Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så interessert i True Crime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere kvinner ser på det virker det som.

 

Hva er grunnen?

 

Anonymkode: a12f5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å vite hvordan bli kvitt mannen om det trengs? 

Anonymkode: bc008...c5c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å vite hvordan bli kvitt mannen om det trengs? 

Anonymkode: bc008...c5c

Eg daue 🤣🤣 

E jo viktig å lære nye ting e det ikke🤷‍♀️🤣

Anonymkode: 0a5fe...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å vite hvordan bli kvitt mannen om det trengs? 

Anonymkode: bc008...c5c

😂

Men er det noe spesielt du liker å se på?

Anonymkode: a12f5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe en kjønnsgreie men om vi skal gjøre det til det er mitt inntrykk at det er flere menn enn kvinner som ser på det, ihvertfall om man skal beregne det ut fra hvilket kjønn som mest har podcaster og analyser av true crime. 

Jeg vet om mange kvinner som ikke kan fordra true crime der temaet er menns drap på kvinner, voldtekt osv. Fordi det er så altfor nært vårt eget liv og risiko. 

Jeg liker ikke true crime jeg heller. Syns ikke det er underholdende med andres traumer og vil heller se på noe hyggelig jeg 

Anonymkode: f5461...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For å vite hvordan bli kvitt mannen om det trengs? 

Anonymkode: bc008...c5c

Dagens 😂😂😂

Anonymkode: cf98b...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel fordi jeg er litt fascinert av at det finnes mennesker som tilsynelatende ser helt normale ute, mens de er helt forskrudde i hodet for å si det sånn.

Anonymkode: b2637...a95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det.  Ser heller på det enn romantiske filmer for å si det sånn.. Jeg synes det er fascinerende hva og hvordan mennesker blir så totalt forskrudde og ondskapsfulle. Og synes det er interessant psykologien bak det er. 

Anonymkode: ad4ff...14a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er så mye mer "true-crime" som produserer FOR kvinner... Det er ekstremt mye partnerdrap, kjærlighetstriangler, utroskapsdrama og den slags intrige-greier. Omtrentlig som i såpeserier...

Hadde det vært mer som handlet om bankran, fÆncy innbruddsbander o.l - så hadde nok flere menn vært interessert også, tror jeg... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde til at flest kvinner ser på det? Har heller inntrykk av at menn er mer interessert i krim, enten den er true eller ikke. Selv er jeg fascinert av true crime, men ser også at det ofte blir veldig spekulativt. Man lager underholdning av tragedie, under dekke av at man liksom skal bringe nye ting inn som løser saken. Som vel så langt knapt har skjedd noen gang. 

Anonymkode: e02cf...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 23.15):

Flere kvinner ser på det virker det som.

 

Hva er grunnen?

 

Anonymkode: a12f5...138

det finnes vel en del mannfolk som følger med på dette også altså...       

Anonymkode: f687a...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kvinner ser på det for å lære seg tidlige tegn på at en mann har voldelige tendenser, handlinger eller ord som kan være et signal på at mannen er i stand til å drepe eller voldta. Disse seriene er ofte detaljerte, man får innblikk i hva som skjer før den alvorlige hendelsen, og tips om hvordan man kan unngå sånne situasjoner. 

Det er rett og slett en måte å lære å beskytte seg selv fra farlige menn. 

Anonymkode: b920c...ec8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 23.35):

Kilde til at flest kvinner ser på det? Har heller inntrykk av at menn er mer interessert i krim, enten den er true eller ikke. Selv er jeg fascinert av true crime, men ser også at det ofte blir veldig spekulativt. Man lager underholdning av tragedie, under dekke av at man liksom skal bringe nye ting inn som løser saken. Som vel så langt knapt har skjedd noen gang. 

Anonymkode: e02cf...07a

Glem kilder for en gangs skyld. Kvinner liker å snoke i private ting, true crime er snoking i hjernen på tullinger. Det er tiltrekkende for kvinner. All snoking. Da kan de kakle om det sammen, og late som de er sjokkert. Enkelte blir så sjokkerte at de blir kåte av det. Badboy-syndrom. Trenger ingen kilder for å se denne sammenhengen.

Anonymkode: e8247...8b1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det fascinerende at mennesker med samme biologi som meg kan gjøre helt utenkelig grusomme handlinger. I tillegg er det fascinerende hvordan kulturen har endret seg. Seriemordere hadde flere muligheter på 1970-og 80-tallet da jenter var litt mer naive, haiking var vanlig, ingen hadde mobiltelefon og politiet hadde ikke muligeter for å tracke bevegelser. 

Anonymkode: 7a46a...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glem kilder for en gangs skyld. Kvinner liker å snoke i private ting, true crime er snoking i hjernen på tullinger. Det er tiltrekkende for kvinner. All snoking. Da kan de kakle om det sammen, og late som de er sjokkert. Enkelte blir så sjokkerte at de blir kåte av det. Badboy-syndrom. Trenger ingen kilder for å se denne sammenhengen.

Anonymkode: e8247...8b1

Hahaha🤣 Utrolig nok veldig rett ut fra hvordan flere av mine venninner driver på 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studies of true crime have found that white women are the largest demographic that enjoys the true crime genre. The hypothesis is that because “women, in particular, have anxiety about potential threats,” they turn to true crime to feel better prepared if something violent were to happen to them. One piece of research that Phillips uses in Media Ethics confirms the theory through studies that examine women’s consumption of nonfiction violent media and why it is higher than men's.

https://journalism.uoregon.edu/news/true-crime-genre-ethics#:~:text=Studies of true crime have,were to happen to them.

 

Anonymkode: 72d20...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 11.15):

Glem kilder for en gangs skyld. Kvinner liker å snoke i private ting, true crime er snoking i hjernen på tullinger. Det er tiltrekkende for kvinner. All snoking. Da kan de kakle om det sammen, og late som de er sjokkert. Enkelte blir så sjokkerte at de blir kåte av det. Badboy-syndrom. Trenger ingen kilder for å se denne sammenhengen.

Anonymkode: e8247...8b1

Stapp kvinnehatet ditt langt opp i rævva. 

Anonymkode: cf98b...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...