AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #21 Skrevet 14. desember 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Strand er da uproblematisk. Anonymkode: 91055...33a Hvis det er sommer og mye mennesker, syns ikke jeg det er innafor. Anonymkode: 8c943...17a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #22 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser i den lille tråden her at det ikke er rart at "alle" får omgangssyke hver vinter. Mange som mener de er viktigere enn alle andre. Hvorfor i alle dager skal man ta med seg en smittebombe (=barn som ikke har vært hjemme 48timer etter siste oppkast/diaré) på lekeplass, skogstur, strand eller butikk. Hold dere hjemme! Egoister. Anonymkode: b1be5...542 Hvorfor i all verden skulle vi ikke det? Vi er jo helt alene der på en vanlig onsdag. Smitter ingen av det. Anonymkode: 91f6c...f4d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #23 Skrevet 15. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden skulle vi ikke det? Vi er jo helt alene der på en vanlig onsdag. Smitter ingen av det. Anonymkode: 91f6c...f4d Norovirus overlever på overflater lenge. Det betyr at om du sender ditt smittsomme barn på lekeplassen, trenger ikke neste barn å møte barnet ditt for å få det. Bare ta på samme sklie eller huske. Anonymkode: 8c943...17a 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #24 Skrevet 15. desember 2023 Jeg er også livredd for å bli smittet av noroviruset før jul. Synes det er helt HØL I HODET at skolen arrangerer lucia-fest med felles mat etterpå, der ungene står tett i tett i kø og voksne også, søsken og besteforeldre, og tar av mat som andre har laget og deler egen mat og alle bruker hendene..... Når en tredjedel av skolen er syke nå for tiden. Jeg sa til sønnen min at det er greit å være med å synge, men når buffeten begynner går vi hjem, innom butikken så får han kjølpe seg godsaker som vi tar med hjem og spiser. Ja, er i overkant hysterisk, men tar ingen sjanser akkurat når det gjelder omgangssyke. Unngår også bibliotek nå i denne tiden. Av samme grunn. Anonymkode: bef3d...647 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #25 Skrevet 15. desember 2023 Hadde aldri dratt på bibliotek, lekeland, lekeplass o.l. Kan til nød dra på butikken, men det er bare hvis jeg virkelig må. Er alenemor og det er ikke alltid jeg har rukket å handle den dagen omgangssyke melder sik ankomst. Snakker da med ungen i forkant så hun ikke flyr rundt og tar på ting. Da er det kjapt inn for det aller mest nødvendige og rett ut igjen. Tar ikke storhandel da liksom. Pleier også å legge handleturen til tidspunkter med lite folk. Anonymkode: 83235...ec9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #26 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er også livredd for å bli smittet av noroviruset før jul. Synes det er helt HØL I HODET at skolen arrangerer lucia-fest med felles mat etterpå, der ungene står tett i tett i kø og voksne også, søsken og besteforeldre, og tar av mat som andre har laget og deler egen mat og alle bruker hendene..... Når en tredjedel av skolen er syke nå for tiden. Jeg sa til sønnen min at det er greit å være med å synge, men når buffeten begynner går vi hjem, innom butikken så får han kjølpe seg godsaker som vi tar med hjem og spiser. Ja, er i overkant hysterisk, men tar ingen sjanser akkurat når det gjelder omgangssyke. Unngår også bibliotek nå i denne tiden. Av samme grunn. Anonymkode: bef3d...647 Men da er jo DU syk, og bør få behandling for dette. Du ikke bare nekter ditt barn å bli med på helt normale aktiviteter, du overfører også sykdomsangsten din. Å forvente at samfunnet skal legge til rette for at du skal kunne dyrke angsten din er i overkant. For uansett hvor sterke tiltak som settes inn i et samfunn vil mikroorganismer finnes og føre til sykdom. Anonymkode: 7deba...8ff 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #27 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 22.53): Å gå i skogen er ikke akkurat smittefarlig. Lekeplass, butikk, strand, bibliotek er annerledes. Anonymkode: 8c943...17a Hvorfor er strand og lekeplass anderledes? Det er ingen der nå, barna har votter og tar ikke på et eneste apparat på lekeplassen. Anonymkode: 91f6c...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #28 Skrevet 16. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er strand og lekeplass anderledes? Det er ingen der nå, barna har votter og tar ikke på et eneste apparat på lekeplassen. Anonymkode: 91f6c...f4d Hvorfor går dere på lekeplassen da? Strand er annerledes om sommeren for det er flust av mennesker der. Lekeplass fordi man tar på utstyr og etterlater seg smitte. Anonymkode: 8c943...17a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #29 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor går dere på lekeplassen da? Strand er annerledes om sommeren for det er flust av mennesker der. Lekeplass fordi man tar på utstyr og etterlater seg smitte. Anonymkode: 8c943...17a Hvorfor skulle vi ikke gå på lekeplassen? Som sagt har han votter på, og er over den alderen der han slikker på ting. Det er ingen andre på en lekeplass på dagtid i hverdagen. Vi er midt på vinteren nå, det er heller ingen på stranda, bare oss som koser oss med leker i sanda. Anonymkode: 91f6c...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #30 Skrevet 16. desember 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle vi ikke gå på lekeplassen? Som sagt har han votter på, og er over den alderen der han slikker på ting. Det er ingen andre på en lekeplass på dagtid i hverdagen. Vi er midt på vinteren nå, det er heller ingen på stranda, bare oss som koser oss med leker i sanda. Anonymkode: 91f6c...f4d Det er dråpesmitte; ikke kontakt med hud som er smittebærende. Han puster, potensielt hoster, nyser eller er borti ting. Men vi får være uenige om hvordan vi gjør det Som jeg skrev flere ganger - om sommeren er stranda ikke et sted jeg syns det hadde vært greit å dra med sykt barn. Anonymkode: 8c943...17a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #31 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 14.31): Har en slags mistanke og vil se om den stemmer. Helt ærlig nå, tar du barn som er hjemme på 48t regelen fra bhg med på offentlige steder som f.eks bibliotek eller lekeland? Jeg har tatt ut barnet mitt fra bhg hele neste uke fordi jeg gidder ikke ha masse smitte i julen. Lurer på om det er relativt trygt å dra f.eks på biblioteket en dag? Anonymkode: 1d8b4...3e1 Nei selvsagt ikke, vi holder såklart hjemme Anonymkode: 35729...0f9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #32 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 22.16): Du kunne vært meg… jeg har riktignok ikke vært døden nær av omgangsyke. Men har vært innlagt flere ganger på grunn av det. Går ned 7-10 kilo i døgnet når jeg har det. Og smertene er så enorme at jeg besvimer på do. Hadde det ikke vært for at jeg følges så godt opp av sykehuset, hadde jeg helt sikkert dødd eller vært døden nær. Men nå gir de meg 12 timer ved omgangsyke. Alt som varer utover det, krever innleggelse. Anonymkode: 0111a...d4c Dette er jo fysisk umulig. 7-10 kilo i døgnet?? Jeg har omgangssyke nå, har ikke spist eller drukket mer enn noen få dråper på et døgn. Vekten viser et halvt kilo ned. Anonymkode: 41a7d...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #33 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er dråpesmitte; ikke kontakt med hud som er smittebærende. Han puster, potensielt hoster, nyser eller er borti ting. Men vi får være uenige om hvordan vi gjør det Som jeg skrev flere ganger - om sommeren er stranda ikke et sted jeg syns det hadde vært greit å dra med sykt barn. Anonymkode: 8c943...17a Da må jo et annet barn uten votter midt på vinteren ta akkurat der han har hostet da og så etterpå slikke på egne fingre. Det er en ganske søkt problemstilling. Anonymkode: 91f6c...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #34 Skrevet 16. desember 2023 Selvfølgelig holdes ungen hjemme. Det er så respektløst å spre den driten til andre. Det er jo tortur å få i hus. Nå er det rett før jul også. At noen med viten og vilje ødelegger andres jul, er ufattelig for meg. Anonymkode: d7e39...560 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #35 Skrevet 16. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Da må jo et annet barn uten votter midt på vinteren ta akkurat der han har hostet da og så etterpå slikke på egne fingre. Det er en ganske søkt problemstilling. Anonymkode: 91f6c...f4d Da får du gjøre det du mener er riktig med god samvittighet, også gjør jeg mitt. Vi går ikke steder andre kan ta på utstyr eller ferdes når vi har omgangssyke. Anonymkode: 8c943...17a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #36 Skrevet 16. desember 2023 Unngår offentlige steder i 48 t med unntak av turer i skogen og nødvendige turer i butikk. Hvis ungen må ha paracet, mat, drikke og jeg er alene, så drar jeg i butikken. Anonymkode: 71168...d26
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #37 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da får du gjøre det du mener er riktig med god samvittighet, også gjør jeg mitt. Vi går ikke steder andre kan ta på utstyr eller ferdes når vi har omgangssyke. Anonymkode: 8c943...17a Det gjør vi! Anonymkode: 91f6c...f4d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #38 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gjør vi! Anonymkode: 91f6c...f4d Takk! Tusen takk! Hilsen alle som ligger hjemme med omgangssyke. Anonymkode: d7e39...560 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #39 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Tusen takk! Hilsen alle som ligger hjemme med omgangssyke. Anonymkode: d7e39...560 Trenger ikke å takke meg, det er ikke meg eller mine barn du er smittet av. Anonymkode: 91f6c...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #40 Skrevet 16. desember 2023 Her i huset holder vi oss hjemme. En voksen kan dra på butikk elelr gjøre andre ærender, men ungene blir hjemme. Herregud så kleint om ungen skulle begynne å spy på biblioteket eller noe da. Anonymkode: 7c300...e6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå