Gå til innhold

Dere som har menstruell migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sikker på at dere ikke lider av TSS?...Utvendig beskyttelse reddet meg, altså bind kontra tampong....Fikk hodeverk, kløe nedentil og generelt ubehag ved bruk av tampong....Jeg fikk et nytt liv når jeg gikk over til å bare bruke bind..Litt mere styr, men det er/var verdt det...

Anonymkode: dba37...844

Ja, fordi mine anfall kan komme rett i forkant av og etter selve blødningsfasen også..

Anonymkode: 1f162...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå til legen for å få resept på triptaner, gjerne flere ulike. Naratriptan skal også kunne brukes forebyggende i forbindelse med menstruasjon.

Jeg har selv gått med mye ubehandlet migrene. Paracet, Ibux naproxen osv. hjalp ikke. Dette har resultert i kronisk migrene med hodepine hver dag. Du vil ikke komme der!

Anonymkode: 563fc...3eb

• Nyttig 1
Skrevet

Naratriptan har ekstra lang virketid, og mange bruker den til å behandle migreneanfall som kommer i forbindelse med menstruasjon.  Det vanlige er å starte et par dager før ventet blødning, og så fortsette daglig i 5 dager.

Nå er det dessverre ikke alltid at vi kan forutsi start på blødningene så nøyaktig, så hvis blødning kommer uventet tar jeg det vanlige triptanet (Eletriptan) jeg bruker til å stoppe migrenanfall, og så en Naratriptan når jeg legger meg om kvelden samme dag. Eller morgenen etter hvis jeg tok triptan sent på kvelden. 

Her er litt info om triptaner.  
https://hodepinenorge.no/triptaner-anfallsbehandling-mot-migrene/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...