AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #21 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322 Er det langt fra huset til bilen, bilen til bhg? Selv hadde vi gåavstand, og kledte fullt opp med yttertøy, men skippa ofte mellomlag, fordi det var tre minutter unna. På veldig kalde dager, kledte vi fullt opp fra innerst til ytterst. Men det kan vel også sammenlignes med å være hjemme i kun ullundertøy, og så skal vi en tur til butikken (5-10 min unna), noe som krever å gå hjem-bil, bil-butikk. En ytterdress dras opp over ullundertøyet uten å kneppes med mindre det snør/regner, i bilen dras den ned på beina, så barnet sitter trygt i setet, så på med dressen uten å kneppe inn på butikken. I barnehagen ville dressen gått av, i butikken er den på, men åpen, eventuelt knyttet rundt livet om det ikke blir for klumpete (kommer jo an på alder/høyde på barnet). Hvis det er snakk om en lenger kjøretur, så går dressen helt av og så på igjen. Anonymkode: fac7e...2f2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #22 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stakkars unge som må koke inne med to lag ull i varmen fordi mor har fått det for seg at små barn ikke bare kan gå i longs. Anonymkode: d4044...7bf Ungen koker ikke så ikke bekymre deg dor det du. mange i bhg går akkueat sånn også de på avd jrg jobber på Anonymkode: f848b...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #23 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hver morgen kler jeg på 5 åringen med ull trøye og ull longs. Over det tar han på vanlige bukse og genser av bomull. Leverer han i bhg. Men når jeg går å henter han så ligger de bomulls klærne alltid i hylla og han går rundt med kun ull trøye og longs. Bhg sier at de tar av bomulls klærne og tar på fleece i stedet før de så tar på vinterdress over før de skal ut. Men jeg tror når de kommer inn igjen da tar de av dress og fleece. Og da er det ingen som orker å ta på de vanlige klærne igjen. Så de bomulls klærne blir jo nesten ikke brukt. Da er det kanskje like greit å kle på barnet kun ull og fleece..men barnet mitt har kun to par med fleece et par med ull longs trøye. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 0c486...322 Ullundertøy er nok inne, det blir altfor varmt med bomulsklær utenpå. Og såklart kan ikke barnehageansatte kle på disse klærne også. Det er nok å gjøre... og ute er ikke bonullsklær nok på kalde dager. Så ja, lever barnet i ullundertøy. La det ligge ekstra klær på plassen i tilfelle det blir kaldt inne. Anonymkode: cb883...986 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #24 Skrevet 16. desember 2023 Er godt og varmt inne i barnehagen til datteren min så hun bruker kun et lag med ullklær. Når vi leverer har hun jakke og ullribb-bukse utenpå der igjen, men dette tas av i garderoben. Anonymkode: a6ad7...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #25 Skrevet 16. desember 2023 Leverer barnehagebarnet (5 år) i to lag ull ja. Longs og trøye pluss strikket mellomlag. Dere burde ha mer ull enn kun ett sett. Vi har kanskje 7 sett og synes likevel vi må vaske ull to-tre ganger i uken. Bruker nesten ikke bomullsklær i hverdagen på vinteren. Har en andreklassing som også må ha ull på når det er kulde. Men de er ikke ute like lenge på skolen før de eventuelt er ute på SFO. Så hun får ha på vanlig bukse over ulla hvis hun vil. Anonymkode: 10f30...3e1
myMa Skrevet 16. desember 2023 #26 Skrevet 16. desember 2023 Bruker tynn ull inne. Evt mellomlag (hjemmestrikket) ull under vinterdressen om det er kaldt. Bruker vinterdressen ved henting/levering. Bruker omtrent ikke bomull på denne årstiden.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #27 Skrevet 16. desember 2023 Her brukes det tynn ull og kjole over inne. Sånn tynn bomullskjole uten armer. Men det er kun for å prøve å unngå flekker. men når vi henter er det ullbukse, ullgenser og vinterjakke. Eller ulldress og ute dress. Alt etter som om vi kjører eller går. Anonymkode: f4b0d...66f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #28 Skrevet 16. desember 2023 Veldig greit med ull bare. Kan trekke på fleece over fra bilen og inn i bhg. Anonymkode: d219e...d97
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #29 Skrevet 16. desember 2023 Tskjorter over ull. For jenta brukte vi også tynne kjoler over. Så da søler de ikke mat og slikt på ulltåper og ull kan brukes lenger. Jeg kjører også stortsett bare 2 nye ull sett til hver av de pr år. De har litt mer enn 2 sett i omløp allikevel, fordi noe arves, noe kan fortsatt brukes fra ifjor osv. Men "trikset" med tskjorter funker altså. Anonymkode: d5b69...a8d
Gjest Annas1992 Skrevet 16. desember 2023 #30 Skrevet 16. desember 2023 Guttungen går kun i ullundertøy fra september til april-ish. Dressen utapå om morran, men vi tar t-bane til barnehagen. Hadde vi hatt bil hadde vi brukt hjemmestrikk mellom hus/bil og bil/barnehage.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå