Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #481 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (17 minutter siden): Du ser ikke logikken I å fjerne en organisasjon som har sagt de skal gjennomføre 7 oktober igjen og igjen inntil Israel er borte? Ok. Du om det Du hoppet bukk over poenget.
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #482 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (2 minutter siden): Du hoppet bukk over poenget. Nei, det gjorde jeg ikke, Hamas er en trussel idag, og jeg har også gitt uttrykk for at etter Hamas må forholdene bedres for palestinerne, men først må Hamas bort før en kan få en ny start, og hvis eventuelle andre jihadistiske grupper skulle dukke opp får en ta det da. Men det er selvsagt at Hamas må bort, noe vedkommende ikke ser ut til å synes er logisk Endret 11. februar 2024 av Topsi Skrivefeil 5 5
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #483 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (25 minutter siden): Jødehat aksepterer jeg ikke. Har også sett reportasjene hvor også jøder er med å viser støtte i demonstrasjoner for palestinere. Fokuset for demonstrasjonene er ikke jødehat, det har sikkert forekommet, men det er ikke representativ. Ja, det har forekommet, og takk for du sier det er uakseptabelt. Jeg har blitt invitert med på Gaza-demoer av venner Irl, og hvis det var bare våpenhvile ville jeg blitt med, men det er det ikke, det har jeg også sett irl når de har demonstrert i min by Endret 11. februar 2024 av Topsi 6 1 1
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #484 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (22 minutter siden): Ja, det har forekommet, og takk for du sier det er uakseptabelt. Jeg har blitt invitert med på Gaza-demoer av venner Irl, og hvis det var bare våpenhvile ville jeg blitt med, men det er det ikke, det har jeg også sett irl når de har demonstrert i min by Jeg har sett demonstrasjonen i Oslo og den har gått fredelig for seg uten noe av hva du sier som jeg har sett. Har ikke selv gått i demonstrasjon og har ikke hørt på talene. Men mitt inntrykk er at de som går i disse gjør det for å vise empati med palestinere som lider og ikke for å hate jøder.
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #485 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (8 minutter siden): Jeg har sett demonstrasjonen i Oslo og den har gått fredelig for seg uten noe av hva du sier som jeg har sett. Har ikke selv gått i demonstrasjon og har ikke hørt på talene. Men mitt inntrykk er at de som går i disse gjør det for å vise empati med palestinere som lider og ikke for å hate jøder. I Bergen måtte en taler ha beskyttelse fordi han nevnte gislene, i Kristiansand ble en demo som skulle ha dandle om våpenhvile til et ensidig krav om boikott av Israel, og ingem krav til hamas. Våpenhvile kan jeg støtte,. men ikke noe slikt Endret 11. februar 2024 av Topsi 7 5
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #486 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (27 minutter siden): Nei, det gjorde jeg ikke, Hamas er en trussel idag, og jeg har også gitt uttrykk for at etter Hamas må forholdene bedres for palestinerne, men først må Hamas bort før en kan få en ny start, og hvis eventuelle andre jihadistiske grupper skulle dukke opp får en ta det da. Men det er selvsagt at Hamas må bort, noe vedkommende ikke ser ut til å synes er logisk Jo for poenget var at man må ta roten til hvorfor terrororganisasjoner vokser frem og en slik ideologi vokser seg sterk. Hamas er et alvorlig symptom som absolutt må bort, misforstå meg rett. Å bombe en hel befolkning sønder og sammen og knuse alt de har er en grusom og brutal måte å bekjempe Hamas som bare fører til lidelser. Skjønner ikke at msn kan forsvare sånt jævelskap?
Hank Amarillo Skrevet 11. februar 2024 #487 Skrevet 11. februar 2024 Atheena skrev (1 minutt siden): Hamas er et alvorlig symptom som absolutt må bort, Hvordan? 6
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #488 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (15 minutter siden): Jo for poenget var at man må ta roten til hvorfor terrororganisasjoner vokser frem og en slik ideologi vokser seg sterk. Hamas er et alvorlig symptom som absolutt må bort, misforstå meg rett. Å bombe en hel befolkning sønder og sammen og knuse alt de har er en grusom og brutal måte å bekjempe Hamas som bare fører til lidelser. Skjønner ikke at msn kan forsvare sånt jævelskap? Jeg har alltid vært klar på at nok hjelp må inn, men når man, som andre sier, plasserer verdens største festning under verdens største barnehage, så blir det brutalt, desverre. Så kunne sikkertbisrael gjort mer, men å la Hamas være er selvsagt ikke noe alternativ Men la meg understreke dette, når Hamas opptrer i sivil, nårhamas både opptrer i sivil, og blant sivile, før de trekker frem skjulte våpen, slik som enten NRK eller VG skrevne igår, da er det ikke lett for IDF, hvorfor protesterer ikke folk på dette. Noe som er en åpenbar krigsforbrytelse Hamas gjør hver eneste dag? Endret 11. februar 2024 av Topsi 8 1 3
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #489 Skrevet 11. februar 2024 Hank Amarillo skrev (5 minutter siden): Hvordan? Ja det var det da. Skulle gjerne vært gjort noe for veldig lenge siden. BN og Hamas har mer eller mindre fulgt hverandre på hver side imot en 2-statsløsning. Jeg mener BN og co må bort også, men jeg sier ikke at man skal bombe de ihjel. Det samme med bosetterne på VB. Jeg tror ideologien og Hamas ville hatt mye mindre støtte om ikke vilkårene til palestinerne på Gaza hadde vært så jævlige. Hadde de hatt flere muligheter og ikke blitt møtt med vold og fått påfølgende traumer så ville det løst mye, men på lang sikt.
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #490 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (10 minutter siden): Jeg har alltid vært klar på at nok hjelp må inn, men når man, som andre sier, plasserer verdens største festning under verdens største barnehage, så blir det brutalt, desverre. Så kunne sikkertbisrael gjort mer, men å la Hamas være er selvsagt ikke noe alternativ Så har man også lagd verdens største festning rundt Gaza. Det har vært gjort mye som har ført til hva vi ser nå. Hvis man hadde løst dette tidligere før skadene ble så store så kunne man fått til en løsning som gagnet begge parter. Det er for mange interesser som spilles opp mot hverandre.Israel velger vold og da møtes de tilbake med vold. Ringvirkningene blir bare større og større. Hvordan skal de komme seg ut av dette nå? Hvordan skal palestinerne tilgi og legge dette bak seg? Hatet blir større og det gir stor grobunn for nye terrorister som har mistet alt og vil ofte livet sitt. Når de i tillegg tror de blir martyrer så eskalerer det.
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #491 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (3 minutter siden): Så har man også lagd verdens største festning rundt Gaza. Det har vært gjort mye som har ført til hva vi ser nå. Hvis man hadde løst dette tidligere før skadene ble så store så kunne man fått til en løsning som gagnet begge parter. Det er for mange interesser som spilles opp mot hverandre.Israel velger vold og da møtes de tilbake med vold. Ringvirkningene blir bare større og større. Hvordan skal de komme seg ut av dette nå? Hvordan skal palestinerne tilgi og legge dette bak seg? Hatet blir større og det gir stor grobunn for nye terrorister som har mistet alt og vil ofte livet sitt. Når de i tillegg tror de blir martyrer så eskalerer det. Åpenbart ikke verdens største festning rundt Gaza når Hamas så lett kom seg inn i Israel, men det blir det jo en endring på nå. Du spør hvordan palestinerne skal tilgi dette? Hvordan skal Israel tilgi 7 oktober? Endret 11. februar 2024 av Topsi 8 1 3
Gjest Atheena Skrevet 11. februar 2024 #492 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (7 minutter siden): Åpenbart ikke verdens største festning rundt Gaza når Hamas så lett kom seg inn i Israel, men det blir det jo en endring på nå. Du spør hvordan palestinerne skal tilgi dette? Hvordan skal Israel tilgi 7 oktober? Du får først svare så skal jeg svare deg.
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #493 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Atheena skrev (2 minutter siden): Du får først svare så skal jeg svare deg. Jeg tenker simpelthen at dette er ikke noe der den ene part skal tilgi den andre, dette er en situasjon som må løses der alle kan tenke fremover og ikke bakover. Er du uenig i det? Som man synger: der igår har overtaket, forsvinner fremtidsdrømmen Hamas må bort, fordi de er kjernen i at man ikk3 kan komme videre, så øå det løses for fremtiden, inkludert å fjerne BN ved nærmeste anledning så andre mer fornuftige kan ta over. Men man fjerner selvsagt den umiddelbare trusselen (hamas) før man planlegger fremtiden Endret 11. februar 2024 av Topsi 9
Maskinfører Skrevet 11. februar 2024 #494 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (7 timer siden): Kanskje ikke et reelt holocaust, men angrep mot jøder øker i Europa , nylig kom det frem at et iransk par var ute etter å drepe iranske jøder i Sverige, Hamas planla angrep på jøder i danmark og Tyskland. Palestinavenner siterer og deler ytre høyre retorikk på Facebook, ifølge MIFF da, kom opp som annonse på fb, men innlegget virket reelt Boikottønskene av Israel minner om antijødekampanjene mot jøder under 2 verdenskrig, Og det viktigste av alt, antiisraeøske demonstrasjoner i Europa 7-8 oktober, mens massakren i Israel pågikk, lenge før de gikk inn i Gaza Det er et hat fra avgrunnen Vi er nok på vei mot 1930 tallet igjen en dame i AP har jo nå foreslått å innføre en slags form for Arbeidstjenesten trodde vi var ferdig med den tiden men 4 1
Hank Amarillo Skrevet 11. februar 2024 #495 Skrevet 11. februar 2024 Atheena skrev (56 minutter siden): Ja det var det da. Skulle gjerne vært gjort noe for veldig lenge siden. BN og Hamas har mer eller mindre fulgt hverandre på hver side imot en 2-statsløsning. Jeg mener BN og co må bort også, men jeg sier ikke at man skal bombe de ihjel. Det samme med bosetterne på VB. Jeg tror ideologien og Hamas ville hatt mye mindre støtte om ikke vilkårene til palestinerne på Gaza hadde vært så jævlige. Hadde de hatt flere muligheter og ikke blitt møtt med vold og fått påfølgende traumer så ville det løst mye, men på lang sikt. Var vel kanskje ikke så mye Hamas må bort her egentlig 7 3
Madame Butterfly Skrevet 11. februar 2024 #496 Skrevet 11. februar 2024 1 hour ago, Atheena said: Jeg mener BN og co må bort også, men jeg sier ikke at man skal bombe de ihjel. Det samme med bosetterne på VB. Er jo bare å trekke IDF ut av både Gaza og Vestbredden det, så får vi sett bomberegn og massakre da 🤔 5 1
Gjest Kattedama Skrevet 11. februar 2024 #497 Skrevet 11. februar 2024 Topsi skrev (2 timer siden): Du ser ikke logikken I å fjerne en organisasjon som har sagt de skal gjennomføre 7 oktober igjen og igjen inntil Israel er borte? Ok. Du om det Du svarer ikke på det han faktisk skriver her. Du trekker ut en liten del av det han faktisk skriver. Han har rett i at det kommer nye organisasjoner, ikke nødvendigvis Hamas men andre grupper. Det er vel derfor Israel prøver å utrydde alle Palestinere.
Gjest Kattedama Skrevet 11. februar 2024 #498 Skrevet 11. februar 2024 Atheena skrev (1 time siden): Så har man også lagd verdens største festning rundt Gaza. Det har vært gjort mye som har ført til hva vi ser nå. Hvis man hadde løst dette tidligere før skadene ble så store så kunne man fått til en løsning som gagnet begge parter. Det er for mange interesser som spilles opp mot hverandre.Israel velger vold og da møtes de tilbake med vold. Ringvirkningene blir bare større og større. Hvordan skal de komme seg ut av dette nå? Hvordan skal palestinerne tilgi og legge dette bak seg? Hatet blir større og det gir stor grobunn for nye terrorister som har mistet alt og vil ofte livet sitt. Når de i tillegg tror de blir martyrer så eskalerer det. Nettopp! Israel har valgt vold i 75 år, og blir overrasket når de som blir utsatt for vold tar igjen? Det gir ingen mening. Partene står nok ganske så likt når det gjelder dårlige løsninger, de som betaler prisen er Palestinske sivile og da hovedsakelig barn.
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #499 Skrevet 11. februar 2024 caremore skrev (2 minutter siden): Du svarer ikke på det han faktisk skriver her. Du trekker ut en liten del av det han faktisk skriver. Han har rett i at det kommer nye organisasjoner, ikke nødvendigvis Hamas men andre grupper. Det er vel derfor Israel prøver å utrydde alle Palestinere. selvsagt prøver ikke Israel å utrydde alle palestinere, da hadde de utslettet Gaza på 3 dager. Kan godt være det kommer nye terrorgrupper, men Hamas er problemet nå, de er trusselen nå, og for at noen skal få en fremtid, på begge sider, må de bort nå 8 2
Gjest Kattedama Skrevet 11. februar 2024 #500 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Topsi skrev (16 minutter siden): selvsagt prøver ikke Israel å utrydde alle palestinere, da hadde de utslettet Gaza på 3 dager. Kan godt være det kommer nye terrorgrupper, men Hamas er problemet nå, de er trusselen nå, og for at noen skal få en fremtid, på begge sider, må de bort nå Så sulte ut befolkningen, spre fake News om UNWRA i det øyeblikket de blir undersøkt for folkemord og bombe hele Gaza sønder og sammen (til og med de «sikre» sonene) er ikke å et forsøk på å utslette Palestinere? Tror nok den vestlige verden inkludert USA er uenig i det. Det er en god grunn til at USA må faktisk be Israel om å åpne opp for humanitær hjelp. Fordi Israel og enkelt av de ekstreme på Vestbredden blokkerer dette. Veldig humant og helt etter religiøse vestlige verdier det (eller ikke). https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/65c90be99f513bd4cb76c4f9/det-hvite-hus-biden-advarte-netanyahu-mot-rafahoffensiv-uten-en-troverdig-plan-for-sivile Endret 11. februar 2024 av caremore
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå