Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar #201 Del Skrevet 7. februar Svava skrev (19 minutter siden): Til informasjon var det Hamas som startet krigen med terrorangrepet mot sivile i Israel. Og hva med de 75 årene før det? Angrepet 7. Oktober skjedde ikke i et vakum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 7. februar #202 Del Skrevet 7. februar 18 minutter siden, Mio.Sol said: Nå er jeg spent, når tror du at denne krigen startet egentlig? Angående økonomisk vinning er det blant annet gjort funn av olje og gass. Det er over hele internett, du finner det ved et raskt Google søk. Israel gav tillatelse til å utvikle et gassfelt utenfor Gaza få måneder før angrepet fra Hamas. Du synes ikke det rimer dårlig med påstanden din om at Israel vil ta over ressursene? Israel har forøvrig ytret at de har ingen intensjon om å ta over Gaza. De har også store petroleumsforekomster selv. Det skulle ikke være nødvendig å forklare at krigen begynte som følge av Hamas' terrorangrep 7. oktober. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. februar #203 Del Skrevet 7. februar Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): Og hva med de 75 årene før det? Angrepet 7. Oktober skjedde ikke i et vakum. Jo, når man binder familier sammen og setter ild på, og systematisk voldtar og kjønnslemlester ubevæpna sivile før man skyter dem i hodet (også muslimer som leste vers fra Koranen for å bevise at de tilhørte rett etnisitet) da er det vacuum i topplokket altså. Jeg vil påstå at jeg kan områdets historie ganske bra, og ikke noe Israel har gjort kan rettferdiggjøre dette. Ja, vet at israelere har svin på skogen. Men dette «ikke i et vacuum»-argumentet forstår jeg ikke hva skal være godt for. Hadde håpa at Israel skulle få litt sympati nå etter 7/10. Var selvfølgelig å håpe på for mye. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar #204 Del Skrevet 7. februar (endret) Bacteria skrev (10 minutter siden): Jo, når man binder familier sammen og setter ild på, og systematisk voldtar og kjønnslemlester ubevæpna sivile før man skyter dem i hodet (også muslimer som leste vers fra Koranen for å bevise at de tilhørte rett etnisitet) da er det vacuum i topplokket altså. Jeg vil påstå at jeg kan områdets historie ganske bra, og ikke noe Israel har gjort kan rettferdiggjøre dette. Ja, vet at israelere har svin på skogen. Men dette «ikke i et vacuum»-argumentet forstår jeg ikke hva skal være godt for. Hadde håpa at Israel skulle få litt sympati nå etter 7/10. Var selvfølgelig å håpe på for mye. Ingenting kan rettferdiggjøre det Hamas gjorde. Og aldri noe jeg har påstått. Ei heller kan det Israel har gjort og gjør mot palestinere rettferdiggjøres. Men du ser kun en side. Det er to grusomme makter som gjør jævelig ting mot sivile. Israel hadde masse sympati etter 7. Oktober. De mistet den. Ikke ofrene og pårørende, men makten. De mistet den internasjonale støtten. Og med god grunn. Har du forresten link til at dette er verifisert? "binder familier sammen og setter ild på" det har jeg ikke hørt før. Endret 7. februar av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. februar #205 Del Skrevet 7. februar Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Ingenting kan rettferdiggjøre det Hamas gjorde. Og aldri noe jeg har påstått. Ei heller kan det Israel har gjort og gjør mot palestinere rettferdiggjøres. Men du ser kun en side. Det er to grusomme makter som gjør jævelig ting mot sivile. Israel hadde masse sympati etter 7. Oktober. De mistet den. Ikke ofrene og pårørende, men makten. De mistet den internasjonale støtten. Og med god grunn. De hadde ikke noe sympati 7/10 heller. Propal tok om kvelden 7/10 fram flagga sine og begynte å marsjere i gatene. Mens hun lederen i PK sto og jubla og snakka om «brutt ut av buret». Det er nettopp denne manglende sympatien som har ført til at jeg holder med Israel. Jeg ble rasende forbanna, og er det fortsatt. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. februar #206 Del Skrevet 8. februar (endret) Sirisiri10 skrev (22 minutter siden): Ingenting kan rettferdiggjøre det Hamas gjorde. Og aldri noe jeg har påstått. Ei heller kan det Israel har gjort og gjør mot palestinere rettferdiggjøres. Men du ser kun en side. Det er to grusomme makter som gjør jævelig ting mot sivile. Israel hadde masse sympati etter 7. Oktober. De mistet den. Ikke ofrene og pårørende, men makten. De mistet den internasjonale støtten. Og med god grunn. Har du forresten link til at dette er verifisert? "binder familier sammen og setter ild på" det har jeg ikke hørt før. https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023_Hamas-led_attack_on_Israel Okei, får visst ikke lov å linke direkte til den samlesiden, men her inne ligger den som link i kilde. Jeg har delt før, i en annen tråd i natt, men det går visst ikke helt inn. Og det forstår jeg på et vis. Det er ufattbart. Advarsel: grusomt og grafisk. Endret 8. februar av Bacteria 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #207 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (2 minutter siden): https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023_Hamas-led_attack_on_Israel Okei, får visst ikke lov å linke direkte til den samlesiden, men her inne ligger den som link i kilde. Jeg har delt før, i en annen tråd i natt, men det går visst ikke helt inn. Advarsel: grusomt og grafisk. Nederst under linker? Der fant jeg noen sider med masse advarsler. Sånt ser jeg ikke på, det klarer jeg ikke og vil ikke 🥺 og ikke vet jeg om det er reelt/verifisert. Jeg sier ikke at du har feil altså eller at det ikke har skjedd, jeg bare lurer på om det er verifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 8. februar #208 Del Skrevet 8. februar Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Nederst under linker? Der fant jeg noen sider med masse advarsler. Sånt ser jeg ikke på, det klarer jeg ikke og vil ikke 🥺 og ikke vet jeg om det er reelt/verifisert. Jeg sier ikke at du har feil altså eller at det ikke har skjedd, jeg bare lurer på om det er verifisert. Nei, det er noe som skuespillere gikk med på å lage for å få det til å se verre ut enn det var…. Kan vi legge den ballen død nå? Du vil ikke se bevisene, da er det ikke vits i å mase mer heller. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. februar #209 Del Skrevet 8. februar Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Nederst under linker? Der fant jeg noen sider med masse advarsler. Sånt ser jeg ikke på, det klarer jeg ikke og vil ikke 🥺 og ikke vet jeg om det er reelt/verifisert. Jeg sier ikke at du har feil altså eller at det ikke har skjedd, jeg bare lurer på om det er verifisert. Klart det er advarsler på den siden. Har forstått det slik at den siden regnes som pålitelig, selv om den er laget av Israel. Syns ikke du bør kaste ut påstander om at Israel er verst når du ikke vet hvordan Hamas opererte 7/10. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #210 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (4 minutter siden): Klart det er advarsler på den siden. Har forstått det slik at den siden regnes som pålitelig, selv om den er laget av Israel. Syns ikke du bør kaste ut påstander om at Israel er verst når du ikke vet hvordan Hamas opererte 7/10. Det jeg spør om er om verifisert info. Jeg har lest nok. Trenger ikke å være så syk i hodet å se på videoer, jeg ikke engang vet om er ekte. Kvalmt og respektløst ovenfor ofrene å sitte å se på slikt. Det holder i massevis å lese om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #211 Del Skrevet 8. februar Julebrunost skrev (11 minutter siden): Nei, det er noe som skuespillere gikk med på å lage for å få det til å se verre ut enn det var…. Kan vi legge den ballen død nå? Du vil ikke se bevisene, da er det ikke vits i å mase mer heller. Jeg etterspør verifisering. Vi vet alle at både Hamas og Israel legger ut videoer og bilder som er falske. Og nei, det er sykt i hode å se en film som inneholder at familie blir bundet fast og tent på som beskrevet. Hvem f*** sitter å ser på sånt 😲 Er videoene ekte regner jeg med det ikke er vanskelig å finne verifisering på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. februar #212 Del Skrevet 8. februar For siste gang: nå legger jeg ut direkte link til den samlesiden Israel har laget forbi dokumentere. Det er vel så verifisert som det kan bli, Israelerne blir jo gransket med lupe og har ingenting å tjene på å legge ut falsk info. Har ikke noe med å sitte og kose seg med grusomme bilder og gjøre, men av respekt for ofrene og ikke minst for forståelse for Israels sterke reaksjon, kan det være lurt å se litt på materialet. Hvertfall hvis man skal felle dom «Israel er verst». Skynd deg og lese nå da før det blir sletta. https://www.hamas-massacre.net/categories/murdered-in-their-homes 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. februar #213 Del Skrevet 8. februar (endret) Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Jeg etterspør verifisering. Vi vet alle at både Hamas og Israel legger ut videoer og bilder som er falske. Og nei, det er sykt i hode å se en film som inneholder at familie blir bundet fast og tent på som beskrevet. Hvem f*** sitter å ser på sånt 😲 Er videoene ekte regner jeg med det ikke er vanskelig å finne verifisering på det. Det er bare rtg-skanningen du får se. Ser bare to ryggsøyler, en liten og en stor..er stillbilde. Jeg har ikke orket og sett på videoene selv jeg. Men det ligger en der en thai jordbruksarbeider får hodet hakket av. Hamas brukte IS-metoder. De la igjen IS-flagg. Dette er ikke motstand, der er noe annet. Jihad. Yezidiene ble også voldtatt og satt fyr på av IS. Uten at det fikk samme oppmerksomhet. Men dette er liksom disse gruppenes MO. Endret 8. februar av Bacteria 3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #214 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (1 minutt siden): For siste gang: nå legger jeg ut direkte link til den samlesiden Israel har laget forbi dokumentere. Det er vel så verifisert som det kan bli, Israelerne blir jo gransket med lupe og har ingenting å tjene på å legge ut falsk info. Har ikke noe med å sitte og kose seg med grusomme bilder og gjøre, men av respekt for ofrene og ikke minst for forståelse for Israels sterke reaksjon, kan det være lurt å se litt på materialet. Hvertfall hvis man skal felle dom «Israel er verst». Skynd deg og lese nå da før det blir sletta. https://www.hamas-massacre.net/categories/murdered-in-their-homes Du vil at jeg skal sitte å se på at de binder fast en familie og setter fyr på de? Seriøst? Jo, det er respektløst så det holder. Og hvis dette er ekte, burde det på ingen måte være vanskelig å finne kilder på verifisering av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. februar #215 Del Skrevet 8. februar Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Du vil at jeg skal sitte å se på at de binder fast en familie og setter fyr på de? Seriøst? Jo, det er respektløst så det holder. Og hvis dette er ekte, burde det på ingen måte være vanskelig å finne kilder på verifisering av dette. Les hva jeg skriver nå da. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 8. februar #216 Del Skrevet 8. februar Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Det jeg spør om er om verifisert info. Jeg har lest nok. Trenger ikke å være så syk i hodet å se på videoer, jeg ikke engang vet om er ekte. Kvalmt og respektløst ovenfor ofrene å sitte å se på slikt. Det holder i massevis å lese om det. ALLE videoen på den siden er filmet av Hamas selv, mer verifisert enn det får du det ikke. Dette er en gammel diskusjon som går i loop når det ikke finnes annet, mediehus og politikere har sett dette og ingen har vært i tvil om at dette skjedde helt på ekte.. så utrolig det enn er, styresmaktene i Gaza utfører groteske handlinger mot sivile. Det er enda ufattelig og jeg tror spesielt slike som deg burde sett et klipp eller to. Det som har blitt lagt ut er godkjent av ofrenes familier og er viktig dokumentasjon, de familiene som ikke har ønsket at slikt skulle legges ut har sluppet det. Hamas har selvsagt filmet deres kjære også mens de utførte bestialske handlinger mot de.. Israel ønsker at folk skal se hva som skjedde og ikke glemme eller ignorere hva dette dreier seg om. Kilder på verifiering av det du nekter å se: Alle mediehus i hele verden! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #217 Del Skrevet 8. februar Bacteria skrev (3 minutter siden): Les hva jeg skriver nå da. Ok, jeg får lete litt selv. Var noen sekunder inne der, og det holdt. Syke greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 8. februar #218 Del Skrevet 8. februar Sirisiri10 skrev (8 minutter siden): Du vil at jeg skal sitte å se på at de binder fast en familie og setter fyr på de? Seriøst? Jo, det er respektløst så det holder. Og hvis dette er ekte, burde det på ingen måte være vanskelig å finne kilder på verifisering av dette. Respektløs holdning. Du undergraver hva mennesker gikk gjennom og lever med ettervirkningene av i dag. Det du skriver bidrar til å så tvil om hva familiene i kibbutzene ble utsatt for. Og gjentakingen av «Israel er verre». Mens du prøver å vri det om til at å se videoene for å faktisk finne ut av hva som skjedde er problemet. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 8. februar #219 Del Skrevet 8. februar Julebrunost skrev (10 minutter siden): Respektløs holdning. Du undergraver hva mennesker gikk gjennom og lever med ettervirkningene av i dag. Det du skriver bidrar til å så tvil om hva familiene i kibbutzene ble utsatt for. Og gjentakingen av «Israel er verre». Mens du prøver å vri det om til at å se videoene for å faktisk finne ut av hva som skjedde er problemet. Der er vi nok ganske ulike. Jeg mener det er respektløst å spre og se slike videoer. Det er mennesker det er snakk om. Det holder å lese om det og er mer respektfullt. Du får mene hva du vil, men jeg undergraver ikke det de gikk igjennom. Jeg har sett nok bilder og lest nok. Det Hamas gjorde var helt jævelig, umenneskelig og uforståelig. Jeg har jævelig stor medfølelse for ofrene og pårørende etter 7. Oktober. Det finnes ikke ord! Og når jeg sier Israel er verre, tar det ikke bort mitt syn på 7. Oktober eller undergraver det. Det er ord du legger i munnen på meg, noe jeg virkelig vil ha meg frabedt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. februar #220 Del Skrevet 8. februar 8 hours ago, Sirisiri10 said: Og hva med de 75 årene før det? Angrepet 7. Oktober skjedde ikke i et vakum. I en kartleggelse av antisemittisme i Norge i 2022 svarte 1 av 10 at vold mot jøder kunne forsvares. Faller du under den kategorien? Selv etter et terrorangrep rettet mot sivile med grusomme detaljer om tortur og grove voldtekter, søkes det etter forsvar og forklaring på handlingene. Min standpunkt er at terror aldri kan forsvares. Alt det skaper er lidelse - både for israelere og palestinere. Hamas vet de er militært underlegne Israel. Intet land kunne latt et angrep slik det Hamas utførte gå uten gjengjeldelse for å ta de skyldige og frigi gisler - for ikke å snakke om den konstante trusselen om nye angrep fra Hamas. Hva tror du Hamas ønsket å oppnå? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå