Gå til innhold

Hvor mye gir besteforeldre for ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere besteforeldre til barnebarna til jul? Evt hvor mye får barna deres av deres foreldre?

Anonymkode: 86083...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre 1000 kr.

Hans foreldre 500 kr.

Anonymkode: 63cc0...a99

Skrevet

Hvor langt er et tau? 

Det kommer jo selvsagt helt an på besteforeldrene? 

Anonymkode: 834e0...28d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor langt er et tau? 

Det kommer jo selvsagt helt an på besteforeldrene? 

Anonymkode: 834e0...28d

Ca 1500-2000 fra mine foreldre, ca 500 fra hans mor (enslig).

Hans mor har mange barnebarn å gi til, mens mine foreldre har bare 2. Så hun bruker totalt mye mer på gaver til barnebarna enn mine foreldre, selv om hun har strammere økonomi også.

Dette vet mine barn godt og skjønner konseptet.

Anonymkode: 6ca65...7bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fr bestefar ca 4000/5000

Fra mormor ca 2000

Begge har god råd og vi barna får for ca det samme.

Anonymkode: 9dae4...506

Skrevet

Vi har hatt en regel om 2000 til barn og 1000 til svigerbarn og barnebarn. Men vi er uføre og det merkes godt at det er blitt dyrere å leve, så vi har snakket om at vi muligens må gi litt mindre til alle til neste år.

Anonymkode: ca2f5...f66

• Liker 2
Skrevet

Bestefar 2000

svigers:500

min mor : 1000

Anonymkode: 8cb7e...bec

Skrevet

1000 fra mine foreldre. Ingenting fra hans foreldre, de er muslimer.

Anonymkode: 853e7...0b8

Skrevet

Besteforeldrene gir ca 1000. Besteforeldre med svært god råd, men de tar ikke av på gaver likevel :)

Anonymkode: 837b6...1f2

• Liker 2
Skrevet

Har et bonusbarnebarn på 3 år ❤️. Hun får pakker til ca 600, og 1000 til sparekonto. Vi gjør det sånn til bursdag også, for hun bor langt unna,så alt må stort sett sendes i posten. Dessuten klarer hun rett og slett ikke med så mye pakker om gangen, så foreldrene er veldig fornøyde med at vi gjør det sånn.

Anonymkode: 0bf69...24d

• Nyttig 1
Skrevet

1000kr fra ene paret, ca ca 2000kr fra andre sida. 

Anonymkode: af1fc...07e

Skrevet

De får hver deres hjemmelaga ting fra ungene. Hva ungene får kommer an på de. Mine barn er de eneste barnabarna til 3 av besteforeldrene, men de får som regel mest av hen som har flest barnebarn.

Skrevet

Svigermor gor for 300 (ufør og veldig mange barnebarn).

Min mamma og min tidligere bonuspappa gir for veldig varierende. Spesielt mamma kan gi mellom 500-4000 fra år til år og unge til unge. Tror ikke hun helt tenker over hvor mye hun bruker noen ganger 😅 Bonuspappa gir noe de spesifikt ønsker seg. Feks sykkel om de trenger det. De har fått spillkonsoll på deling et år, ellers er det kanskje en bok eller et klesplagg. 

Skrevet

Barna har alltid fått 300-600kr hver av besteforeldre.  Alle har god råd..ser nå dette er lite. Har aldri tenkt på det før. 

Anonymkode: 68c64...f17

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Barna har alltid fått 300-600kr hver av besteforeldre.  Alle har god råd..ser nå dette er lite. Har aldri tenkt på det før. 

Anonymkode: 68c64...f17

Jeg vet hva mine får for fordi vi kjøper for det ene paret og det andre gir resten av summen til barnet(sparekonto) hvis de ikke finner noe som koster så mye.  Jeg ble overraska over at de ga såpass dyre gaver. 

Anonymkode: af1fc...07e

Skrevet

Har tre barnebarn i alder 10-20 år.  Den eldste ønsker seg lang (dyr) ullkåpe.  Hun får en genser + 2.000kr.  Foreldrene gir også penger, så da har hun nok til å kjøpe kåpa hun ønsker.  De to yngste trenger ski.  Ski, sko og staver kostet 10.000 kr.  Vi besteforeldre betaler halvparten.  I tillegg har vi kjøpt leselamper til rommene deres.  

Ergo har vi kjøpt for totalt ca. 8.000 kr til barnebarna.  

Skrevet

Mine foreldre: gave for ca 500 og 1000 kr på sparekonto.

Svigers: ca 1000 kr.

Bikkja til svigers: ca 1000 kr.

Anonymkode: 64847...c13

• Nyttig 1
Skrevet

Ca 2500 fra begge sider (fars og mors)

Anonymkode: b1cf5...b22

Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg syns det er uhøflig å spørre om hva folk gir. Det får være opp til dem

Anonymkode: 99bac...e69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En bestemor. 600 kr.

Anonymkode: 45aa5...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...