranter. Du må også ha klart for deg at anti-semittisme og anti-sionisme ikke er det samme.

Her kan du lese litt om sionisme. Sionisme kan være mange forskjellige ting, som du ser. 
Det er ikke sort/hvitt. 
Derfor er dette så vanskelig, og det kan være et hårfint skille mellom anti-sionisme og anti-semittisme. 
Hvis du med anti-sionisme mener at  jøder innvandret til Israel bare kan pelle seg tilbake dit de kom fra, kan det kalles antisemittisme fex. 
Det kommer uansett aldri til å skje. Historie er historie. 
https://snl.no/sionisme

Endret av Bacteria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter i hvertfall ikke terrorister. Det er ødeleggende å gå i forhandlinger med terrorister. Trist at folk støtter terroristene som bygger våpenlagre og tunneller under barneskoler, lekeplasser og sykehus. Også bomber de samme terroristene sine egne sykehus enten med vilje eller pga ustabil kvalitet på rakettene. 

Trist at folk sitter å støtter disse klovnene som ikke er for fred, men vil slakte alle jøder på jorden.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

esk skrev (1 time siden):

Massedrap på israelske da? La oss si at vi ble angrepet av svenskene slik som Israel ble av Hamas 7.oktober, og at de sa at de ville gjøre det igjen og igjen til vi var utslettet. Hadde du bare bedt Norge ikke foreta seg noe? Forhandlet? Og når det har blitt forhandlet opp og ned, og verdenssamfunnet har vært med i forhandlinger, og de fortsatt sier de vil voldta din datter og skjære brystene av din mor, og fjerne alle nordmenn fra verdens overflate. Så bare lar du det skje, fordi det kan dø sivile om Norge slåss tilbake? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (1 minutt siden):

Massedrap på israelske da? La oss si at vi ble angrepet av svenskene slik som Israel ble av Hamas 7.oktober, og at de sa at de ville gjøre det igjen og igjen til vi var utslettet. Hadde du bare bedt Norge ikke foreta seg noe? Forhandlet? Og når det har blitt forhandlet opp og ned, og verdenssamfunnet har vært med i forhandlinger, og de fortsatt sier de vil voldta din datter og skjære brystene av din mor, og fjerne alle nordmenn fra verdens overflate. Så bare lar du det skje, fordi det kan dø sivile om Norge slåss tilbake? 

Du mener ikke oppriktig at IDF begynte å skjelve i buksene av de truslene der? Etter kjapp googling fant jeg ut at Hamas har 20-25 000 medlemmer. IDF har 165 000 aktive soldater/ansatte/whatever og rett under en halv million personer i reserve. De er støttet økonomisk og med våpen blant annet av bestevennen sin USA og hadde før krigen massiv etterretning i sving mot Hamas.

Setter vi oss ned og ser på tallene, ser vi at rundt 1200 israelere ble drept av Hamas i terrorangrepene 7. oktober. Det var grufullt og er ren, brutal terror som må fordømmes. Det gir likevel ikke Israel rett til å likvidere 20 000 and counting palestinere, hvor svært mange av disse er barn.

Israels pågående angrep mot Palestina er ikke forholdsmessig med terrorangrepene 7. oktober. Henter et lite sitat fra snl.no:

"Etter folkeretten gjelder et generelt maktforbud, men militær makt kan lovlig brukes blant annet i selvforsvar. I så fall kreves det at selvforsvarshandlingen er proporsjonal i forhold til det væpnede angrepet som søkes avverget. Dette påvirker ikke vurderingen av om enkeltstående kamphandlinger oppfyller proporsjonalitetsprinsippet etter internasjonal humanitærrett."

Så nei. Om vi var overlegne Sverige på alle måter og de truet med å skjære av min mors pupper, hadde jeg ikke begynt å skjelve i buksene. Og jeg hadde ikke støttet såkalt selvforsvar som drepte så mange uskyldige barn og voksne.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (4 timer siden):

Du mener ikke oppriktig at IDF begynte å skjelve i buksene av de truslene der? Etter kjapp googling fant jeg ut at Hamas har 20-25 000 medlemmer. IDF har 165 000 aktive soldater/ansatte/whatever og rett under en halv million personer i reserve. De er støttet økonomisk og med våpen blant annet av bestevennen sin USA og hadde før krigen massiv etterretning i sving mot Hamas.

Setter vi oss ned og ser på tallene, ser vi at rundt 1200 israelere ble drept av Hamas i terrorangrepene 7. oktober. Det var grufullt og er ren, brutal terror som må fordømmes. Det gir likevel ikke Israel rett til å likvidere 20 000 and counting palestinere, hvor svært mange av disse er barn.

Israels pågående angrep mot Palestina er ikke forholdsmessig med terrorangrepene 7. oktober. Henter et lite sitat fra snl.no:

"Etter folkeretten gjelder et generelt maktforbud, men militær makt kan lovlig brukes blant annet i selvforsvar. I så fall kreves det at selvforsvarshandlingen er proporsjonal i forhold til det væpnede angrepet som søkes avverget. Dette påvirker ikke vurderingen av om enkeltstående kamphandlinger oppfyller proporsjonalitetsprinsippet etter internasjonal humanitærrett."

Så nei. Om vi var overlegne Sverige på alle måter og de truet med å skjære av min mors pupper, hadde jeg ikke begynt å skjelve i buksene. Og jeg hadde ikke støttet såkalt selvforsvar som drepte så mange uskyldige barn og voksne.

De har god grunn til å ta terrortruslene på alvor. 

Antall soldater vs antall terrorister kan ikke settes opp mot hverandre, terrorister driver med TERROR.

En mann er nok til å gjøre stor skade, trodde alle i Norge var klar over det og dette er noe Israel vet bedre enn noen andre. De har opplevd det gang på gang på gang gjennom mange mange mange år!

Tenk å sitte her og minimere massakren, den som gir Israel all rett i verden til å eliminere trusselen. 1200 mennesker inkl. BARN ble SLAKTET på de mest bestialske måter, du ramser det opp for å sammenligne med terror-tall fra en krig!!!

Slik ondskap kan IKKE sammenlignes med krig. Hamas kan lære satan i ondskap - så ille var det.

Jada, vi vet at alle 20 000 som Hamas kommer med er barn og at ingen "tapre frihetskjempere" har blitt drept. 

Terrorister MÅ bli tatt ut og det er på høy tid at Israel gjør det, de har levd tålmodige med angrep fra disse i årevis der 7. okt. toppet det hele og var en krigserklæring.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må huske at Israel har et enormt markedsføringsbudsjett i milliard klassen utifra det jeg har lest:
Store delere brukes i USA for å få støtte der men det brukes også store summer i Europa..
Slike enorme pengemengder har ikke Palestinere eller andre som er underlegne i en konflikt (f.eks de russerne som er mot Putins kriger eller de Israelere som er mot Israels kriger) og dette utnyttes til siste rest til fordel for de som har denne makten.
I Norge blir også vi et offer for Israels markedsføringskampanjer som de kjører for å forsvarer det de gjør mot menneskeheten  på Gaza og på Vestbredden. Men ettersom Norge er et mikro land også i Israels øyne er vi ikke like mye utsatt (foreløpig).
Så lenge vi er oppmerksomme på dette  er det viktig å ikke la seg påvirke av disse "informasjonskampanjene" som de ant vil kalle det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 timer siden):

Her kan du lese litt om sionisme. Sionisme kan være mange forskjellige ting, som du ser. 
Det er ikke sort/hvitt. 
Derfor er dette så vanskelig, og det kan være et hårfint skille mellom anti-sionisme og anti-semittisme. 
Hvis du med anti-sionisme mener at  jøder innvandret til Israel bare kan pelle seg tilbake dit de kom fra, kan det kalles antisemittisme fex. 
Det kommer uansett aldri til å skje. Historie er historie. 
https://snl.no/sionisme

Samtidig må en skille mellom jøde og israelitt. Jøder finnes verden over også utenfor Israel, og selv om de er jøder trenger de ikke støtte Israels politikk. Men den forskjellen er det mange som ikke skjønner, derfor har Israels angrep på Gaza fått anti-semittismen til å blomstre opp flere steder utenfor Israel. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Apis said:

Den logikken skjønner jeg ikke, dette er jo et forsøk på å gi en fornuftig forklaring på en uakseptabel handling. Men det du kanskje mener er at Israel har en slags moralsk rett, til å drepe disse barna, så lenge Hamas gjemmer seg bak de? 

Det er jo greia med krig. Folk dør, barn også. Britene og de allierte drepte flere nordmenn i 2. verdenskrig enn hva tyskerne gjorde, sies det. 
Men halv million briter døde i blitzen, men britene og de allierte tok livet av 7 millioner tyskere i en reell teppebombing av tyske byer i sin ferd mot Hitler i Berlin.

Om man ikke ønsker at sivile dør, overgir man seg. Vanligvis dreier det seg om å overgi seg for å spare egne soldater og sivile. 

Alternativet er at israelere flykter til andre land. At Israel gir seg på tap, for å redde fiendens sivile. For hva? Vil det gi fiendens sivile et godt liv i fred og frihet, er det fred og frihet Hamas kriger for? Eller er det død, og terror de islamistisk kontroll over alle mennesker i Levanten de kriger for?

Er det moralsk riktig å ikke forsvare egne innbyggere. 

Det er dessverre ikke sånn at alle ønsker fred. Om man ikke har militært forsvar, eller ikke har lov til å benytte seg av militært forsvar, blir man lett tatt over av fiender som benytter seg av militært angrep.  Om det er organisasjoner som Hamas, Hezbollah, Ansar Allah, eller stater som Russland, Kina, eller Iran. 

Det er ikke slik at om aggressive diktatoriske makter får dure frem, blir alt bra. Det blir mye, mye verre for alle. Det er ikke sånn at disse maktene ikke dreper mennesker. De dreper for fote både i angrepskriger og egen befolkning, og befolkninger de har tatt over også i fredstid. 

Forstår ikke logikken om at bare man lar islamistene  vinne så blir alt så mye bedre. Absolutt slt tilsier at da blir alt mye mye verre. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Proaktiv said:

Jeg tror vi må huske at Israel har et enormt markedsføringsbudsjett i milliard klassen utifra det jeg har lest:
Store delere brukes i USA for å få støtte der men det brukes også store summer i Europa..
Slike enorme pengemengder har ikke Palestinere eller andre som er underlegne i en konflikt (f.eks de russerne som er mot Putins kriger eller de Israelere som er mot Israels kriger) og dette utnyttes til siste rest til fordel for de som har denne makten.
I Norge blir også vi et offer for Israels markedsføringskampanjer som de kjører for å forsvarer det de gjør mot menneskeheten  på Gaza og på Vestbredden. Men ettersom Norge er et mikro land også i Israels øyne er vi ikke like mye utsatt (foreløpig).
Så lenge vi er oppmerksomme på dette  er det viktig å ikke la seg påvirke av disse "informasjonskampanjene" som de ant vil kalle det.

Hamas ved Qatar har minst like stort PR budsjett ved aljazeera og deres under kanaler som AJ+

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MissHannigan said:

Du forsvarer det Israel gjør nå, med å sammenligne krigen på 40 tallet? Skal vi ikke lære av alle feilene og jævelskapen som ble gjort under andre verdenskrig? Selv om tusner av barn ble drept under andre verdenskrig, så er det ikke OK nå. Det var ikke OK da heller. 

Slik krigføring er hevngjerrig, barnslig, uintelligent og psykopatisk. 

På 40 tallet ble barn banket opp av voksne om de ikke oppførte seg. Det er jo selvfølgelig helt greit å gjøre dette i 2023 også. Må jo regne med litt svinn. 

Forklarer, ikke forsvarer. 

Krig er jævlig, det betyr derimot ikke at militært forsvar ikke er nødvendig. 

Det var nok ikke de samme som dødde i de alliertes ferd mot Berlin, som hadde dødd om utryddningsleirene hadde fått kvernet på i flere tiår videre.

Her er det Hamas og deres allierte som har startet en slik  psykopatisk krig du snakker om. De bør legge ned sine våpen umiddelbart. Det er vi vel alle enige om. 

Jeg tror derimot ikke de kommer til å gjøre det, før de blir tvunget, de har sagt de skal kjemp til siste slutt. Det er heller ikke noe som tyder på at de holder på å overgi seg. De fortsetter sitt angrep, sin draps kampanje. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (2 timer siden):

Samtidig må en skille mellom jøde og israelitt. Jøder finnes verden over også utenfor Israel, og selv om de er jøder trenger de ikke støtte Israels politikk. Men den forskjellen er det mange som ikke skjønner, derfor har Israels angrep på Gaza fått anti-semittismen til å blomstre opp flere steder utenfor Israel. 

Antisemittisstiske angrep økte allerede 7 oktober, før Israel angrep Gaza, du undervurderer det monsteret Antisemittisme er

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro-palestinere er gjerne de samme menneskene som er for milde straffer for narkotikasmugling, voldtekt og mord.

De mangler et selvbevaringsinstinkt som forteller dem at de må sette grenser for andres adferd.

Folk som tror de selv er usårbare, gjør bare samfunnet sårbart gjennom sine dårlige holdninger.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kalmusrot said:

De mangler et selvbevaringsinstinkt som forteller dem at de må sette grenser for andres adferd.

JA ! akkurat. Som en sau som ville forelsket seg i en ulv !

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

JA ! akkurat. Som en sau som ville forelsket seg i en ulv !

Noen sauer går i demonstrasjon for «La ulven leve!». Sånn er det bare. Når de blir tatt av ulv er det uansett for sent å ombestemme seg.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...