Gå til innhold

Når Gud er antagonisten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville du følt om en film eller videospill der den kristne Gud er antagonisten, portrert som et obskønt monster, og blir drept av en unik menneskelig hovedkarakter? Jeg skriver en veldig filosofisk fortelling

Anonymkode: 3feba...e0c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at det var veldig spot on og at det beskriver den nåværende zeitgeisten glimrende 🌟

Anonymkode: 1a2b1...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Grusomt å bruke Gud til noe slikt tull. 

Anonymkode: 9a741...3f9

Gleder meg å høre. Jeg VIL krenke folk

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg VIL krenke folk

da må du lansere fortellingen i USA 🙂 Da skal jeg love deg du får hat mot deg. 

I Norge er det vel vanskelig å provosere vil jeg tro 

Anonymkode: d1ee3...bab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

da må du lansere fortellingen i USA 🙂 Da skal jeg love deg du får hat mot deg. 

I Norge er det vel vanskelig å provosere vil jeg tro 

No problemo. Man kan publisere ebooks og videospill online i dag. Har erfaring haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller.. 

hvis du vil skape enda større bølger, så velger du Allah som antagonist. Vi vet jo alle hva som skjer når noen stiller den guden i et dårlig lys 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

eller.. 

hvis du vil skape enda større bølger, så velger du Allah som antagonist. Vi vet jo alle hva som skjer når noen stiller den guden i et dårlig lys 

Da ber ts om å bli drept 🤡

Anonymkode: e7a5a...820

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig glad i denne sjangeren. Yndlingsboka mi hvor Gud er antagonisten heter Bibelen.

Anonymkode: 7c2ab...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva ville du følt om en film eller videospill der den kristne Gud er antagonisten, portrert som et obskønt monster, og blir drept av en unik menneskelig hovedkarakter? Jeg skriver en veldig filosofisk fortelling

Tja, er du ikkje 50 år for seint ute? 

Anonymkode: 80668...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres korrekt ut. Guden i bibelen, om man faktisk leser boka, er jo helt tydelig en villain. Om Jeg trodde på alt dette gud tullet, ville jeg vært overbevist om at bibelen er inspirert av djevelen og ikke en god, moralsk gud. 

Anonymkode: 9f28e...154

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 20.14):

Da ber ts om å bli drept 🤡

Anonymkode: e7a5a...820

Jeg har levd et godt langt liv fylt av kjærlighet og glede (30 år)

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tja, er du ikkje 50 år for seint ute? 

Anonymkode: 80668...684

Aldri for sent for dette. Det nærmeste du kommer dette i videospill format er
Silent Hill 3 fra 2003. Antagonisten der er et monster som heter "Gud".
Men det er ikke eksplisitt sagt at dette er den kristne guden

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 10.47):

Hadde definitivt ønsker å se den på kino!

Anonymkode: 9a2fe...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blasfemi er aldri positivt og noe som ikke bør promoteres.

Når det er sagt, om ønsket er å provosere og krenke mennesker som i seg selv er en veldig negativ holdning og frarådes, så kan du ta en all-in-one:

Kall Gud Yahweh (dermed er kristne og jøder inkludert), som drepes av et ikke-binært menneske som er mørkhudet med neon-grønt hår og hvite øyne. Personen har en turban med hakekors og Hammer&Sigt med Nordkorea flagg på armen. Går i stringtruse og kappe, med høyhelte sko. Personen har et langt svart skjegg og bruker navnet Muhammed (islam inkludert) og han driver med meditasjon og Yoga (New Age). Hans våpen er katana og Smith & Weston revolver, hans læremester er en spirituel guru (Hindiusmen) som tidligere var buddist monk (Budismen) oog bor feks i kjelleren til en katedral i Russland. Og før hver kamp eller store handling tar han noen dance moves. Dialogene er i form av delvis sang og rap segmenter, men klassisk musikk og metal i bakgrunnen.

Sidekicken er en 3 delt meksikansk katt/hund/ku med et AI implementat, fuglevinger og glorie som leser frekvensene og auraene på sine fiender mens den spiser kokain som energikilde for sine utenomjordiske superkrefter og for å kunne fly.

Du har dermed klart å krenke tilnærmet alt og alle og har dermed fått hele verden på nakken og jeg ønsker deg lykke til 😨

Endret av missbluebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (På 27.12.2023 den 13.26):

Blasfemi er aldri positivt og noe som ikke bør promoteres.

Når det er sagt, om ønsket er å provosere og krenke mennesker som i seg selv er en veldig negativ holdning og frarådes, så kan du ta en all-in-one:

Kall Gud Yahweh (dermed er kristne og jøder inkludert), som drepes av et ikke-binært menneske som er mørkhudet med neon-grønt hår og hvite øyne. Personen har en turban med hakekors og Hammer&Sigt med Nordkorea flagg på armen. Går i stringtruse og kappe, med høyhelte sko. Personen har et langt svart skjegg og bruker navnet Muhammed (islam inkludert) og han driver med meditasjon og Yoga (New Age). Hans våpen er katana og Smith & Weston revolver, hans læremester er en spirituel guru (Hindiusmen) som tidligere var buddist monk (Budismen) oog bor feks i kjelleren til en katedral i Russland. Og før hver kamp eller store handling tar han noen dance moves. Dialogene er i form av delvis sang og rap segmenter, men klassisk musikk og metal i bakgrunnen.

Sidekicken er en 3 delt meksikansk katt/hund/ku med et AI implementat, fuglevinger og glorie som leser frekvensene og auraene på sine fiender mens den spiser kokain som energikilde for sine utenomjordiske superkrefter og for å kunne fly.

Du har dermed klart å krenke tilnærmet alt og alle og har dermed fått hele verden på nakken og jeg ønsker deg lykke til 😨

Jeg er kreativ, men ikke dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 12/14/2023 at 10:47 AM, AnonymBruker said:

Har du vært borti Paradise Lost av John Milton? Her er kanskje ikke Gud antagonisten, men Satan blir, sannsynligvis utilsiktet, helten i historien. Han er iallfall langt mer spennende enn trøttingene Gud og Adam. Den visjonære romantikeren William Blake påpeker dette i The Marriage of Heaven and Hell. Begge bøkene er vel verd å lese, men vær klar over at Miltons bok er et langt epos, mens Blakes bok er en liten flik du leser i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Har du vært borti Paradise Lost av John Milton? Her er kanskje ikke Gud antagonisten, men Satan blir, sannsynligvis utilsiktet, helten i historien. Han er iallfall langt mer spennende enn trøttingene Gud og Adam. Den visjonære romantikeren William Blake påpeker dette i The Marriage of Heaven and Hell. Begge bøkene er vel verd å lese, men vær klar over at Miltons bok er et langt epos, mens Blakes bok er en liten flik du leser i løpet av en dag.

Nei, men jeg likte veldig godt Silent Hill 3 der du kan subjektivt tolke antagonisten
"Gud" som den kristne Gud. Skapningen ser også svært lite pen ut i spillet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...