Gå til innhold

Middagstips til filmkveld?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha filmkveld her i morgen med

to vennepar. Vi pleier å arrangere spillkveld, filmkveld osv. Sist ble vi servert hjemmelaget pizza, så det trenger ikke være noe kulinarisk. Har tenkt litt på chili con carne, lasagne, viltgryte, crispy chicken taco. Hva ville dere foretrukket? Eller kom gjerne med andre tips. Men helst ikke for innviklet 😊

Anonymkode: bf13d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nachos med masse tilbehør som hjemmelaget salsa, guacamole, refried beans of queso dip. 

Anonymkode: 6ae21...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachos, ost og kjeks (vin hvis dere drikker det), bruschetta, fersk pasta med tomatsaus og Mozarella (steker cherrytomater på svak varme med olivenolje, hvitløk og fersk basilikum). Blander sausen og pastaen sammen, topper med fersk Mozarella og basilikum før servering :) 

Lasagne er også veldig godt da😊 Eller en kremet kylling / pasta salat. 

Anonymkode: 6921c...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere spiser før filmen, så kan dere egentlig spise alt. Spiser dere mens dere ser film ville jeg valgt noe som er lett å spise, så man unngår å måtte se ned i tallerkenen hele tiden. F.eks kan lasagne/spagetti være vanskeligere å spise på fanget/sofabord, mens pastaskruer/annen type man kan stikke gaffelen i er mer lettvint. 

Tapas kan være godt og det trenger ikke å være 10-12 retter. Hva med en god spekeskinke, et par oster med kjeks, bacodadler, foccacia og aioli, oliven, kjøttboller i spicy saus. 

Anonymkode: 6d55c...8f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til filmen så ville jeg valgt noe som man kan spise mens man ser, dvs man trenger bare en skje/gaffel. F.eks pasta, gryter osv.

Anonymkode: ecf24...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nachos med masse tilbehør som hjemmelaget salsa, guacamole, refried beans of queso dip. 

Anonymkode: 6ae21...fdf

Enig.

Nachos er veldig godt, særlig om dere lager med noe annet enn tacokrydret kjøttdeig (pulled pork/chicken/beef) og har masse godt tilbehør. Vi har alltid pico de gallo, rømmedressing og guacamole og ofte queso blanco-dip også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachos, Lasagne med salat, Pastasalat, bakt potet med masse godt og valgfritt tilbehør/fyll.

Anonymkode: b3f0b...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville elsker å få servert chili con carne, med litt nachos, guacamole og rømme. 

Anonymkode: 28799...ac1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Arkana skrev (På 16.12.2023 den 13.04):

Enig.

Nachos er veldig godt, særlig om dere lager med noe annet enn tacokrydret kjøttdeig (pulled pork/chicken/beef) og har masse godt tilbehør. Vi har alltid pico de gallo, rømmedressing og guacamole og ofte queso blanco-dip også.

Har du oppskriften på queso blanco dipen din? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi,  Taco, pizza,  hamburger,  nachos,  lasagne,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (2 timer siden):

Har du oppskriften på queso blanco dipen din? 

Den er veldig enkel og basert på en vanlig hvit saus. :jepp:

Jeg smelter et par ss smør og freser litt presset hvitløk raskt i det før jeg rører inn hvetemel til en passe tykk grøt. Spe så med melk til passe konsistens. Ha i salt, pepper, masse revet ost (jeg foretrekker cheddar, men annen modnet ost er like bra) og hakket jalapeños (sånne skivede syltede på glass i tacohyllen, bruk den mengden du liker slik at det blir passelig hot for deg). Rør til osten har smeltet og server. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (4 minutter siden):

Den er veldig enkel og basert på en vanlig hvit saus. :jepp:

Jeg smelter et par ss smør og freser litt presset hvitløk raskt i det før jeg rører inn hvetemel til en passe tykk grøt. Spe så med melk til passe konsistens. Ha i salt, pepper, masse revet ost (jeg foretrekker cheddar, men annen modnet ost er like bra) og hakket jalapeños (sånne skivede syltede på glass i tacohyllen, bruk den mengden du liker slik at det blir passelig hot for deg). Rør til osten har smeltet og server. :) 

Tusen takk! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde kanskje spesifisert litt mengden ost, men jeg bruker ca 200-250 gram ost til den mengden saus. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...