AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 Ble nysgjerrig på en ting. Bruker dere samme bakepapir flere ganger, så lenge det ikke er blitt for skittent eller stekt? Eller tar dere et nytt et hver gang? Jeg bruker det flere ganger, og kaster det når det enten begynner å bli mørkt/brent, eller når det er skittent av mat. Anonymkode: 28e18...d7e 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Del Skrevet 15. desember 2023 Ja, om det bare har vært "tørre" ting på det, som rundstykker, småkaker, o.l. Jeg har også et som er laget for å være flerbruks, som man bare vasker med oppvask-svampen og oppvasksåpe. Anonymkode: ac0ad...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Del Skrevet 15. desember 2023 Ja, samme som deg - bruker det flere ganger og kaster det når det enten begynner å bli mørkt/brent eller matrester som har satt seg fast. Anonymkode: 141f8...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Del Skrevet 15. desember 2023 Halve poenget med bakepapir er at det gir en ren flate å legge mat på. Så det brukes kun en gang. Anonymkode: 286b7...aba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Halve poenget med bakepapir er at det gir en ren flate å legge mat på. Så det brukes kun en gang. Anonymkode: 286b7...aba Det blir ikke skittent av tørre ting Og nei, det er ikke det som er hovedpoenget heller.. Det hindrer at matvarer brenner seg fast i steikeplaten. Uten bakepapir, hadde du måttet smøre steikeplaten. Anonymkode: ac0ad...f88 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 15. desember 2023 #6 Del Skrevet 15. desember 2023 Når vi steker 2 frossenpizzaer etter hverandre, så skjer det av og til (som regel faktisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, samme som deg - bruker det flere ganger og kaster det når det enten begynner å bli mørkt/brent eller matrester som har satt seg fast. Anonymkode: 141f8...f5d Jupp, samme her også. Anonymkode: 78525...258 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Del Skrevet 15. desember 2023 Bruker det flere ganger selvfølgelig Anonymkode: ef227...66c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 15. desember 2023 #9 Del Skrevet 15. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Halve poenget med bakepapir er at det gir en ren flate å legge mat på. Så det brukes kun en gang. Anonymkode: 286b7...aba Hele (ikke bare halve) poenget med stekepapir er at jeg skal slippe å vaske stekebrett for hver gang jeg bruker stekeovn. Da kan jeg selvsagt bruke papiret flere ganger. Endret 15. desember 2023 av Jakterpåidioter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 15. desember 2023 #10 Del Skrevet 15. desember 2023 Nei, og kan ikke fordra når andre gjør det heller. Det er ikke ment å gjenbrukes og det setter en fæl usmak særlig på bakverk når det brukes igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ble nysgjerrig på en ting. Bruker dere samme bakepapir flere ganger, så lenge det ikke er blitt for skittent eller stekt? Eller tar dere et nytt et hver gang? Jeg bruker det flere ganger, og kaster det når det enten begynner å bli mørkt/brent, eller når det er skittent av mat. Anonymkode: 28e18...d7e Ja har jeg stekt rundstykker eller boller, bare varmet opp noe etc så bruker jeg papirer om igjen så lenge det ikke er fettete, skittent eller blitt brunt. Anonymkode: b1738...455 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 Nei, det gjør jeg ikke. Anonymkode: 8466d...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 15. desember 2023 #13 Del Skrevet 15. desember 2023 Som oftest ikke, men er det "rent" for matrester og ikke brunt/svidd så kan det hende jeg gjør det en sjelden gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Del Skrevet 15. desember 2023 Bruker ofte om igjen om ikke papir er svidd eller skittent.Samme med asjett,kopp,glass gjenbrukes fra oppvaskmaskinen. Anonymkode: eea1d...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Del Skrevet 15. desember 2023 altflyter skrev (17 minutter siden): Nei, og kan ikke fordra når andre gjør det heller. Det er ikke ment å gjenbrukes og det setter en fæl usmak særlig på bakverk når det brukes igjen Jeg har ganske sensitive smaksløker og er skikkelig kresen. Men at bakepapir gir smak på bakverk etter flere bruk har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 18978...adc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 15. desember 2023 #16 Del Skrevet 15. desember 2023 Nei, ble ikke det nylig advart mot at er brannfarlig da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 15. desember 2023 #17 Del Skrevet 15. desember 2023 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Del Skrevet 15. desember 2023 Motelvibes skrev (1 minutt siden): Nei, ble ikke det nylig advart mot at er brannfarlig da? Nei. Det er om det er blitt brunt og svidd i kantene det er farlig å bruke det omigjen. Men denne tråden handler jo om å bruke det omigjen når det IKKE er brunt og stekt. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-vil-brannvesenet-at-du-kun-bruker-en-gang/16283733/ Anonymkode: ac0ad...f88 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. desember 2023 #19 Del Skrevet 15. desember 2023 Nei, jeg tar alltid et nytt, fordi det stort sett alltid er svidd i kantene eller godt innpå papiret etter steking av f.eks pizza nummer en. Når pizza nr to skal stekes, tar jeg da et nytt. Vil ikke ha forkullede rester av bakepapir strødd utover bunnen av ovnen, så det begynner å ryke og bli røykfylt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 15. desember 2023 #20 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har ganske sensitive smaksløker og er skikkelig kresen. Men at bakepapir gir smak på bakverk etter flere bruk har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 18978...adc Da har du nok ikke så sensistive smaksløker som du tror. Vet flere opplever det samme med brukt bakepapir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå