Gå til innhold

Å gi opp kampen mot mor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den nåværende kjæresten til far tror også at jeg saboterer samvær og tror det foreligger avtale om 50/50, for den har han vist henne. 

Sannheten er at opprinnelig avtale om 50/50 ikke fungerte, han forsømte barna såpass at vi endte i retten med sakkyndig og full rettssak, og han skal kun ha annenhver helg i følge dommen. 

Da jeg fortalte fars nye kjæreste at det forelå en dom, endte det med at hun tror jeg lyver. Og de forholder seg til opprinnelig samværsavtale i alle de e-postene som kommer fra dem. 🙄

Anonymkode: 73988...349

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sliter med å tro at mor bare kan nekte samvær, selv voldelige foreldre får samvær. Om far går til retten og krever det, får han samvær selv om det er skadelig for barna. Så jeg sliter med å tro at foreldre som virkelig ønsker å være der for barna sine ikke får det til. Er du sikker på at mannen din ønsker å være der for barna? Hva sier advokaten hans? Hva sier samværs avtalen? Og hvordan ville mor forklart situasjonen om vi spør henne? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
Skrevet

Tror mange glemmer er at samværet er for barnas skyld og ikke foreldrene. De har rett til å kjenne sine foreldre men ikke for en hver pris. 

Anonymkode: 62c41...ae3

• Liker 1
Skrevet

Her har du bare hørts fars versjon. Jeg ville vært forsiktig med å tro på alt han sier hvis du ikke hører mors versjon. 

Anonymkode: 0b28b...58f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

To fedre til to barn her. 
på hver sin måte var de fullstendig ubrukelige. 
far nr 1 var truende og voldelig mot både meg og barnet. 
barnet var hysterisk redd i mange år. 
Endte med overvåket samvær etter x runder i retten. 
Selvsagt fikk jeg skylden som den onde moren på tross av at barnevernet anbefalte null samvær. 

Barnefar nr 2 bare stakk av og ville ikke ha noe med barnet å gjøre. 
utad sier han det er jeg som er den vanskelige, men virkeligheten er at jeg i mange år planla, organiserte, kjørte og hentet hver gang det skulle være samvær. 
Tror ikke han har spurt etter barnet på eget initiativ en eneste gang. Var kun samvær fordi jeg presset det igjennom. 
Da jeg etter 7 år var lei av dette og sluttet, ble jeg den store stygge ulven. Han påstår nå at jeg nekter han samvær og det er «åh så synd på han»  som ikke ser barnet sitt. 
Sannheten nå er at han ikke en eneste gang de siste årene har spurt om å få treffe barnet, og han svarer ikke engang på barnets sms’er til han. 
Ikke en eneste gang har jeg nektet ham å komme hit eller ha samvær med barnet. Han gidder bare ikke. 
Har fått høre at han også sørger dypt over at han ikke ser barnet. Men for meg skurrer dette helt ekstremt når han ikke en gang svarer barnet selv på tlf. (Barnet er 14 år). 
Udugelige fedre ødelegger så ofte for seg selv og ikke minst for de fedrene som faktisk er gode. 
Lettere å gjøre seg selv til offer enn å faktisk brette opp ermene og gjøre noe med saken selv. 

Anonymkode: e60f9...18d

Dere som klarer å få to barn med to ulike menn, og BEGGE er komplett gærne: Hvordan egner dere dere som mødre?

Er noe som skurrer for meg når man går på den smellen to ganger og greier å få barn med begge to i tillegg.

Hvordan skal dere klare å oppdra barna deres egentlig? Virker som om dere er ekstremt umodne/lav IQ. Hvor egnet er dere til å få barna deres til å vokse opp til å bli helstøpte voksne? 

Anonymkode: c3ab9...c53

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som klarer å få to barn med to ulike menn, og BEGGE er komplett gærne: Hvordan egner dere dere som mødre?

Er noe som skurrer for meg når man går på den smellen to ganger og greier å få barn med begge to i tillegg.

Hvordan skal dere klare å oppdra barna deres egentlig? Virker som om dere er ekstremt umodne/lav IQ. Hvor egnet er dere til å få barna deres til å vokse opp til å bli helstøpte voksne? 

Gjelder dette bare kvinner eller gjelder der menn også? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder dette bare kvinner eller gjelder der menn også? 

Det gjelder alle. Alle som igjen og igjen involverer seg med voldelige, empatiløse idioter, og i tillegg klarer å få barn med ikke bare én men to eller flere. Jeg beklager, men jeg ser ikke at disse personene egner seg som omsorgspersoner når de utviser så dårlig dømmekraft. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjelder alle. Alle som igjen og igjen involverer seg med voldelige, empatiløse idioter, og i tillegg klarer å få barn med ikke bare én men to eller flere. Jeg beklager, men jeg ser ikke at disse personene egner seg som omsorgspersoner når de utviser så dårlig dømmekraft. 

Problemet er at mange ikke viser sitt sanne ansikt før du faktisk får barn. En mann kan være veldig flink å ta ansvar,fikse opp og gjøre husarbeid, men med en gang det kommer barn inn i bildet så forsvinner det fordi mannen kun har reguleringskapasitet til å ordne for seg selv. Jeg ser det gang på gang, flotte ansvarsfulle menn blir elendige fedre, og ser faktisk det omvente, at menn man ikke skulle tro det tar seg skikkelig sammen. Så du vet det aldri før barnet faktisk er der.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du sikker på om det er uten grunn?

mange fedre er late og dårlige.

sitter å spiller PlayStation mens du leker med barna, lager middag, bretter klær og bader og legger barn.

så når det er slutt da skal han plutselig bidra, og helt 50% bare for å slippe bidrag.

men leverer barna til deg når de er syke

de mangler alltid riktig yttertøy, løper i støvlene på en sommerdag, for det har ikke far tenkt på

klærne barnet har er slitte arveting barnet har fått, eller stygge ting fra farmor

Anonymkode: 24eed...0bc

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ikke min påstand🎅

Du kommer med påstanden om at det ikke er uten grunn at mor holder igjen samvær overfor far. Og fortsetter så å ramse opp årsaker, som du mener, er grunner til å kunne holde igjen samvær. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjelper det barna i slike tilfeller at du dømmer? 

Dårlig dømmekraft kan komme fra hvem som helst. Og idag er det dessverre ikke unikt om du er mann eller kvinne og ha flere kull med barn. Mange prøver seg på nytt kull med barn når de møter ny partner senere i livet.

MEN du mener at folk med lav IQ er de som velger voldelige partnerne eller partnere som voldtar, dreper eller driver de på flukt?  Det er en drøy antakelse av ofre for dette.

Ofte kan man se en mønster blant de som velger partnere med slike tendenser, skal du bryte dette mønsteret handler det om hjerne og instinkter i hjernen og hvordan man handler i ulike traumer reaksjoner der etter.

Hvis du skal peke fingeren så peker jeg fingeren til biblioteket eller søk kunnskap istedet for å føre skam på ofre som også er barn i dette tilfellet du viser til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Her har du bare hørts fars versjon. Jeg ville vært forsiktig med å tro på alt han sier hvis du ikke hører mors versjon. 

Men når en kvinne skriver innlegg her om en far, så er det fåtall her inne som er interessert i far sin versjon. 

Uansett hvem som skriver innlegg her er jeg helt enig at vi får bare vite den ene siden av saken, når det alltid er ihvertfall tre versjoner. Hver dems versjon pluss den reelle sannheten. 

Anonymkode: bc7b6...29c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjelper det barna i slike tilfeller at du dømmer? 

Dårlig dømmekraft kan komme fra hvem som helst. Og idag er det dessverre ikke unikt om du er mann eller kvinne og ha flere kull med barn. Mange prøver seg på nytt kull med barn når de møter ny partner senere i livet.

MEN du mener at folk med lav IQ er de som velger voldelige partnerne eller partnere som voldtar, dreper eller driver de på flukt?  Det er en drøy antakelse av ofre for dette.

Ofte kan man se en mønster blant de som velger partnere med slike tendenser, skal du bryte dette mønsteret handler det om hjerne og instinkter i hjernen og hvordan man handler i ulike traumer reaksjoner der etter.

Hvis du skal peke fingeren så peker jeg fingeren til biblioteket eller søk kunnskap istedet for å føre skam på ofre som også er barn i dette tilfellet du viser til. 

Hjelper ikke barna, men kanskje de burde hatt andre omsorgspersoner enn eksempelvis empatiløs voldelig far og naiv mor uten noe form for dømmekraft. Vet det ikke blir sånn, men i en perfekt verden hadde verken mor eller far blitt regnet som skikket forelder i disse tilfellene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Problemet er at mange ikke viser sitt sanne ansikt før du faktisk får barn. En mann kan være veldig flink å ta ansvar,fikse opp og gjøre husarbeid, men med en gang det kommer barn inn i bildet så forsvinner det fordi mannen kun har reguleringskapasitet til å ordne for seg selv. Jeg ser det gang på gang, flotte ansvarsfulle menn blir elendige fedre, og ser faktisk det omvente, at menn man ikke skulle tro det tar seg skikkelig sammen. Så du vet det aldri før barnet faktisk er der.

Tøys og tull, det går an å bli kjent med partneren før man får barn sammen, de fleste er bare for dumme til å ta seg tid til det. 

• Liker 3
Skrevet

Tøys og tull, det går an å bli kjent med partneren før man får barn sammen, de fleste er bare for dumme til å ta seg tid til det. 

Særlig damer der den biologiske klokka tikker og eggene nærmer seg utløpsdato.

Anonymkode: 54ba7...2c1

• Liker 1
Skrevet

Hjelper ikke barna, men kanskje de burde hatt andre omsorgspersoner enn eksempelvis empatiløs voldelig far og naiv mor uten noe form for dømmekraft. Vet det ikke blir sånn, men i en perfekt verden hadde verken mor eller far blitt regnet som skikket forelder i disse tilfellene. 

Da hadde man fort halvert menneskerasen. Ofte går ting i arv, noen ting kan man stoppe og andre ting går av seg selv om man ikke har selvinnsikt og får hjelp av profesjonelle til å bryte det. Dessverre så er det fysiske mennesket ikke alltid i hånd med det psykiske menneske.

Men i den perfekte verdenen hadde alle hatt like stor fokus på psykisk og fysisk helse, man hadde kanskje redusert en god del av de dystre tallene på partnervold/voldtekt eller mishandling. Men fordømming mener jeg ikke hjelper ofre i slike saker si at de har lite IQ, naiv eller verre fører bare til mer skam. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, du kan bare tro det, men selv etter veldig mange år så kan du aldri vite helt sikkert hvordan en mann reagerer på å bli far. Jeg har sett en stødig mann, veldig flink hjemme og som har vært en super lekeonkel til barn, gjøre alt han kunne for å unngå å være med egne barn og skylde på kona for alt som var galt. Jobbet «overtid» hver uke, som egentlig bare var joggeturer og kom hjem etter barna var i seng. Du trenger mye selvregulering for å vær en god far og du vet aldri hvor strikken går før man er i situasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Victim blaming er så utrolig stygt

du kan ingenting om vold i nære relasjoner

heldige deg

men kom deg ned på jorden nå

Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Du kommer med påstanden om at det ikke er uten grunn at mor holder igjen samvær overfor far. Og fortsetter så å ramse opp årsaker, som du mener, er grunner til å kunne holde igjen samvær. 

Jeg poengterer at det kanskje er en grunn

du kan Google i skyggen av likestilling vold mot kvinner å lese en fin artikkel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er alt for streng med far til barn 2. De utsagnene er ikke grunnlag for å redusere samvær. Da er du sabotør. Barnet har den faren han har og er det ikke snakk om sykdom, rus og vold har du lite å komme med.

Anonymkode: 9eae7...242

Jeg har aldri redusert fraværet og er ingen sabotør. Han derimot forsøker å sabotere. 

Anonymkode: f8486...ddf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette var 13 års mellomrom og barnefar nr 2 virket normal helt til felles baby kom. Jeg klarer fint å oppdra barn. Jeg har verken lav iq eller er umoden. 

Anonymkode: f8486...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...