AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Hver morgen kler jeg på 5 åringen med ull trøye og ull longs. Over det tar han på vanlige bukse og genser av bomull. Leverer han i bhg. Men når jeg går å henter han så ligger de bomulls klærne alltid i hylla og han går rundt med kun ull trøye og longs. Bhg sier at de tar av bomulls klærne og tar på fleece i stedet før de så tar på vinterdress over før de skal ut. Men jeg tror når de kommer inn igjen da tar de av dress og fleece. Og da er det ingen som orker å ta på de vanlige klærne igjen. Så de bomulls klærne blir jo nesten ikke brukt. Da er det kanskje like greit å kle på barnet kun ull og fleece..men barnet mitt har kun to par med fleece et par med ull longs trøye. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 0c486...322
Apekatten Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Jeg anbefaler deg å kjøpe mer klær i ull. Det fins masse billig og fint på Finn.no. Jeg betalte nylig 150kr for 8 ullplagg til barnet mitt, så man kan finne mye bra kupp. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Fleece blir ikke vått på samme måte som bomull, det tar lenger tid før det trekker inn. Det kan derfor være praktisk med fleece som mellomplagg, om man ikke har ull tilgjengelig. Om fleece først blir vått, så blir det skikkelig vått. Ull er det meste både som innerste lag (som du gjør allerede) og som mellomplagg. Vi har brukt mest fleece selv, men det er pga ull er dyrt. Innendørs blir det fort for varmt for de små å ha to lag med klær, og det er veldig vanlig å finne barna med ett lag klær i barnehagen. Jeg ser ikke noe problem i at de springer rundt i ulltøyet. Det er lett og ledig, og regulerer temperatur og fukt godt. Anonymkode: fac7e...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 Etterhvert som barnet vokser: skaffe flere sett med de klærne som er praktiske å bruke? Og trappe ned på mengden klær som ikke er like praktiske i bruk? Anonymkode: bbba3...8e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Skrevet 16. desember 2023 Vi Ender i to lag ull nederst, ullstilongs g joggebukse i ullblanding. Ikke aktuelt å bare gå i stilongs. Fungerer helt fint det Anonymkode: f848b...3b9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #6 Skrevet 16. desember 2023 Det blir jo skikkelig klumpete og trangt om de skal ta fleece over to lag med klær. Helt vanlig å ta av (varmt inne er det som regel og) men å bruke masse tid på å kle på 20 unger etterpå har faktisk ikke barnehageansatte mulighet til. Er jo helt greit og behagelig å leke inne i ullundertøy/strømpebukse 😊 Anonymkode: 37130...c61 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #7 Skrevet 16. desember 2023 Vi brukte ikke bomullsbukser og genser på vinter. Kun ullsett longs og trøye. Det finnes mange fine sett som ikke ser ut som ski-stillongs. Så mellomlag i ull eller fleece. Og yttertøy. Bomull er greit på sommer, men er ikke så godt egnet på vinter på små barn. Klumpete, blir kaldt når vått, kaldere enn ull uansett. Anonymkode: c08cb...eff 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Skrevet 16. desember 2023 Høres ut som en klok barnehage med greie på påkledning Ta på deg ullundertøy med bomulssklær utenpå også løper du noen runder, krabb rundt, klatr opp og ned på møbler, hopp og dans litt. Du vil skjønne det. Så lurer jeg også på hvorfor du kler på mer klær inne i bhg nå enn i sommer. Det er vel varmt inne der? Hvorfor skal du ta på fleecebukse? Det er jo uteplagget fordi det er kaldt ute. Hva skal de kle på barna når det regner og er to grader ute, hvilke klær har du da og tilby? Anonymkode: 77779...c83 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #9 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Høres ut som en klok barnehage med greie på påkledning Ta på deg ullundertøy med bomulssklær utenpå også løper du noen runder, krabb rundt, klatr opp og ned på møbler, hopp og dans litt. Du vil skjønne det. Så lurer jeg også på hvorfor du kler på mer klær inne i bhg nå enn i sommer. Det er vel varmt inne der? Hvorfor skal du ta på fleecebukse? Det er jo uteplagget fordi det er kaldt ute. Hva skal de kle på barna når det regner og er to grader ute, hvilke klær har du da og tilby? Anonymkode: 77779...c83 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi brukte ikke bomullsbukser og genser på vinter. Kun ullsett longs og trøye. Det finnes mange fine sett som ikke ser ut som ski-stillongs. Så mellomlag i ull eller fleece. Og yttertøy. Bomull er greit på sommer, men er ikke så godt egnet på vinter på små barn. Klumpete, blir kaldt når vått, kaldere enn ull uansett. Anonymkode: c08cb...eff AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det blir jo skikkelig klumpete og trangt om de skal ta fleece over to lag med klær. Helt vanlig å ta av (varmt inne er det som regel og) men å bruke masse tid på å kle på 20 unger etterpå har faktisk ikke barnehageansatte mulighet til. Er jo helt greit og behagelig å leke inne i ullundertøy/strømpebukse 😊 Anonymkode: 37130...c61 Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Skrevet 16. desember 2023 Voldsomt til påkledning 😅 vi leverer ungen enten i ullundertøy eller vanlige bomullsklær. Det er ingen av barna som går med to lag innendørs. Når de skal ut blir de kledd etter været. Vi har både fleecedress og ullklær liggende i barnehagen til mellomlag. Ser de som regel velger fleecedressen når det er mildere. Anonymkode: 4e304...03c
smurfebuss Skrevet 16. desember 2023 #11 Skrevet 16. desember 2023 Kan dere ikke fortsette som før, da? Lever i ull og bomull - ta på bomull igjen når dere skal hjem. Og skaff mer ullundertøy. Barn i barnehage trenger minst 3 sett: 1 på seg, 1 i skiftekurva og 1 ekstra hjemme/til vask. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322 Jeg tar på ungen ullundertøy og drar til barnehagen i tykk ullgenser og ullbukse(som jeg da tar av når jeg leverer) Så kan han leke inne i ullundertøyet og er klar til påkledning når de skal ut 😊 Anonymkode: 37130...c61 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #13 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi Ender i to lag ull nederst, ullstilongs g joggebukse i ullblanding. Ikke aktuelt å bare gå i stilongs. Fungerer helt fint det Anonymkode: f848b...3b9 Stakkars unge som må koke inne med to lag ull i varmen fordi mor har fått det for seg at små barn ikke bare kan gå i longs. Anonymkode: d4044...7bf 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #14 Skrevet 16. desember 2023 Vi leverer i det som passer vær, vind og situasjon. Går vi har vi på noe helt annet enn hvis vi kjører (eller leverer i vogn). Hender vi har ullstilongs med bomullsklær over hvis stilongsen er tynn, men da tar vi bomullen av når vi kommer i bhg. Eller så bruker vi overtrekksbukse eller annet mellomlag. Kommer an på hva vi har hjemme og hva som er i bhg. Bruker generelt lite bomull om vinteren. Har heller ullbukser. Anonymkode: 1dd29...aa9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #15 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322 Jeg kler ungen i ullundertøy og drar den tykkeste av lillelam sine ulldressen over og en balaclava i ull😊 Anonymkode: d4044...7bf
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #16 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hver morgen kler jeg på 5 åringen med ull trøye og ull longs. Over det tar han på vanlige bukse og genser av bomull. Leverer han i bhg. Men når jeg går å henter han så ligger de bomulls klærne alltid i hylla og han går rundt med kun ull trøye og longs. Bhg sier at de tar av bomulls klærne og tar på fleece i stedet før de så tar på vinterdress over før de skal ut. Men jeg tror når de kommer inn igjen da tar de av dress og fleece. Og da er det ingen som orker å ta på de vanlige klærne igjen. Så de bomulls klærne blir jo nesten ikke brukt. Da er det kanskje like greit å kle på barnet kun ull og fleece..men barnet mitt har kun to par med fleece et par med ull longs trøye. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 0c486...322 Bruker kun ull hele vinteren. Har ikke bomullstøy engang… Unødvendig i barnehagen, da må de bare skifte mer på barna. Leverer i ullundertøy og hentes i ullundertøy. Drar en ulldress over når vi reiser til/fra. Bruker fleece eller tykk ull under dressen når de er ute😊 Anonymkode: c3d67...1c0
Lorieen Skrevet 16. desember 2023 #17 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322 Mine har ullundertøy samt vinterjakke og lue når vi går fra huset til bilen og fra bilen til barnehagen. Er det ekstra kaldt (typ ti minus eller mer) tar vi ei bukse utenpå.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #18 Skrevet 16. desember 2023 Vi har ofte en tskjorte over tynnulla for å beskytte mot flekker. Denne er så tynn at den går fint under mellomlaget. På vei til barnehagen har de tykkull eller dress over. Hadde vi kjørt ville vi bare tatt på ullgenser, ellers blir det for varmt i bilen. Det hender eldste vil ha bomullsbukse over tynnulla, da får han det. Han tar den av selv i løpet av dagen. Anonymkode: 4c432...158 1
Uglems Skrevet 16. desember 2023 #19 Skrevet 16. desember 2023 Mine bruker bare bomullsklær. Vi tar strikka ullklær over😀 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #20 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror at mange av dere ikke skjønte spørsmålet mitt. Det er helt greit for meg at barnet går med kun ull longs og trøye inne. Men når jeg leverer barnet på morgenen. Skal han kun ha på ull longs og trøye? Fra huset til bilen og så fra bilen til bhg. Er det greit å gå med trøye og longs? Blir det litt kaldt? Og når de skal leke ute så tar han på fleece/tykk ull før han tar på vinterdress. Det har han liggende i bhg. Hva har barna deres på når dere leverer barna i bhg? Kun ull longs og trøye? Ikke bomullsklær over? Ts Anonymkode: 0c486...322 Ullundertøy og ulldress, lue. Er det -30 så slenger vi på et par votter. Kjører bil da. Skal vi gå til barnehagen så har vi jo på vinterdress Anonymkode: c3d67...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå