Gå til innhold

Over 1 million single.

Fremhevede innlegg

Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Det er vel ingen som ønsker å bli skilt men hvis det går utover helsa og man er faktisk redd for å komme hjem da hjelper det ikke med gode og bonde dager. Som kvinne man prøver så godt man kan men ekteskap skal faktisk ikke gjøre deg usikker og redd da har man valgt feil mann. Problemet med sånne menn er at de ikke innser sine feiler det er alltid kvinnes feil og sånt gjør meg dritt kvalm 

Igjen: 40% skilsmisserate, og kvinner tar ut skilsmisse dobbelt så ofte som menn.

Du kan ikke snakke om at mer enn hver fjerde gifte kvinne i Norge er "redd for å komme hjem". I så fall prater du bare tull.

Og da er "redd for å komme hjem" faktisk en avsporing.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert mange som ønsker å gå tilbake til en ex men jeg tror gamle problemer vil dukke opp igjen. 

Skrevet
KallePils skrev (1 minutt siden):

Igjen: 40% skilsmisserate, og kvinner tar ut skilsmisse dobbelt så ofte som menn.

Du kan ikke snakke om at mer enn hver fjerde gifte kvinne i Norge er "redd for å komme hjem". I så fall prater du bare tull.

Det finnes kvinner som er redde for ektemannen på grunn av vold etc 

• Nyttig 2
Skrevet
KallePils skrev (10 minutter siden):

Og ofte tar menn ut skilsmisse grunnet kvinnens utroskap, sexnekt og lignende.

Det finnes ingen tallmateriale for den slags som engang begynner å forklare hvorfor kvinner tar ut skilsmisse dobbelt så ofte som menn gjør.

Og "gjennomsnitt", ja… men for hvert samliv der hun gjør mer enn ham må det jo da finnes et der han gjør mer enn henne? Så hvorfor tar hun mye oftere ut skilsmisse enn han gjør?

Nok en gang ligger det ingen forklaring i det du skriver.

Det er ikke et "utgangspunkt for debatt" at feminisme lærer kvinner å fokusere først og fremst på seg selv: Dette er bare et faktum.

Og skulle du sett på maken… så viser det seg jammen også at kvinner tåler mindre enn menn i et samliv.

For et pussig sammentreff, du!

Sikkert bare en tilfeldighet. 😄

Ingen skal "tåle" utroskap, vold og totalmangel på ansvar for å drifte Familien AS. Å være i et forhold skal ikke handle om å tåle jævelskap fra partner dag ut og dag inn. At kvinner fokuserer på seg selv? Selvfølgelig må de det. Hvem ellers skal de fokusere på? Mannen, på bekostning av seg selv? Menn har da fokusert på seg selv i tusenvis av år. Men dere liker ikke at kvinner får mulighet til det samme, dere vil ha husslaver som tilber dere. Forstått. 

Anonymkode: d2727...c1a

• Nyttig 3
Skrevet
KallePils skrev (3 minutter siden):

Det er ikke en avsporing, det er en av årsakene. En av mange årsakene. 

• Nyttig 2
Skrevet
TLR skrev (Akkurat nå):

Det finnes kvinner som er redde for ektemannen på grunn av vold etc 

Ja. Og hvis skilsmisseraten f.eks hadde lagt på 4% kunne forklaringen kanskje vært "vold etc".

Men ikke 40%.

Skjønner du forskjellen?

Skrevet
KallePils skrev (4 minutter siden):

For øvrig synes det for meg at du dropper forhold fordi du vet du blir forlatt hvis du oppfører deg dårlig i forholdet. Derfor ønsker du deg tilbake til tiden der menn rulet over kvinner. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For øvrig synes det for meg at du dropper forhold fordi du vet du blir forlatt hvis du oppfører deg dårlig i forholdet. Derfor ønsker du deg tilbake til tiden der menn rulet over kvinner. 

Nei. I den grad jeg ønsker meg noe fra fortiden måtte det være at kvinner en gang var familieorienterte og ikke egosentrerte.

• Liker 1
Skrevet
KallePils skrev (Akkurat nå):

Ja. Og hvis skilsmisseraten f.eks hadde lagt på 4% kunne forklaringen kanskje vært "vold etc".

Men ikke 40%.

Skjønner du forskjellen?

Det er en av mange grunner. Det finnes mange andre grunner også, noen dårlige, noen gode. Poenget er at kvinner går som regel FRA noen, mens menn går TIL noen. Forskningen viser at de fleste menn ikke går før de har en ny dame å gå til, selv om forholdet er jævlig. For øvrig viser forskningen at menn går fra sine syke koner ti ganger (!) oftere enn kvinner går fra sine syke menn. Fortell gjerne om dette skyldes menns gode holdninger eller kvinners dårlige holdninger, du. For min del er det verre å forlate en alvorlig syk partner FORDI partneren er midlertidig redusert og trenger støtte, enn å forlate en frisk partner fordi følelsene er borte. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
KallePils skrev (Akkurat nå):

Nei. I den grad jeg ønsker meg noe fra fortiden måtte det være at kvinner en gang var familieorienterte og ikke egosentrerte.

Mens menn skal fortsette å være egosentrerte? Det er ikke egosentrisk å ville ha en stabil jobb med god inntekt, ikke måtte gjøre alt i huset og passe barna mens mannen er på fire julebord med fylla i løpet av desember, forlate en utro mann eller kreve at begge yter en innsats. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
KallePils skrev (2 minutter siden):

Men ikke 40%.

Skjønner du forskjellen?

Det hadde vært grusomt hvis 40 prosent av bruddene hadde vært knyttet til vold. Håper at det kun er 4 prosent det er nok 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en av mange grunner. Det finnes mange andre grunner også, noen dårlige, noen gode. Poenget er at kvinner går som regel FRA noen, mens menn går TIL noen. Forskningen viser at de fleste menn ikke går før de har en ny dame å gå til, selv om forholdet er jævlig. For øvrig viser forskningen at menn går fra sine syke koner ti ganger (!) oftere enn kvinner går fra sine syke menn. Fortell gjerne om dette skyldes menns gode holdninger eller kvinners dårlige holdninger, du. For min del er det verre å forlate en alvorlig syk partner FORDI partneren er midlertidig redusert og trenger støtte, enn å forlate en frisk partner fordi følelsene er borte. 

Du fokuserer på kvantitative bagateller (selv om det kvalitativt er alvorlig nok).

Slikt har ingen plass i en diskusjon om de tallene vi står ovenfor. Det er ren distraksjon.

Endret av KallePils
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 1.46):

Inspirert av tråden «Hvorfor er du singel?» i Singelforumet begynte jeg å tenke litt. 

Ved inngangen av 2021 hadde antallet single økt til over 1 million. Andelen aleneboende har økt mest i aldersgruppen  16-24 hvor 22,4% bor alene. 

Hvis vi ser på alderen 20-29 hvor man tradisjonelt lettest finner seg en kjæreste så er det MYE single folk altså. 

Savner dere ikke kjærlighet og har dere virkelig ikke lyst til å lage barn og oppleve den enorme kjærligheten det å være foreldre er? Blir ikke livet litt fattigere? Hvorfor er dere så allergisk til det å tilpasse dere og kompromisse med en partner? Hvor er Norge på vei i alt dette? Har dere mistet trua på kjærligheten? Hva er det som foregår i befolkningen? 

Det er jo en mulighet for at vi når nok klimamål til å klare oss. Krig og pandemier har alltid vært innom men det hindret ikke forfedrene å gifte seg og få barn. Er dere overveldet av nyheter om verdens elendighet i alle kanaler? Der var mye som skjedde før også, men man hørte bare ikke om det. Er hamsterhjulet for tøft så organiser dere bedre. Stem på politikk som vil legge til rette for familier. Slå av TV og legg bort mobilen! Kjemp og ikke bare gi opp! 

Eller har dere bare gitt faen? 

Anonymkode: f2984...60f

Skjønner du ikke hvor digg det er å ikke ha noen forpliktelser overfor noen andre? Styre livet sitt 100% selv. Oppleve hva man vil, når man vil, og med hvem man vil? Og for ikke å snakke om sexen man får oppleve. Kan utforske sex på et helt annet plan når man kan ligge rundt med hvem man måtte ønske uten å ha noe forpliktelser. Det helt sinnsykt digg.

Reise, sex, frihet. Ja til singellivet!

Så er det jo fullt mulig å slå seg ned med en partner når man er litt eldre, og man ikke risikerer å bli gravid, og man kan forsette å leve livet sammen på sine eldre dager.

Anonymkode: 6c3a8...7b9

• Liker 1
Skrevet (endret)
KallePils skrev (45 minutter siden):

Fint med "innsatsvilje", men det er ikke i seg selv dette det egentlig handler om.

Et samliv er et livslangt prosjekt. Det er noe man går sammen med en nøye utvalgt person om å vie livene sine til å bygge.

Og det er i denne byggingen innsatsen skal ligge.

Det skal ikke kreve "innsatsvilje" å kjempe seg gjennom at den andre plutselig bestemmer seg for å trekke i motsatt retning eller kaste sand i maskineriet.

Når dere sitter i en livbåt sammen skal du ikke måtte bruke fokuset ditt på å hindre den andre fra å borre hull i bunnen av båten.

Da er det noe fryktelig galt allerede i utgangspunktet. Og dette er ikke et "kontroversielt" standpunkt.

Men som samfunn oppdrar vi ikke lenger folk som egner seg til å dele livbåt med. Vi oppdrar narsissistiske og hedonistiske egoister som tror at egne "følelser" fra den ene øyeblikket til det neste (som da altså er impulser og ikke faktiske følelser) er det viktigste som finnes i denne verden.

Og dette gjelder spesielt kvinner, takket være feminisme.

Det er faktisk ikke rart at en så sjokkerende andel av ekteskap går fløyten. Og det er ikke engang overraskende at kvinner tar ut skilsmisse dobbelt så ofte som menn.

For hint: Nei, menn jobber mer enn kvinner til sammen i og utenfor hjemmet… faktisk.

Jeg er feminist. Oppdratt av feministiske foreldre, der spesielt min far var veldig begeistret over at farsrollen gjennom feministisk kamp var blitt friere, kjærligere og mindre ensom, i at menn fikk delta i barnas liv på måter menn tidligere ikke gjorde/kunne gjøre/ble gjort til latter om de gjorde, samt over at menn kunne dele sitt tanke- og følelsesliv, uten å bli kalt tøfler/kvinner/femi og lignende. Han så friheten menn har fått til å være seg selv mer, og hvordan man som mann fikk utvikle seg og være mer enn en fastsatt mannsrolle, nesten litt på sidelinja av der det var kjærlighet og nærhet, de virkelig viktige og vesentlige ting i livet. 

Å være feminist har aldri for meg stått mot å forvalte sine relasjoner godt. Det har stått for at jeg kan ha og har eget ansvar for mitt liv, inkludert å velge god partner, og for å ta ansvar for dialog og utvikling i min relasjon til min mann. Han er nemlig ikke min/vår forsørger, men min partner. En partner som også har tanker, behov og følelser jeg må forholde meg til. Han har ikke noen få roller i mitt og barnas liv, han er en hel person å samarbeide med på alle måter. 

Det er ikke alltid lett, men min feministiske bakgrunn og overbevisning står absolutt ikke i veien for dette. Som min far så at dette utvidet både muligheter og behov, så ser jeg det samme. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, KallePils said:

Du fokuserer på kvantitative bagateller (selv om det kvalitativt er alvorlig nok).

Slikt har ingen plass i en diskusjon om de tallene vi står ovenfor. Det er ren distraksjon.

Jeg følte for å svare, men har ærlig talt ikke lest hele tråden.

Jeg er singel, muligens for resten av livet. De siste interaksjonene jeg hadde med menn jeg faktisk likte veldig veldig godt var at den ene var utro over en lenger periode (to år, jeg fant ut av det for sent). Nummer to ville at barna mine skulle flytte til faren så vi kunne ha mer alenetid. Tredje var ekstremt sjalu og voldelig.

Jeg forbeholder meg retten til å være egosentrert, og takker mine formødre for jobben de har gjort. Takket være dem slipper jeg å være i et forhold hvor jeg ikke er et menneske, men en eiendel.

Jeg vet godt at det finnes bra personer med utovertiss, men jeg såpass gammel at jeg er ikke interessert. Om jeg skulle datet, så hadde jeg valgt en transmann.

Anonymkode: 12712...899

• Nyttig 1
Skrevet
KallePils skrev (12 minutter siden):

Hvis kvinnene skulle ønske seg noe fra hvilken som helst tid er det menn..

Ikke giddasløse smågutter med mannekropp..som ikke gjør en ting i hjemmet..ikke passer ungene og bryr seg kun om seg sjæl....Og ja jeg er mann og ja det jeg skrev er hele sannheten..

• Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (3 timer siden):

Når man først blir sammen og skaper en familie er det fremdeles særdeles viktig og vesentlig å ha fokus på å bygge et liv sammen. Det er når ene/begge ikke klarer det det går galt. Veldig ofte er det mannen som ikke klarer det, og den parten har du jo kontrollen på. Du er hele 50% minst angående slikt fokus, så betydelig andel av det står på deg og er i din kontroll. 

Men ja, noen ganger fungerer det ikke, og det betyr likevel ikke at det ikke har stor verdi, og var LIVET man levde. 

Vi satser selvfølgelig på å tilbringe resten av livet sammen, og begge har heldigvis fokus og innsatsvilje for det, men skulle det ikke gå er jeg oppriktig glad for at jeg levde dette livet, og ikke valgte som deg. Å være for redd til å leve. 

Til å være lykkelig gift i en mannsalder, er du imponerende i å være aktiv på en side for single. Det er også imponerende at du har så mange råd å gi til oss single. Du forstår i jammen mye mer enn oss stakkarene i singellivets mørke jammerdal, og vi er så takknemlige o store gifte person for rådene du skjenker oss. En gang kan vi kanskje bli som deg.

Anonymkode: 4f811...dc3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til å være lykkelig gift i en mannsalder, er du imponerende i å være aktiv på en side for single. Det er også imponerende at du har så mange råd å gi til oss single. Du forstår i jammen mye mer enn oss stakkarene i singellivets mørke jammerdal, og vi er så takknemlige o store gifte person for rådene du skjenker oss. En gang kan vi kanskje bli som deg.

Anonymkode: 4f811...dc3

Jeg er interessert i mellommenneskelige relasjoner. Det er ikke den dummeste interesse man kan ha. 

Nei ikke bli som meg! Bli et alltid avbalansert, alltid gjennomtenkt, alltid fornuftig, alltid trygt og alltid lykkelig menneske. Det høres ut som en bedre plan. 😉

Hvem pleier du forøvrig å be om råd fra? Dem som strever med nøyaktig det samme som deg, eller dem som har lykkes med noe? Jeg finner det siste best i eget liv, men helst dem som også har kjent på at ting har vært vanskelig. Dem som bare er perfekte og alltid har klart alt perfekt tenker jeg at enten lyver, eller så har iallefall ikke uperfekte meg noe å hente der  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
KallePils skrev (3 timer siden):

Vel-vel, jeg får nøye meg med å konstatere at nettopp den holdningen som gjør at jeg ikke er interessert i noe "seriøst" (hermetegn synes å passe inn) i hvert fall er kommet tydelig frem i denne diskusjonen.

For en ting har du uansett rett i: Den holdningen du gir uttrykk for er dominerende blant kvinner i dag.

Og da tenker jeg det bare kan få være.

Du er jammen en sånn liten valp. Skjønner at du har blitt såret, men det er jo ikke av hele kvinneligheten. Hvor møter du disse kvinnene som sårer deg slik? Har du noensinne tenkt at de kan være et fåtall, at du har møtt noen som ikke passer deg? 

Anonymkode: 07851...798

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er jammen en sånn liten valp. Skjønner at du har blitt såret, men det er jo ikke av hele kvinneligheten. Hvor møter du disse kvinnene som sårer deg slik? Har du noensinne tenkt at de kan være et fåtall, at du har møtt noen som ikke passer deg? 

Anonymkode: 07851...798

Eller at han har gått nettopp etter slike kvinner, kun fokusert på utseende, gjerne plastiske operasjoner, dietter og så videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...