Gå til innhold

Lettlest og kul barnebok på engelsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å gi en bok i julegave til mitt tantebarn.  Hun er ikke så stødig i engelsk for sin alder ( foretrekker å leke fremfor å se på tv og ipad) , så hadde vær gøy å finne en spennende, men også lettlest bok på engelsk som hun kan mestre.  

Noen tips til bøker for en jente på 9 år som er på engelsk, lett å lese, men samtidig en god historie 😃

Anonymkode: 01bb5...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The complete peanuts. 

Tjukke bøker med tegneseriestriper.

Anonymkode: ca996...07a

Skrevet

Sjekk ut manga for hennes aldersgruppe på Outland. 

• Hjerte 1
Skrevet

Catkid comic club 

Skrevet

Det er vanskelig å finne noe som både er lettlest og likevel spennende i den alderen, og enda vanskeligere å finne noe som det går greit å lese på engelsk. Kanskje Isadora Moon-bøkene?

De fleste norske barn på den alderen kan ikke lese eller skrive noe videre engelsk, så jeg ville ikke bekymret meg for at hun henger etter, om du gjør det. 

Anonymkode: 5a5e5...6ea

Skrevet

Disse finnes både på norsk og engelsk og er populære i aldersgruppen:

Dork diaries

Anonymkode: 9600a...96d

Skrevet

Harry Potter

Spennende og einelig lettlest. I alle fall første boken. Serien vokser med barnet, og går gradvis fra barnebøker til ungdomsbøker.

Anonymkode: 535cc...a1e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Harry Potter

Spennende og einelig lettlest. I alle fall første boken. Serien vokser med barnet, og går gradvis fra barnebøker til ungdomsbøker.

Anonymkode: 535cc...a1e

Harry Potter er bra det, men tror du ikke det blir i hardeste laget for ei jente på ni som ikke er så stødig i engelsk? Jeg har mer tro på tegneserier og bøker med mye bilder.

TS, leser hun mye på norsk? 

Anonymkode: 5a5e5...6ea

Skrevet

Hun blir mye lest for, men leser ikke så mye selv uten leselekser på skolen.  Snakka med mammaen, og hun er nok litt for ung til å lese en roman ( både på norsk og engelsk.)  må kanskje være en oppgavebok på engelsk, der en må løse litt gøye oppgaver med tema foe en på hennes alder.  ( noen ikke er så strait og pedagogiske som på skolen)  Hun er fremdeles i lol dukke alderen,  ser de har noen slike oppgavebøker, men får ikke sett innholdet på Internett. 

Takk for tips så langt 🥰

Anonymkode: 01bb5...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...