KallePils Skrevet 18. desember 2023 #241 Skrevet 18. desember 2023 LadeJarl skrev (1 time siden): Hvis kvinnene skulle ønske seg noe fra hvilken som helst tid er det menn.. Ikke giddasløse smågutter med mannekropp..som ikke gjør en ting i hjemmet..ikke passer ungene og bryr seg kun om seg sjæl....Og ja jeg er mann og ja det jeg skrev er hele sannheten.. Det du skriver er tull og tøys. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/tids-og-mediebruk/statistikk/tidsbruksundersokelsen Statistisk Sentralbyrå avsluttet den diskusjonen for over et tiår siden. Du er rett og slett for sent ute.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #242 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (12 minutter siden): Det du skriver er tull og tøys. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/tids-og-mediebruk/statistikk/tidsbruksundersokelsen Statistisk Sentralbyrå avsluttet den diskusjonen for over et tiår siden. Du er rett og slett for sent ute. Statistikken viser vel ikke hvor mye menn bidrar hjemme? De viser TOTALEN av alt, inkludert jobb, jobbreiser, "fikse i garasjen", skru på bilen og så videre. Jobber en mann frivillig masse overtid for å bygge karrieren, og kvinnen jobber 8-16 og tar alt av husarbeid og barn, vil mannen komme best ut på statistikken der. Men det betyr ikke at han bidrar i hjemmet. Det er ikke sikkert de trenger at han jobber så mye overtid. Det kan hende det hadde vært bedre for familien at han var mer hjemme og så barna sine oftere. For min del hadde jeg heller jobbet 1 time overtid hver dag enn å gjøre alt husarbeidet. De aller fleste kvinner hadde valgt det samme. Nettopp fordi husarbeid er kjedelig, utakknemlig og ubetalt. Anonymkode: d2727...c1a 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #243 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Statistikken viser vel ikke hvor mye menn bidrar hjemme? De viser TOTALEN av alt, inkludert jobb, jobbreiser, "fikse i garasjen", skru på bilen og så videre. Jobber en mann frivillig masse overtid for å bygge karrieren, og kvinnen jobber 8-16 og tar alt av husarbeid og barn, vil mannen komme best ut på statistikken der. Men det betyr ikke at han bidrar i hjemmet. Det er ikke sikkert de trenger at han jobber så mye overtid. Det kan hende det hadde vært bedre for familien at han var mer hjemme og så barna sine oftere. For min del hadde jeg heller jobbet 1 time overtid hver dag enn å gjøre alt husarbeidet. De aller fleste kvinner hadde valgt det samme. Nettopp fordi husarbeid er kjedelig, utakknemlig og ubetalt. Anonymkode: d2727...c1a Og bare for å si det slik - du hadde klikket hvis din kone ikke gjorde annet enn å jobbe overtid, rydde i garasjen, skru på bilen og klippe plen, mens du satt der med oppvask, klesvask, dovask, bleieskift, kjøring og henting fra aktiviteter, sykdomshåndtering, sengetøyskift, innkjøp, matlaging, organisering av bursdager, handling av julemat og julegaver til din OG din kones familie, lekser, foreldremøter, dugnader og diverse. Du bare gidder ikke å gjøre det kjedelige arbeidet, og ønsker å gjøre det som er gøy. For det ER gøy å gjøre ting ute, snekre, holde på med bil og chille i garasjen med en øl. Det er IKKE gøy å vaske spy, skifte på sengene eller vaske kjøkkenet etter matlaging. Derfor savner du de gamle dagene, der dama var stuck med det som var ubetalt, ekkelt, kjedelig og utakknemlig fordi hun hadde innovertiss og pupper. Anonymkode: d2727...c1a 2 1
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #244 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Statistikken viser vel ikke hvor mye menn bidrar hjemme? De viser TOTALEN av alt, inkludert jobb, jobbreiser, "fikse i garasjen", skru på bilen og så videre. Jobber en mann frivillig masse overtid for å bygge karrieren, og kvinnen jobber 8-16 og tar alt av husarbeid og barn, vil mannen komme best ut på statistikken der. Men det betyr ikke at han bidrar i hjemmet. Det er ikke sikkert de trenger at han jobber så mye overtid. Det kan hende det hadde vært bedre for familien at han var mer hjemme og så barna sine oftere. For min del hadde jeg heller jobbet 1 time overtid hver dag enn å gjøre alt husarbeidet. De aller fleste kvinner hadde valgt det samme. Nettopp fordi husarbeid er kjedelig, utakknemlig og ubetalt. Anonymkode: d2727...c1a Den viser totalen for arbeid i og utenfor hjemmet. Og nei: Hvis far jobber 1 time og 9 minutter mer enn mor utenfor hjemmet, da får mor faktisk tåle å jobbe 50 minutter mer enn far i hjemmet. Men jeg vet jo at kvinner skal kverulere på dette. Det er en del av grunnen til at kvinner ikke lenger egner seg for seriøse relasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #245 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 1.46): Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen 16-24 hvor 22,4% bor alene. Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! Eller har dere bare gitt faen? Anonymkode: f2984...60f Ja, kunne tenkt meg et forhold men ikke til enhver pris! Anonymkode: e8aff...71a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #246 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (1 minutt siden): Den viser totalen for arbeid i og utenfor hjemmet. Og nei: Hvis far jobber 1 time og 9 minutter mer enn mor utenfor hjemmet, da får mor faktisk tåle å jobbe 50 minutter mer enn far i hjemmet. Men jeg vet jo at kvinner skal kverulere på dette. Det er en del av grunnen til at kvinner ikke lenger egner seg for seriøse relasjoner. Vil påstå at en person med «tit for tat»mentalitet ikke egner seg for seriøse relasjoner, men du prøver nå like vel 🤦♀️ Anonymkode: e8aff...71a 1
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #247 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil påstå at en person med «tit for tat»mentalitet ikke egner seg for seriøse relasjoner, men du prøver nå like vel 🤦♀️ Anonymkode: e8aff...71a Det er ikke menn som klager. Men jo, du har jo rett... 😄
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #248 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (7 minutter siden): Den viser totalen for arbeid i og utenfor hjemmet. Og nei: Hvis far jobber 1 time og 9 minutter mer enn mor utenfor hjemmet, da får mor faktisk tåle å jobbe 50 minutter mer enn far i hjemmet. Men jeg vet jo at kvinner skal kverulere på dette. Det er en del av grunnen til at kvinner ikke lenger egner seg for seriøse relasjoner. Problemet er at far da bygger karriere, skaper verdier og tjener penger. Mor skaper ingen verdier, får ikke utvikling i karrieren og tjener ingen penger. Det er DET som er problemet - mannen blir stilt i mye bedre posisjon enn kvinnen. Ofte uten at kvinnen har noe hun skulle ha sagt. "Jeg må jobbe overtid". Det er ingen kverulering, men konstatering av fakta. Mange menn leverer barna sine i barnehagen og drar på jakt/fisketur når de har pappapermisjon. Det burde egentlig ikke ha vært lov. Jeg kjenner heller ingen mødre som drar på jakt eller venninneturer i sin permisjon. Hvorfor? – Flere misbruker pappapermen – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Jo, jeg kan svare hvorfor. Fordi det er kjedelig, slitsomt og så videre. Hvis dere menn virkelig ønsket å få avlastning og lettere hverdag, ville dere ha gått mer hjemme i stedet for å jobbe overtid og gjøre husarbeid. Men dere vet at det er mer slitsomt å ta vare på et barn enn å jobbe i de fleste stillinger, og at husarbeidet er dørgende kjedelig og utakknemlig "jobb". Derfor gjør dere dette. Pappapermisjon utfordrer heller ikke gammeldagse kjønnsroller: Pappaperm endrer ikke gjenstridige kjønnsroller (kjonnsforskning.no) Halvparten av mødre ser seg nødt til å ta ulønnet permisjon - økningen skjedde etter at fedrekvoten ble utvidet: Halvparten av alle kvinner tar ulønnet permisjon etter fødsel | Simployer Flere kvinner tar ulønnet permisjon. Skyldes det den økte fedrekvoten? (aftenposten.no) Andelen kvinner som tar ulønnet permisjon, økte kraftig etter at fedrekvoten økte (aftenposten.no) Pappaer gidder i snitt sjeldnere å ta sykt barn-dager, og lemper dette over på mor. De anser sin jobb som viktigere enn konas: - Mor tar seg av de syke barna - Foreldre (klikk.no) Far tar én av tre sykedager med sykt barn | Dagens Perspektiv Så få inn snørra og slutt å hevde at dere "jobber mer enn damene hjemme". Dere gjør det som er GØY, det som gir PENGER, skaper VERDIER og bygger KARRIERE. Alle ting som skader karrieren og gir mindre penger, som pappapermisjon og sykt barn-dager, er ikke veldig interessant. Anonymkode: d2727...c1a 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #249 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (11 minutter siden): Det er ikke menn som klager. Men jo, du har jo rett... 😄 Det er jo mange menn som klager over at de er ufrivillig single. DU klager over at norske damer er så onde og fæle. DU prøver å overbevise alle andre menn at alle norske kvinner er onde, og bør anses som kjøtt/tømmestasjon. DU klager og hater. Anonymkode: d2727...c1a 5
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #250 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet er at far da bygger karriere, skaper verdier og tjener penger. Mor skaper ingen verdier, får ikke utvikling i karrieren og tjener ingen penger. Det er DET som er problemet - mannen blir stilt i mye bedre posisjon enn kvinnen. Ofte uten at kvinnen har noe hun skulle ha sagt. "Jeg må jobbe overtid". Det er ingen kverulering, men konstatering av fakta. Mange menn leverer barna sine i barnehagen og drar på jakt/fisketur når de har pappapermisjon. Det burde egentlig ikke ha vært lov. Jeg kjenner heller ingen mødre som drar på jakt eller venninneturer i sin permisjon. Hvorfor? – Flere misbruker pappapermen – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Jo, jeg kan svare hvorfor. Fordi det er kjedelig, slitsomt og så videre. Hvis dere menn virkelig ønsket å få avlastning og lettere hverdag, ville dere ha gått mer hjemme i stedet for å jobbe overtid og gjøre husarbeid. Men dere vet at det er mer slitsomt å ta vare på et barn enn å jobbe i de fleste stillinger, og at husarbeidet er dørgende kjedelig og utakknemlig "jobb". Derfor gjør dere dette. Pappapermisjon utfordrer heller ikke gammeldagse kjønnsroller: Pappaperm endrer ikke gjenstridige kjønnsroller (kjonnsforskning.no) Halvparten av mødre ser seg nødt til å ta ulønnet permisjon - økningen skjedde etter at fedrekvoten ble utvidet: Halvparten av alle kvinner tar ulønnet permisjon etter fødsel | Simployer Flere kvinner tar ulønnet permisjon. Skyldes det den økte fedrekvoten? (aftenposten.no) Andelen kvinner som tar ulønnet permisjon, økte kraftig etter at fedrekvoten økte (aftenposten.no) Pappaer gidder i snitt sjeldnere å ta sykt barn-dager, og lemper dette over på mor. De anser sin jobb som viktigere enn konas: - Mor tar seg av de syke barna - Foreldre (klikk.no) Far tar én av tre sykedager med sykt barn | Dagens Perspektiv Så få inn snørra og slutt å hevde at dere "jobber mer enn damene hjemme". Dere gjør det som er GØY, det som gir PENGER, skaper VERDIER og bygger KARRIERE. Alle ting som skader karrieren og gir mindre penger, som pappapermisjon og sykt barn-dager, er ikke veldig interessant. Anonymkode: d2727...c1a Kan du ikke lese en enkel tabell? Hvilken del av "jobber mer enn kvinner til sammen i og utenfor hjemmet" var det du ikke forstod? Men det er klart, som alltid skal kvinner klage. Pell dere ut og jobb, da? Men neida, dere skal sitte hjemme og klage. Klage, klage, klage. Offer, offer, offer. Fatter ikke at menn kan bli desperate nok til å inngå forpliktende relasjoner med noe slikt. 1
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #251 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo mange menn som klager over at de er ufrivillig single. DU klager over at norske damer er så onde og fæle. DU prøver å overbevise alle andre menn at alle norske kvinner er onde, og bør anses som kjøtt/tømmestasjon. DU klager og hater. Anonymkode: d2727...c1a Jeg påpeker en enkel realitet, som du med sutringen og bitchingen din bidrar til å understreke, uten at du forstår det selv. Dette er i det hele tatt ganske fornøyelig.😄
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #252 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (4 minutter siden): Kan du ikke lese en enkel tabell? Hvilken del av "jobber mer enn kvinner til sammen i og utenfor hjemmet" var det du ikke forstod? Men det er klart, som alltid skal kvinner klage. Pell dere ut og jobb, da? Men neida, dere skal sitte hjemme og klage. Klage, klage, klage. Offer, offer, offer. Fatter ikke at menn kan bli desperate nok til å inngå forpliktende relasjoner med noe slikt. Jeg har da alltid jobbet mer enn mennene jeg var med, og aldri sittet hjemme. I permisjonene har jeg enten studert deltid eller jobbet deltid hjemmefra i bijobben min. Det er heller ingen som sier at vi er offer. Men din påstand om at menn bidrar like mye i hjemmet, er feil og vises ikke i denne statistikken. Anonymkode: d2727...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #253 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (2 minutter siden): Jeg påpeker en enkel realitet, som du med sutringen og bitchingen din bidrar til å understreke, uten at du forstår det selv. Dette er i det hele tatt ganske fornøyelig.😄 Du påpeker ingen realitet. Jeg har ingen kvinner i min omgangskrets som er onde, uansvarlige, illojale eller søppel. At det er flere slike kvinner i din omgangskrets, kan ha noe med hvem du omgås å gjøre. Hvis du kun omgås kvinner som er ute etter et knull, kan du ikke forvente å finne en seriøs, dydig og forholdsorientert dame blant dem. Ditt valg. Anonymkode: d2727...c1a 2
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #254 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har da alltid jobbet mer enn mennene jeg var med, og aldri sittet hjemme. I permisjonene har jeg enten studert deltid eller jobbet deltid hjemmefra i bijobben min. Det er heller ingen som sier at vi er offer. Men din påstand om at menn bidrar like mye i hjemmet, er feil og vises ikke i denne statistikken. Anonymkode: d2727...c1a Ingen påstår at menn jobber mer i hjemmet isolert sett. Men bare fortsett, dette er nøyaktig det jeg snakker om. 😄
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #255 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (3 minutter siden): Jeg påpeker en enkel realitet, som du med sutringen og bitchingen din bidrar til å understreke, uten at du forstår det selv. Dette er i det hele tatt ganske fornøyelig.😄 Du nekter også å svare på flere spørsmål som jeg har stilt, blant annet hvordan du hadde reagert hvis det var DU som måtte ta alt av husarbeid og oppfølging av barna, fordi dama di heller ville jobbe masse overtid, reise i jobben og skru på bilen i garasjen. Hvordan hadde du reagert på en slik arbeidsfordeling? Særlig hvis dere var samboere med separat økonomi, der hun håvet inn penger og du måtte spinke og spare til å kjøpe nye klær og gå til tannlegen. Du vet svaret, derfor vil du ikke svare meg. Du har også forsnakket deg da du nevnte at MØDRE puttet ungene i barnehagen og valgte å jobbe i stedet for å være hjemme litt til. Du sa ingenting om fedre, selv om det er to i et parforhold, og begge har like mange muligheter, evner og kunnskap til å ta vare på sitt eget avkom. Anonymkode: d2727...c1a 1 1
KallePils Skrevet 18. desember 2023 #256 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du nekter også å svare på flere spørsmål som jeg har stilt, blant annet hvordan du hadde reagert hvis det var DU som måtte ta alt av husarbeid og oppfølging av barna, fordi dama di heller ville jobbe masse overtid, reise i jobben og skru på bilen i garasjen. Hvordan hadde du reagert på en slik arbeidsfordeling? Særlig hvis dere var samboere med separat økonomi, der hun håvet inn penger og du måtte spinke og spare til å kjøpe nye klær og gå til tannlegen. Du vet svaret, derfor vil du ikke svare meg. Du har også forsnakket deg da du nevnte at MØDRE puttet ungene i barnehagen og valgte å jobbe i stedet for å være hjemme litt til. Du sa ingenting om fedre, selv om det er to i et parforhold, og begge har like mange muligheter, evner og kunnskap til å ta vare på sitt eget avkom. Anonymkode: d2727...c1a Hverken jeg eller du "må" noe som helst. Jeg svarer selvsagt ikke på tullespørsmål. Hvorfor skulle jeg det? 😆 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #257 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (1 minutt siden): Ingen påstår at menn jobber mer i hjemmet isolert sett. Men bare fortsett, dette er nøyaktig det jeg snakker om. 😄 Nettopp. Du mener at kvinnens plass er i hjemmet, og menn kompenserer ved å jobbe mer. Du har også forsnakket deg tidligere ved å nevne at mødre putter ungene i barnehagen, at feminismen er et onde og alt var bedre før. Du ønsker deg en hjemmeværende/deltidsarbeidende kone som tørker og vasker etter deg og oppvarter deg, mens du bygger karriere og skaper verdier. Så skyver du disse dinosaurholdningene over på at "kvinner ikke er forholdsmateriale". Så rart at så mange norske kvinner er i langvarige forhold med norske menn. Du kan for øvrig finne deg en dydig, hjemmeværende dame med konservative verdier. Det kryr av dem i kristne miljøer, blant annet. Hvorfor leter du ikke der, da? Anonymkode: d2727...c1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #258 Skrevet 18. desember 2023 Tja vi har vel kommet forbi det at man må være to for å klare seg, skjønt det ser ut som det er på full fart inn igjen, og det stilles mer krav til menn enn å kunne skru en kran og en bil, man skal kunne ha en samtale og kontakt på det emosjonelle plan. Anonymkode: d6853...56b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #259 Skrevet 18. desember 2023 KallePils skrev (Akkurat nå): Hverken jeg eller du "må" noe som helst. Jeg svarer selvsagt ikke på tullespørsmål. Hvorfor skulle jeg det? 😆 Nettopp. Du hadde selvfølgelig ikke godtatt det du mener mange kvinner må godta. Fordi du har utovertiss. Flere ganger har du unngått å svare på spørsmål som gjør deg ukomfortabel, og stemplet dem som tullespørsmål. Avoidance er ikke akkurat veldig mandig egenskap, gitt. Anonymkode: d2727...c1a 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #260 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja vi har vel kommet forbi det at man må være to for å klare seg, skjønt det ser ut som det er på full fart inn igjen, og det stilles mer krav til menn enn å kunne skru en kran og en bil, man skal kunne ha en samtale og kontakt på det emosjonelle plan. Anonymkode: d6853...56b Og det klarer mange menn utmerket. Å kunne føre en samtale og ha empati er ikke forbeholdt kvinnekjønn. På samme måte som det å klippe gress, bytte lyspærer og lignende er ikke forbeholdt mannskjønn. I naturen er det heller ikke slik at hunnene "bygger rede" mens hannene "tjener penger". Hos løvene er det hunnene som jakter i flokk, mens hannen er hjemme og passer ungene. Hos pingviner er det pappaer som sitter på eggene. De fleste fuglepar bygger redet sammen, jakter på mat sammen og mater ungene sammen. Så dette biologiargumentet når det gjelder mennesker, er bare tullete. Anonymkode: d2727...c1a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå