CatPerson123 Skrevet 22. januar 2024 #181 Del Skrevet 22. januar 2024 Madame Butterfly skrev (På 21.1.2024 den 15.08): Jeg har ikke helt taket på hva pro-palestina egentlig er, eller fri-palestina, eller en palestinsk stat. Akkurat sånn rent praktisk og faktisk hva er det man ser for seg? Jeg ser for meg disse rafiksluserte folkemengdene med grønnepannebånd, folk som løfter maskingevær i luften, damer med hijab, sharia, fattig befolkning, styrtrike, korrupte ledere. Når en ser mengden av årsverk gått med til å bygge terror tuneller, de ødelagte drivhusene, de ødelagte vannrørene, Har temmelig vanskelig å se for meg en stat som skal bygges uten at utenforstående tar kontroll. Hvilke individer finnes i «Palestina» i dag, til å danne en stat? Det skremmer meg at Gaza styres av Hamas, som tross alt er terrorister. Synes synd på palestinerne, men hvis de blir som enda en Afghanistan eller Iran ser jeg ikke poenget. Terroristene burde ikke ha makten de heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. januar 2024 #182 Del Skrevet 22. januar 2024 6 hours ago, CatPerson123 said: Det skremmer meg at Gaza styres av Hamas, som tross alt er terrorister. Synes synd på palestinerne, men hvis de blir som enda en Afghanistan eller Iran ser jeg ikke poenget. Terroristene burde ikke ha makten de heller. Hørte en podcast nå at over 80% av palestinerne jublet over angrepet, samme hvilken terror organisasjon de slutter seg til, om det er de såkallede «moderate» terroristene som styrer i Vestbredden, eller Hamas med flere. De som styrer i Vestbredden dvs PA som USA tenker skal skape hele den nye staten, vel de uttalte at de ønsker å danne palestinsk regjering i samarbeid med Hamas. De ønsker samtidig å akseptere en tostatsløsning som et nødvendig onde på veien mot å utslette Israel. Jeg snakker jo ikke arabisk, så stoler på den engelske tekstingen. Dette er styrt av vedkommende som vant valget for en femårsperiode for 18 år siden, han våger ikke ha flere valg for han frykter, med god grunn at befolkningen heller gir sin stemme til Hamas. Hamas vil jo absolutt ikke ha noe tostatsløsning, og det vil ikke befolkningen heller. Nå etter 7. oktober har Israel og folket der gitt helt opp på tostatsløsning, og det er visst svært problematisk. Det var jo allerede umulig når det hele veien var uaktuelt for palestinerne. USA og EU og Norge ikke minst….. nekter å ta dette innover seg. De snakker om rett til selvbestemmelse…… det er ingen av partene som ønsker dette. Bortsett fra et idealistisk mindretall i Israel, og et enda mindre mindertall av palestinerne, hvor av de som styrer prøver å selge det inn som et steg på veien for å bli kvitt Israel. Det er jo helt hinsides å engang snakke om dette, mens Israel fremdeles er under angrep. Det er jo ikke ferdig, det som startet 7. oktober. Israel blir fremdeles beskutt daglig. Gisslene blir fremdeles torturert i Gaza. Før palestinerne er avmilitarisert, og avislamifisert nytter det ikke med noe prat om to stater, eller fred. Disse må jobbe med seg selv, til de slutter å skyte på folk, og sprenge seg selv i luften, mens de roper Allahu Akbar. FN kan begynne med å få det ut avvpensum i skolen. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 23. januar 2024 #183 Del Skrevet 23. januar 2024 For min del så støtter jeg Israel i deres kamp mot palestinske terrorister. Og jeg er sikker på at Israel vil knuse Hamas en gang for alle. Jeg liker ikke hets mot jøder. 14 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 24. januar 2024 #184 Del Skrevet 24. januar 2024 Polyester skrev (På 21.1.2024 den 14.06): Storbritannia erobret, som mange før dem, dette landet og ga det til det som skulle bli staten Israel. Jødene er urbefolkningen, og jødene som bodde i Israel i 1948, opprettet selv Israel i maktvakumet som oppstod etter at Storbritannia valgte å trekke seg ut av Midt-Østen. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 30. januar 2024 #185 Del Skrevet 30. januar 2024 CatPerson123 skrev (På 22.1.2024 den 18.10): Det skremmer meg at Gaza styres av Hamas, som tross alt er terrorister. Synes synd på palestinerne, men hvis de blir som enda en Afghanistan eller Iran ser jeg ikke poenget. Terroristene burde ikke ha makten de heller. Altså når er det folk skal forstå at Israel støtter Hamas økonomisk? At Hamas er en typ unnskyldning for Israel til å drepe så mange barn og kvinner??? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 30. januar 2024 #186 Del Skrevet 30. januar 2024 CatPerson123 skrev (På 22.1.2024 den 18.10): Det skremmer meg at Gaza styres av Hamas, som tross alt er terrorister. Synes synd på palestinerne, men hvis de blir som enda en Afghanistan eller Iran ser jeg ikke poenget. Terroristene burde ikke ha makten de heller. Ja trist når ekstremister kommer til makten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatPerson123 Skrevet 30. januar 2024 #187 Del Skrevet 30. januar 2024 Nonish91 skrev (1 time siden): Altså når er det folk skal forstå at Israel støtter Hamas økonomisk? At Hamas er en typ unnskyldning for Israel til å drepe så mange barn og kvinner??? Fortsatt like imot Hamas. Sa ikke jeg var for Israel heller😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 31. januar 2024 #188 Del Skrevet 31. januar 2024 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 31. januar 2024 #189 Del Skrevet 31. januar 2024 Nonish91 skrev (På 30.1.2024 den 15.48): Altså når er det folk skal forstå at Israel støtter Hamas økonomisk? At Hamas er en typ unnskyldning for Israel til å drepe så mange barn og kvinner??? Nå er du langt ute på viddene her. Anbefaler alle å se 60 minutes om Hamas, der får man info fra Hamas selv. Så kan man fortsette å diskutere Israels krigføring etterpå. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 7. februar 2024 #190 Del Skrevet 7. februar 2024 Julebrunost skrev (På 31.1.2024 den 21.03): Nå er du langt ute på viddene her. Anbefaler alle å se 60 minutes om Hamas, der får man info fra Hamas selv. Så kan man fortsette å diskutere Israels krigføring etterpå. Ja, anbefaler deg også å få med deg hvem som har skapt IS og de andre terrorist gruppene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. februar 2024 #191 Del Skrevet 7. februar 2024 Nonish91 skrev (15 minutter siden): Ja, anbefaler deg også å få med deg hvem som har skapt IS og de andre terrorist gruppene. ISIS ble på mange måter til på grunn av Saddam Hussein, det har jeg lest om, ja. Hva tenker du på? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #192 Del Skrevet 7. februar 2024 Jeg støtter ikke vold mot noen. Men jeg støtter ikke-voldelige demonstrasjoner. Jeg har også null respekt for mennesker som velger å jobbe for firmaer som Zara og Starbucks som finansierer drap av sivile. Men det betyr ikke at jeg ville spyttet på de eller blitt voldelig. Jeg bare boikotter. Jeg mener at alle mennesker er like mye verdt og har like mye rett til å leve. Helt uavhengig av religion, hudfarge eller etnisitet. Min mening er at Israel og Usa er de største terroristene. De går til krig mot land for økonomisk vinning, og skylder på terrorisme. Men hvem er det egentlig som har drept flest her? I tillegg har det vært disse to landene som har startet. Mennesker må lære seg å respektere landegrenser og ikke gå til krig over olje.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. februar 2024 #193 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) 18 hours ago, Mio.Sol said: Jeg har også null respekt for mennesker som velger å jobbe for firmaer som Zara og Starbucks som finansierer drap av sivile. Men det betyr ikke at jeg ville spyttet på de eller blitt voldelig. Jeg bare boikotter. Syns du at uavhengig om hva de syns om konflikten, de skulle bare si opp jobben og gå til NAV ? Men de er nok glade av du skal ikke spytte på de, for en lettelse Endret 8. februar 2024 av NatNat 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. februar 2024 #194 Del Skrevet 7. februar 2024 8 minutter siden, Mio.Sol said: I tillegg har det vært disse to landene som har startet. Mennesker må lære seg å respektere landegrenser og ikke gå til krig over olje.. som Hamas gjorde i oktober, mener du ? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 7. februar 2024 #195 Del Skrevet 7. februar 2024 6 minutter siden, Mio.Sol said: Jeg støtter ikke vold mot noen. Men jeg støtter ikke-voldelige demonstrasjoner. Jeg har også null respekt for mennesker som velger å jobbe for firmaer som Zara og Starbucks som finansierer drap av sivile. Men det betyr ikke at jeg ville spyttet på de eller blitt voldelig. Jeg bare boikotter. Jeg mener at alle mennesker er like mye verdt og har like mye rett til å leve. Helt uavhengig av religion, hudfarge eller etnisitet. Min mening er at Israel og Usa er de største terroristene. De går til krig mot land for økonomisk vinning, og skylder på terrorisme. Men hvem er det egentlig som har drept flest her? I tillegg har det vært disse to landene som har startet. Mennesker må lære seg å respektere landegrenser og ikke gå til krig over olje.. Til informasjon var det Hamas som startet krigen med terrorangrepet mot sivile i Israel. Hvilken økonomisk vinning mener du Israel har av motangrepet? Fakta er at det er en kostbar krig. Et estimat presentert like før nyåret: "The ongoing war with the Hamas terror group is expected to cost Israel around NIS 50 billion ($13.8 billion) in 2024, assuming that high-intensity fighting in Gaza will come to an end in the first quarter of the new year, according to the Finance Ministry." 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #196 Del Skrevet 7. februar 2024 NatNat skrev (2 minutter siden): som Hamas gjorde i oktober, mener du ? *****som Israel har gjort i 75 år?? Se på et kart og sammenlign. Dessuten, lite sitat angående hvordan jeg opplever dette.. «Når overgrepene skaper ekstremisme blant de undertrykte, brukes det som bevis for at undertrykkelsen var berettiget. Når de undertrykte reiser seg, understreker man undertrykkernes rett til selvforsvar». Angående Zara og Starbucks arbeidere, jeg hadde funnet meg en annen jobb. Det er ikke sånn at det ikke finnes alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #197 Del Skrevet 7. februar 2024 Svava skrev (Akkurat nå): Til informasjon var det Hamas som startet krigen med terrorangrepet mot sivile i Israel. Hvilken økonomisk vinning mener du Israel har av motangrepet? Fakta er at det er en kostbar krig. Et estimat presentert like før nyåret: "The ongoing war with the Hamas terror group is expected to cost Israel around NIS 50 billion ($13.8 billion) in 2024, assuming that high-intensity fighting in Gaza will come to an end in the first quarter of the new year, according to the Finance Ministry." Nå er jeg spent, når tror du at denne krigen startet egentlig? Angående økonomisk vinning er det blant annet gjort funn av olje og gass. Det er over hele internett, du finner det ved et raskt Google søk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. februar 2024 #198 Del Skrevet 7. februar 2024 6 minutter siden, Mio.Sol said: *****som Israel har gjort i 75 år?? Se på et kart og sammenlign. Dessuten, lite sitat angående hvordan jeg opplever dette.. «Når overgrepene skaper ekstremisme blant de undertrykte, brukes det som bevis for at undertrykkelsen var berettiget. Når de undertrykte reiser seg, understreker man undertrykkernes rett til selvforsvar». Angående Zara og Starbucks arbeidere, jeg hadde funnet meg en annen jobb. Det er ikke sånn at det ikke finnes alternativer. hvordan støtter Zara Israel forresten ? Og om : " overgrepene skaper ekstremisme" Israel ble angrepet av ikke mindre enn 3 (eller var det 4 ?) muslimske naboland med en gang landet var født. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. februar 2024 #199 Del Skrevet 7. februar 2024 9 minutter siden, Mio.Sol said: Angående økonomisk vinning er det blant annet gjort funn av olje og gass. Det er over hele internett, du finner det ved et raskt Google søk. hva mener du med "hele internett" ????? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. februar 2024 #200 Del Skrevet 7. februar 2024 Mio.Sol skrev (12 minutter siden): *****som Israel har gjort i 75 år?? Se på et kart og sammenlign. Dessuten, lite sitat angående hvordan jeg opplever dette.. «Når overgrepene skaper ekstremisme blant de undertrykte, brukes det som bevis for at undertrykkelsen var berettiget. Når de undertrykte reiser seg, understreker man undertrykkernes rett til selvforsvar». Angående Zara og Starbucks arbeidere, jeg hadde funnet meg en annen jobb. Det er ikke sånn at det ikke finnes alternativer. Hvorfor Zara? Og Starbucks, som ikke finnes i Israel engang? Hva med mobiler, da deler i den er en israelsk oppfinnelse. Boikotter du den? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå