Gå til innhold

Barnet valgte bonusmor til juleavslutningen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et barn som sier ar det er gøy å lage minner med bonusmor? Sannsynlig..

Anonymkode: 929f3...091

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet burde vite at denne bonusmammaen er det over og ut med en gang når forholdet til barnefar tar slutt. Men den biologiske mor har du resten av livet. 

Anonymkode: 61000...1d8

Herregud, la nå barnet få ha et godt forhold til stemor. Kanskje holdet ekteskapet til far og stemor i alle år.

Tåpelig råd å gi til TS

Anonymkode: 7f448...680

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenkte jeg også. 

Skrevet

Bonusmor gjør sikkert alt hun kan for å manipulere seg mellom dere. 

Anonymkode: 063f5...c64

Skrevet

Barnet er 11. Det er ikke første gang det blir slik. I sommer reiste de alene i Dyreparken, hun var brudepike i bryllupet til barnefar og bonusmoren… for å nevne noe.

Anonymkode: f7724...6cb

Dette er vel situasjoner som ikke har noe med deg å gjøre? Ville du heller at hun skulle ignoreres i farens bryllup eller ha  en stemor som helst vil slippe å tilbringe tid med henne? Jeg skjønner at det kan være sårt å bli valgt bort, men et barn legger ikke det samme i det som du gjør. Barnet ditt har fått et ekstra menneske i livet sitt som bryr seg om henne, det er en god ting og betyr ikke at du på noe vis betyr mindre for henne enn før. Den eneste måten stemors inntog kan ødelegge forholdet du har til barnet ditt, er om du lar dine såre følelser her ta overhånd. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes folk er krasse her. Jeg er ikke i samme situasjon, men har ikke noe problem med å tenke meg til at det hadde vært så sårt! Så du reagerer helt normalt. 

Hvis det hadde vært meg, ville jeg:

1. Sagt til barnet at jeg ønsket å bli med. Og forsøkt å bli kjent med bonusmor. Såfremt det ikke var utroskap og slikt. 

2. Lagt en plan for å gjøre ting alene med barnet. Finne felles hobbyer. Styrke relasjonen. 

3. Tenke at det er fint å ha flere voksenpersoner i livet. Det hadde vært så mye verre om hun ikke var velkommen og inkludert hos far. 

Anonymkode: 1adaa...cab

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sikkert fordi du kaller barnet ‘hen’

Anonymkode: d7610...8c7

Haha 😆 beste 

Anonymkode: 3c747...673

Skrevet

Barnet er 11. Det er ikke første gang det blir slik. I sommer reiste de alene i Dyreparken, hun var brudepike i bryllupet til barnefar og bonusmoren… for å nevne noe.

For det første er det super bra at barnet har så bra forhold til bonusmor. Jeg skjønner det er sårt, man kan raskt havne i misunnelesesfella. Aner ikke om du har flere barn en dette barnet, men bare at du skrivet brudepike i bryllupet til sin egen far, synes du det er rart? Noen foreldre kan raskt vise misnøye mot barn som ikke er som dem selv. Det eneste du trenger er og si at det hadde vært koselig og få blitt med, men jeg respekter ønske ditt. Ikke noe tull med og bruke dårlig samvitighet ovenfor barnet. Jeg ville gått litt inn i meg selv som mor. Jeg har også gjort det, var en stund jeg var mye irritert og barnet valgte og være mere hos far. Ja det var vondt, men da måtte jeg gå inn i meg selv. Heldgivis har jeg og far supers samarbeid. Men ikke vis din misnøye for bonusmor og forholdet barnet har til den andre, du kan fort ende med at barnet distanserer seg mere. Jeg la meg flat ovenfor eget barn, nå har vi 50/50 på det ene barnet og et annet som bor mere hos meg. Tenker nok det barnet jeg snakker om velger mere far snart, helt greit men det er jo fordi dem synes det er slitsom med halve tiden frem og tilbake. Som sagt vi har et annet barn som har valgt mere meg. Men vi har et godt forhold og samarbeid oss i mellom som foreldre og steforeldre

Anonymkode: 218c8...0af

• Liker 2
Skrevet

Så hyggelig at ungen er så elsket og ønsket i begge husholdninger! Det er en kjempefordel at ungen trives hos bonusmor. Ville du heller at barnet ditt skulle hatt det vanskelig og vært mislikt av bonusmor?

At en 11-åring deltar i bryllupet til en forelder er i mine øyne helt naturlig. Det var sikkert en flott dag for alle tre :) Du står jo helt fritt til å inkludere ungen i bryllupet ditt også, om det skjer.

Jeg forstår at du føler deg tilsidesatt, men av og til har barn mer til felles med andre enn egen forelder. 11 år er også en veldig naturlig alder hvor barna gjerne vil gjøre ting med andre enn mor far, og bonusmor oppleves kanskje ikke like nær som deg, siden du er biologisk mor.

Øv deg heller på å sette pris på at du har en unge som er verdsatt, og jobb med å gjøre hyggelige ting med ungen på egen hånd. At barnet er glad i bonusmor burde ikke være i veien.

Anonymkode: a7b8c...fba

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å tvinge meg på. Barnet skal ikke føle noe press fra min side.

Tvinge deg på? Det er ditt barn. Du bestemmer. Hva er dette for en dørmatte mentalitet? Hvem er sjefen i ditt hjem?

Så flott at barnet ditt har en god relasjon til stemor. Ville du heller de skulle hatt en dårlig relasjon?

Anonymkode: cfc9c...f03

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet burde vite at denne bonusmammaen er det over og ut med en gang når forholdet til barnefar tar slutt. Men den biologiske mor har du resten av livet. 

Ja det synes jeg hun bør si, hjelper på situasjonen 😅 man har ingen garanti, men man synker lavt og man nevner dette for et barn for at barnet skal velge bort bonusmor til fordel for seg selv. Med mindre man ikke vil lage ennå mere gap da. Forresten finnes det stemødre som har et godt forhold til barnet også i voksen alder selv om forholdet røk. Kjenner flere. Min svoger forsatte og ha barnet i ferier og helger nå og da, og om foreldren trengte barnevakt. 

• Liker 1
Skrevet

Har et nært og godt forhold til min bonusjente gjennom snart 30 år. Hennes mor og jeg har ingen problemer med å snakke sammen eller ta en kaffe. Være sammen på merkedager for bonusdatter osv. Vi er to rause, voksne damer. Kanskje derfor alt har fungert så fint 😉

Anonymkode: 8ddf0...4f3

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Er i kjelleren nå. Barnet mitt kom hjem fra skolen i går og sa at hen ville ta med bonusmor på juleavslutningen. Det er en lunsj hvor foreldre får bli med. Barnefar jobber, så han kan ikke. Så hen ville da ha hun med. Spurte om ikke jeg kunne bli med også, men fikk til svar at det var gøy å lage minner med bonusmor. 
Jeg og barnet er ganske ulike, og har forstått at de to har fått et ganske sterkt bånd og er mer like. Synes det er dumt at jeg som mamma ikke en gang er ønsket, og at denne dama får all kjærligheten som barnet før ga til meg :( .

Det er bare snakk om en episode, i forhold til mange. Vær heller glad for at barnet har et godt forhold til stemor.

• Nyttig 1
Skrevet

Er forhold med en ny dame kan like så godt være livsvarig? Hva får deg til å tro at det tar slutt?

Anonymkode: 92783...909

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tvinge deg på? Det er ditt barn. Du bestemmer. Hva er dette for en dørmatte mentalitet? Hvem er sjefen i ditt hjem?

Så flott at barnet ditt har en god relasjon til stemor. Ville du heller de skulle hatt en dårlig relasjon?

Anonymkode: cfc9c...f03

Vi vet ingenting hvorfor barnet ikke vil ha med mor, når et barn velger bort sine egne foreldre er det ofte en grunn. Og man skal faktisk repektere ønsket. Moren høres sjalu ut, både når hun nevner ferie alene med bonusmor og var brudepike, er vel helt normale ting. Hun sier hun og barnet har veldig ulike personligher så kan barnet ikke føler seg så trygg eller elsket av mor. Istrforfor og tvinge seg på, så ville jeg heller lagt til rette for gode opplevelser og stunder når barnet er hos henne, da kan hun bygge gode og sunne relasjoner. Og tvinge seg på bare fordi man er mor, nei det trir jeg gjør vondt verre 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bonusmor gjør sikkert alt hun kan for å manipulere seg mellom dere. 

Å jeez

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra at det ikke bare var jeg som reagerte på det. Et uttrykk jeg tviler på et barn har brukt

Anonymkode: fb279...78a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprite skrev (34 minutter siden):

Tenkte jeg også. 

Jeg også. Enten er dette barnet skikkelig indoktrinert, eller så plusser TS på en del.

• Liker 2
Skrevet

Ta og ring bonusmor, slik at dere kan snakke om det. Han blir sikkert glad for å ha dere begge der så sant dere kan oppføre dere.

• Liker 2
Skrevet

Husk at du og barnefar valgte å skilles. I mange tilfeller så vil det da dukke opp alt fra nye partnere, til nye halvsøsken. Slik er det når man skilles, da åpner man samtidig døren for mine, dine, våre osv. 

Anonymkode: 1c399...ca2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...