Gå til innhold

62 kg og 1.68 høy. Tynn eller normal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror det er du som misforstår. Hvem har kalt hun feit og overvektig etter hun postet bilder? En person kalte hun lubben? At det finnes folk som oppriktig mener hun er lubben. Det må man nesten bare tåle om man poster bilde av seg selv online i en slik tråd som dette. De fleste sjønner nok at det finnes mennesker som sier slikt for å trolle. Og at det finnes mennesker som slenger seg over liker-knappen til slike kommentarer av misunnelse/egoisme.

Fint at du er ærlig.

Enig i at det finnes mange ulike fasonger med samme BMI. Eksempelvis finnes det plenty av mennesker med BMI rundt 22 som kan være lubben selv om du ikke er det. Personen nedenfor er på nedre halvdel av normalvektig.

168cm, 61kg. BMI 21,6

168cm61kgbmil216_.jpg.52d2db3148b908ce03def54fb5f68ec4.jpg168cm61kgbmil216.jpg.3058851dd1c7bdef43e5f425f9b89a4a.jpg

Kanskje du ikke kaller vedkommende lubben, men jeg og mange andre gjør. Så jo, man kan fint være lubben med BMI rundt 22. Noe det finnes plenty av eksempler på, men som jeg ikke kan gjengi her på KG.  Lubben er forøvrig det samme som chubby. Som vil si at man er litt rund og myk. Noe som i grunn er ganske subjektivt.

Kanskje du skal bli enig med deg selv i at folk kan ha ulik fasong ved noenlunde lik bmi. Og dermed akseptere at folk også kan være lubne ved en slik BMI.

Anonymkode: 164fa...926

Hun på bildet er absolutt lubben. Jeg har egentlig litt vanskelig for å tro på at hun bare er 61 kilo. Ser mer ut som litt over 70.

Anonymkode: fbd10...30f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det høres merkelig ut. Jeg er 167 og veier 54 og hører aldri noe slikt. 

Anonymkode: 7747f...b78

Enten så har du en kroppsbygning som er fin med den vekten, eller så er folk høflige og lar være å si noe. 

Anonymkode: 2ea1f...6d2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten så har du en kroppsbygning som er fin med den vekten, eller så er folk høflige og lar være å si noe. 

Hvis jeg får noen tilbakemeldinger er de bare hyggelige og positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 1.69 og veier 60 kg og blir mobbet pga at jeg er så tynn.

Anonymkode: e1f88...834

Er vel primært større eller misunnelige/egoistiske kvinner som kommer med slike kommentarer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 og veier 53 kilo, jeg er i hvert fall ikke tynn. Slank med klær, tynnfeit uten… mer fett enn muskler med andre ord. Noe jeg må jobbe med fremover. 

Kroppssamensetning betyr mye mer enn vekt og BMI. 

Anonymkode: 52dc8...cf4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis jeg får noen tilbakemeldinger er de bare hyggelige og positive. 

Folk flest med omløp er høflige og gir ikke negative kommentarer om andres kropper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 6.48):

Høres rart ut. Du er nok slank,men at du er så tynn med bmi på 21 tviler jeg på.

Anonymkode: 23f82...33c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 17.22):

Jeg er tynn og har bmi 22. Fått kommentarer jeg er for tynn. 

Anonymkode: 651a3...f07

Du er ikke for tynn med BMI på 22, men veldig slank😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normal slank. Jeg er 169 og er alt for tynn når jeg veier 56-58kg.

Best mellom 60 og 65

Anonymkode: a7214...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 6.48):

Samme her. Men er mer normal syntes jeg selv da. Men fikk høre jeg var for tynn når jeg veide 60kg er også 1,69 høy.

Men mulig du som meg har litt mer benmasse. Kjenner ei annen dame, som også er 169 høy. Hun veier mye mindre uten å være tynnere, men jeg har ca dobbelt så grove håndledd feks. Så har generelt mer beinmasse. Min trivselvekt er på ca 65kg

Anonymkode: a7214...c44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 15.24):

Hun på bildet er absolutt lubben. Jeg har egentlig litt vanskelig for å tro på at hun bare er 61 kilo. Ser mer ut som litt over 70.

Anonymkode: fbd10...30f

Ja hun veier langt over 70. Jeg er mye slankere enn dette og veier 62. 

Anonymkode: 18848...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 0.33):

Du misforstar. Det er folk her inne som mner du er feit, overvektig og lubben. 

Anonymkode: ce56a...6ad

Herregud, gi deg.

Ts 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 0.59):

Det lurerjeg på.. hvorfor var de så tynne alle på 80/90 tallet? 

Vi har i dag større tilgang på forskjellige typer mat til enhver tid. Den gjennomsnittlige tellerkenen vi spiser har blitt større (vi spiser større mengder pr måltid). Den generelle hverdagsaktiviteten har blitt redusert kraftig - vi kjører bil mer over kortere avstander, vi går mindre i hverdagen, vi sitter mer i jobb, det samme gjøre barn. Vi sitter mer i fritiden, og til tross for at 1av 5 av den voksne delen av befolkingen har medlemskap på et treningssenter, er det færre som trener. I tillegg har aktiviteten ellers i døgnet gått kraftig ned. Vi har teknologi som gjør det lettere for oss å kunne holde oss inaktive. 

Dette har vært en sakte prosess, men ettersom vi har blitt mer inaktive og spist mer (mer inn enn ut), har vi sakte pådratt oss mer og mer livsstilssykdommer. Folk som blir syke beveger seg mindre, og slik ruller snøballen seg større. I tillegg spiller det sosioøkonomiske en stor rolle. De med mindre ressurser har dårligere helse etc... Dette kunne kunne jeg skrevet mastergraden min om 😅 men det er et svært interessant tema. 

Dette er kun overfladisk og svært kort beskrevet, men variablene til hvorfor vi var tynnere før stemmer godt, og vi bør absolutt gjøre noe med det. 

(Når jeg sier "vi" mener jeg den gjennomsnittlige nordmann 🙂)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo objektivt helt normalt, siden du er midt på helt normal bmi. Så absolutt ikke for tynn eller for tykk😊 Helsemessig ligger du helt perfekt! Jeg er 170cm og 62kg, og jeg er også normal. Dette er det meste jeg har veid, er nå 38år, så jeg føler meg mer lubben enn tynn. Trives best rundt 59kg, men det er min personlige preferanse. Men nå trener jeg lite og kunne sikkert fått gode resultater med trening også. Men personlig syns jeg det er penere med lite muskler. Men trener for helsas del.

Anonymkode: 1d985...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

62 kg og 1.68 høy. Tynn eller normal?

Umulig å svare på. Kommer ann på din kroppfasong. Kommer også ann på hvor mye muskler du har, da de veier en del.

En som er tynn pga kaloriunderskudd vil jo naturligvis veie mye mindre enn en som er tynn pga hardtrening.

Min kone trener ingenting, og ser helt fantastisk ut med sine 171 cm og 55 kg. Det høres jo ut som et benrangel, men fungerer veldig godt på henne pga kroppfasong.

Anonymkode: 51db9...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt. Jeg er like høy som deg og trives best på 58kg. 

Anonymkode: a645b...303

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 1/1/2024 at 8:46 PM, AnonymBruker said:

Herregud, gi deg.

Ts 

Du postet et bilde og fikk bokstavelig talt tre kommentarer på at du er lubben lol

Du får gi deg, har screenshots

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 2.25):

Tror det er du som misforstår. Hvem har kalt hun feit og overvektig etter hun postet bilder? En person kalte hun lubben? At det finnes folk som oppriktig mener hun er lubben. Det må man nesten bare tåle om man poster bilde av seg selv online i en slik tråd som dette. De fleste sjønner nok at det finnes mennesker som sier slikt for å trolle. Og at det finnes mennesker som slenger seg over liker-knappen til slike kommentarer av misunnelse/egoisme.

Fint at du er ærlig.

Enig i at det finnes mange ulike fasonger med samme BMI. Eksempelvis finnes det plenty av mennesker med BMI rundt 22 som kan være lubben selv om du ikke er det. Personen nedenfor er på nedre halvdel av normalvektig.

168cm, 61kg. BMI 21,6

168cm61kgbmil216_.jpg.52d2db3148b908ce03def54fb5f68ec4.jpg168cm61kgbmil216.jpg.3058851dd1c7bdef43e5f425f9b89a4a.jpg

Kanskje du ikke kaller vedkommende lubben, men jeg og mange andre gjør. Så jo, man kan fint være lubben med BMI rundt 22. Noe det finnes plenty av eksempler på, men som jeg ikke kan gjengi her på KG.  Lubben er forøvrig det samme som chubby. Som vil si at man er litt rund og myk. Noe som i grunn er ganske subjektivt.

Kanskje du skal bli enig med deg selv i at folk kan ha ulik fasong ved noenlunde lik bmi. Og dermed akseptere at folk også kan være lubne ved en slik BMI.

Dette er ikke en person med de målene du oppgir. Denne personen er kanskje så høy, men veier rundt 75kg. Jeg er like høy selv og veier 73 så den kroppsfasongen der kjenner jeg igjen. 

Anonymkode: a645b...303

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 17.19):

Du postet et bilde og fikk bokstavelig talt tre kommentarer på at du er lubben lol

Du får gi deg, har screenshots

Vet du i det hele tatt hvem som var meg da? Det var andre bilder også men de var ikke av meg. Gi deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke bilde av meg med dongeri bukse. Må jeg poste igjen å vise deg hvem som er meg? Ingen har skrevet at jeg er lubben nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...