Gå til innhold

Aseksuell, men med oppmerksomhetsbehov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten halve livet mitt har oppmerksomhet ofte betydd sex eller seksuelle forhåpninger, enten det er fremmede som ber meg ut eller hinter til sex eller venner som vil være mer enn det [venner]. 

Jeg hater sex. Det er vondt og kleint, og jeg forstår ikke helt greien med det. Jeg skjønner nå at det siste nok er aseksualitet. 

Jeg er mye alene, ensom, mislykket i livet, og seksuell oppmerksomhet er på mange måter blitt det eneste jeg har. 

Jeg vil ikke spørre folk om de vil ha, for jeg er redd for hva som skjer hvis de sier ja, og jeg sier nei og går hvis jeg enser at det er noe som skal skje, fordi jeg er redd det bare blir kleint. Men, så blir jeg lei meg når det [sex] ikke skjer, fordi det alltid ender i ensomhet.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med det og hvilken del av meg som til en hver tid veier tyngst.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terapi? ❤️

Anonymkode: b8bc0...d75

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Terapi? ❤️

Anonymkode: b8bc0...d75

Mulig, men hva kan de hjelpe med?

• Hjerte 1
Skrevet

Du trenger profesjonell hjelp ❤️

Anonymkode: 619f7...3cc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du trenger profesjonell hjelp ❤️

Anonymkode: 619f7...3cc

Men hvordan kan de hjelpe?

Skrevet
Chriistiinee skrev (2 timer siden):

Men hvordan kan de hjelpe?

Hjelpe med å forstå deg selv, lære å velge og vise grenser, og finne ressurser til å overkomme begrensningene som gjør at du føler du må by på sex for å være interessant for andre.  

Anonymkode: 9eb9d...e7c

Skrevet
Chriistiinee skrev (13 timer siden):

Mulig, men hva kan de hjelpe med?

De kan hjelpe deg med å forstå deg selv mer, og kanskje finne ut hvorfor du bruker noe som er vondt og kleint, for å få oppmerksomhet. 

Kanskje finne en bedre måte å leve på, sånn at du blir mer fornøyd med deg selv? 

Skrevet
SlemUlv skrev (2 timer siden):

De kan hjelpe deg med å forstå deg selv mer, og kanskje finne ut hvorfor du bruker noe som er vondt og kleint, for å få oppmerksomhet. 

Kanskje finne en bedre måte å leve på, sånn at du blir mer fornøyd med deg selv? 

Jo, men hvordan skal det hjelpe? Jeg har forsøkt før uten hell.

Skrevet
Chriistiinee skrev (6 minutter siden):

Jo, men hvordan skal det hjelpe? Jeg har forsøkt før uten hell.

En ting er å prøve alene, en annen ting er å prøve med hjelp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...