Gå til innhold

smartklokke til 8 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva i huleste man skal kjøpe og er det noen poeng å kjøpe dyrt? Eneste grunnen til at jeg vurderer er så barnet får til å kontakte hvis noe oppstår. Som ved henting til fritidsaktivitet eller hopper av på feil plass med bussen. 

Anonymkode: d80a0...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke at en åtteåring som kan lære seg å bruke en smartklokke, mobil osv., ikke klarer å gå av på riktig bussholdeplass.

Anonymkode: 06810...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner ikke at en åtteåring som kan lære seg å bruke en smartklokke, mobil osv., ikke klarer å gå av på riktig bussholdeplass.

Anonymkode: 06810...de3

Det har skjedd en gang at ikke bussen stoppet der skulle av, ting kan skje. Derfor er det greit å ha noe å ringe med. Før hadde barn fasttelefon hjemme i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for klokken så vit at hvis du har annen mobiloperatør enn Xplora så kommer det en liten tilleggsavgift hver mnd.

Det står under:viktig info på nettsiden 🙂

Anonymkode: 80dc1...991

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du går for klokken så vit at hvis du har annen mobiloperatør enn Xplora så kommer det en liten tilleggsavgift hver mnd.

Det står under:viktig info på nettsiden 🙂

Liten og liten fru blom. Blir vel godt over 2000 i året bare for å ringe litt hvis en skal kunne bruke den greia der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Liten og liten fru blom. Blir vel godt over 2000 i året bare for å ringe litt hvis en skal kunne bruke den greia der. 

129kr/mnd koster abonnementet fra Xplora, så de kan vel ikke ta mer i adm.gebyr? Det høres isåfall helt absurd ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

🙂 Var slik det sto beskrevet på siten. Men ja det koster da litt å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (7 timer siden):

129kr/mnd koster abonnementet fra Xplora, så de kan vel ikke ta mer i adm.gebyr? Det høres isåfall helt absurd ut. 

Det er gps  sporing på den og hvor man kan se hvor "barnet" er osv som også er en del av tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er gps  sporing på den og hvor man kan se hvor "barnet" er osv som også er en del av tjenesten.

Men GPS er vel innebygd i mobilen, så det virker litt rart om Xplora skal ha 129kr/mnd for ubegrenset ringing, posisjonsdata og app i det vanlige abm, og en femtilapp MER om man velger uten abn?.  De kan ikke da kreve 2000kr/året (170/mnd) i administrasjonskostnader OG at man må betale for simkort-tjenester, datatrafikk og tale til f.eks Telenor i tillegg? Dét høres jo bare rart ut

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp vanlig telefon i stedet. Flere av vennene til mine små har klokker, men de tar dem hele tiden av og glemmer de igjen hjemme og sånt. Mine har enkle smarttelefoner til rundt tusenlappen med gratis abb fra ice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (5 timer siden):

Kjøp vanlig telefon i stedet. Flere av vennene til mine små har klokker, men de tar dem hele tiden av og glemmer de igjen hjemme og sånt. Mine har enkle smarttelefoner til rundt tusenlappen med gratis abb fra ice. 

Men er det lov å ha mobilen på skolene da. Vet ikke om det har kommet noen regler for det enda men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 15.51):

Men er det lov å ha mobilen på skolene da. Vet ikke om det har kommet noen regler for det enda men..

Ja, det kan jo ikke skolen bestemme. Her må telefoner (og klokker) ligge avslått i sekken så lenge skoledagen varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2023 at 8:45 AM, newman01 said:

Men GPS er vel innebygd i mobilen, så det virker litt rart om Xplora skal ha 129kr/mnd for ubegrenset ringing, posisjonsdata og app i det vanlige abm, og en femtilapp MER om man velger uten abn?.  De kan ikke da kreve 2000kr/året (170/mnd) i administrasjonskostnader OG at man må betale for simkort-tjenester, datatrafikk og tale til f.eks Telenor i tillegg? Dét høres jo bare rart ut

Det er jo sånn de tjener penger. Foreldre tør ikke la barna gå ut uten elektronisk fotlenke, og denne sjappa leverer akkurat det, spesialtilpasset det norske markedet.

Anonymkode: 7d7dc...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...