Thestral Skrevet 15. desember 2023 #21 Skrevet 15. desember 2023 (endret) . Endret 21. november 2024 av Disney Adult
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #22 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble nysgjerrig på en ting. Bruker dere samme bakepapir flere ganger, så lenge det ikke er blitt for skittent eller stekt? Eller tar dere et nytt et hver gang? Jeg bruker det flere ganger, og kaster det når det enten begynner å bli mørkt/brent, eller når det er skittent av mat. Anonymkode: 28e18...d7e Det kan faktisk føre til Brann. Selv bruker jeg silikonmatte som bare er å vaskes av etter bruk Anonymkode: da802...4e5 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #23 Skrevet 15. desember 2023 Jeg gjorde det før, men bare noen få ganger. Kvaliteten har blitt endret, så bakepapiret smuldrer etter bare noen ganger. Nå har jeg gjenbrukbare bakeark, så det er ikke ofte jeg bruker bakepapir på stekebrett. Jeg bruker bakepapir til kaker som setter seg fast, og da må det kastes etterpå. Anonymkode: 39b90...3ff
Arkana Skrevet 15. desember 2023 #24 Skrevet 15. desember 2023 Ja, noen ganger. Nå som jeg baker en del småkaker til jul og jeg baker flere brett av samme sort kake bruker jeg samme papir om igjen. Det ville jo være voldsomt sløsete og unødvendig å bytte papir for hvert nye brett som skal inn i ovnen. Men jeg tar ikke vare på bakepapir fra i dag og bruker til noe annet i morgen, når bakeseansen er over kastes papiret som ble brukt.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #25 Skrevet 15. desember 2023 Har gjort det til boller og pepperkaker. De er inne i ovnen så kort tid og ingenting setter seg fast på bakearket. Anonymkode: 7a1c3...d86
robert_44 Skrevet 15. desember 2023 #26 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker det flere ganger selvfølgelig Anonymkode: ef227...66c Selvsagt brukes det flere ganger. Dette ble vi faktisk oppfordret til den gangen vi hadde faget "Heimkunnskap" den gangen jeg gikk på skolen 80- og 90-tallet, som var et relativt praktisk rettet fag. Læreren sa at vi skulle bruke papiret helt til voksbelegget det er satt inn med var blitt brunt/svart. Da hadde det mistet egenskapene sine, og kunne kastes med god samvittighet 😃 Den samme læreren (hun var en klassisk "husmor" fra 50-tallet) lærte oss også masse sånne energisparetips som sikkert var helt dagligdags i 50-tallets (og elektrisitetens barndom) i Norge, men som (dessverre) er helt fjerne for/glemt av dagens nye generasjoner...Sånn som for eksempel å utnytte restvarmen i stekeovnen/kokeplaten etter at de er slått av og denslags. Hun var en grepa dame husker jeg ihvertfall 😃 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #27 Skrevet 15. desember 2023 Har stekeunderlag som kan brukes om igjen og om igjen. 🤩 Anonymkode: 0d28b...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #28 Skrevet 15. desember 2023 Nja, noen ganger. Når jeg bare skal slenge et rundstykke i ovnen, som jo er stort sett det jeg bruker den til. Men jeg hadde en veldig bra ovn før, nå har jeg flyttet og har en veldig dårlig. Sånn at grandisen er stekt på ene siden og frossen på andre omtrent. Da har jeg merket at også bakepapiret blir veldig mørkt og porøst og nesten brent der det ikke ligger noe. Så nå kaster jeg det hver gang. Må kjøpe meg ny ovn så fort jeg har noe penger til overs.. Anonymkode: e1bfa...6c7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #29 Skrevet 15. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Halve poenget med bakepapir er at det gir en ren flate å legge mat på. Så det brukes kun en gang. Anonymkode: 286b7...aba Det er mulig å vaske stekebrett. Så nei, jeg bruker ikke bakepapir for å ha en ren flate. Jeg bruker bakepapir om igjen, likt som andre til det har mistet egenskapene og fargen sin. Anonymkode: db2d7...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #31 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan faktisk føre til Brann. Selv bruker jeg silikonmatte som bare er å vaskes av etter bruk Anonymkode: da802...4e5 Dette virket smart (og bærekraftig)..Hvor får man tak i dette ? Anonymkode: 2113d...f48
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #33 Skrevet 15. desember 2023 Selvsagt. Jeg er ikke idiot. Anonymkode: 4b4ee...215
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #34 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dette virket smart (og bærekraftig)..Hvor får man tak i dette ? Anonymkode: 2113d...f48 Jeg har sett på Clas ohlson, Jernia, Obs og Panduro. Jeg vil anta de har på de fleste steder de selger kjøkkenutstyr eller bakeutstyr. Anonymkode: 39b90...3ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå