Gå til innhold

All inclusive eller hus med 2 små?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å dra på ferie i begynnelsen av juni. Barna er da 1 og 4 og vi har ingen erfaring med å feriere med så små. Hva er best i den alderen? All inclusive eller leie seg hus/leilighet? 
Tenker jo all inc er genialt med litt større barn men digg å slippe å tenke på mat. Så tenker jeg det er digg med et hus alene og basseng, bare sose bort dagene der/stranda og ta alt etter eget tempo. Blir litt mer fritt kanskje? 

Anonymkode: 7fbd0...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke uttale meg så mye om all inclusive annet enn at jeg ikke har sansen for den måten å feriere på og dermed ikke ville valgt det selv. 

Vi har leid hus med barn på 1.5 år og det var absolutt noe å anbefale. Kan fort bli ganske slitsomt å bo på hotell med små barn. Vi kjøpe inn mat på butikken og lagde maten selv eller bestilte mat levert på døra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for leilighet/hus med så små barn. Det å ha litt bedre plass å nyte kveldene på enn et lite hotellrom er gull verdt. 

Anonymkode: 6e7c2...093

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger all inclusive. Men våre barn er større da. Men jeg ville valgt det med små barn også.

Anonymkode: 55ed3...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort begge deler, og anbefaler begge deler:)

all inclusice: deilig å gå til dekket bord. var digg å slippe å rydde, oppvask og lage mat. Ungene fant noen å leke med. 

Leilighet/hus: var deilig å kunne styre dagene selv og kunne vaske klær, mer privatliv. Lage den maten man ville.

Anonymkode: 498b1...de6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med såpass små barn som sikkert sover tidlig på kvelden: leilighet/hus og leie bil er gull! Moro å for de små (og store!) å gå på butikken i utlandet, og man kan dra rundt å gjøre ting når de små trenger en pause fra sola. 

Med barn som er våkne på kvelden og sentralt plassert hotell: som minimum en god frokost og gode restauranter på hotellet, all inclusive er jeg ikke noe begeistret for. Spis middag på en lokal restaurant 😊

Å sitte i huset hele ferien er bare trist, da kan man jo like godt bli hjemme og dra på stranda/sette opp plaskebasseng i hagen. 

Anonymkode: 65eea...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inclusive er lettvindt, bare synd de ofte serverer mat som ikke smaker så godt de plassen jeg har vært. Men det er no mat..

Anonymkode: 8cfe1...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker hus. På all inclusive er det vanskeligere med maten, både å finne noe ungene liker, og å finne noe sunt. Slitsomt når hvert eneste måltid blir ødelagt av sutring og mas om å få søtsakene som er der.. 

Og også det at man kan reke mer inn og ut og ikke bekymre seg for å plage naboer som er vegg i vegg - og ofte større plass og flere rom. 

Anonymkode: badd1...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha all-inclusiv, så er kvaliteten og standarden på hotellet avgjørende for en god opplevelse, samt veldig greit at de har en egen barnebuffet, så er det alltid barnevennlig mat (for oss med litt mer kresne barn, iforhold til ny mat og smaker). Opplever jo at prisen man betaler ikke gjenspeiler hva vi faktisk spiser, så føler jo man betaler mye for at det skal være «lettvint».

Vi har reist mye på all-inclusive når barna var små, da utenfor høysesong. Hatt 4+/5 stjerner på hotellet, og hatt en veldig god opplevelse. Men det er alltid litt kaos, og mye «bråk» rundt måltidene, mange som fyker rundt å henter mat/drikke osv. Samt kø. 

Hadde jeg skulle reist i dag, hadde jeg valgt eget hus/leilighet. Og heller spist litt måltider ute, og også hatt mulighet til å lage noe i huset når barna har behov for litt roligere dager. Enklere å tilpasse etter barnas behov, roligere måltider, mer avslappende for foreldre. Man kan se an dag og behov, hva man har lyst til. Man kan enklere følge barnas rytme, mindre bråk osv.

Anonymkode: 3b4af...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er bra!

Vi har ofte hus med basseng pga at jeg synes det kan bli stress å finne solstoler hvis dere er på en populær resort. Hvis dere drar midt i fellesferien. HATER det stresset med å måtte kapre solsenger, og konstant planlegge rundt dette, når alt vi vil er å slappe av uten bekymringer.

Anonymkode: 817d5...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell har du jo bare hotellrom ....da med rom med dobbel seng...kansje en sovesofa. Det blir fort trangt.

Med leiligheter kan dere velge 2 roms...Da kan dere velge at barna sover på rommet..mens deres sitter i stua og de på tv på terrassen. Og dere har kjøkken dere kan lage mat og frokost på. Og kjøleskap

Mange hotellrom har et bitte lite kjøleskap.

Pluss all inclusive kommer helt an på hvor flott hotell er...vi har opplevd mye kjedelig mat..og samme maten i 2 uker 

Pluss om det forsatt er sånn må du eks være nede til frokost mellom 07-11 ...og middag 18-22( noe slikt) sp dere blir veldig bindt til klokka 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med hus:

Barna kan legges og dere kan sitte i stuen/på veranda/i hagen og barna er likevel trygg. 

Dere kan lage mat akkurat når det passer dere, ingen tider å forholde seg til. Eller dere kan gå ut å spise noen dager. 

Mer privatliv, trenger ikke tenke like mye på støy fra barna. 

Flere rom hvis dere har større hus om barna av ulike grunner ikke klarer å sove sammen. 

Ulemper: 

Hvis utvask på tas selv 

av og til vanskeligere å finne bra beliggenhet til ok pris 

Trenger kanskje bil utifra beliggenhet 

Fordeler all inklusive: 

Slipper å tenke på å lage mat.

Mulig det er aktiviteter for barna, hvert fall 4åringen.

Ofte flere barn som barna kan leke med (mulig mer sosialt for dere også). 

Kan være nær/rett ved stranden hvis dere velger det. 

Ulemper: 

Mindre plass, vet ikke om dere tenker rom med sovesofa / et rom og sovesofa / leilighet med to rom. 

Dere må (bør) være på rommet/terrassen når barna er lagt. 

Mindre privatliv. 

Ellers har jo priser litt å si. Vil totalen bli rimeligere ved å leie hus, lage mat der og evt utgifter til transport/bil/taxi? Eller er det rimeligere på all inklusive hvis dere regner ut ca hva dere ellers ville brukt på restaurant/matbutikk?

I fjor var vi på all inklusive. Baby var akkurat 1år. Var veldig bra. Baby sov lett i vognen, så vi kunne trille i søvn og spise sen middag med hun sovende i vogn. Hvis barna sliter med søvn er det noe annet. Reiste med foreldrene mine, så hadde mulighet for litt pass.

Til sommeren vurderer vi leilighet/hus. Per nå våkner barnet mer på natt og legging tar tid (kan jo endre seg). Da tenker vi hus er bedre slik at vi har hage/terrasse/basseng vi kan bruke når barnet er lagt. Også kan vi enkelt lage oss en sen middag (som vi liker) etter barnet har sovnet. Vi liker også å gå på restauranter, så da gjør vi det noen av dagene.

Anonymkode: d8327...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på all inclusive med 4 åring i sommer. To uker. Blir hus neste gang 😜 All inclusive har sine fordeler, var god mat der, og bra underholdning og barneklubb. Men vi ble skikkelig lei etterhvert, altfor mye folk. Og vi ble syke av maten. 

Anonymkode: 79284...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så små barn ville jeg valgt hus, men det er også fordi mine barn i den alderen hadde blitt gira og slitne av settingen, hvertfall 1-åringen. Vi skal på all inclusive med 3- og 5-åring til sommeren. Da tror jeg de er akkurat store nok til at det blir gøy. 

Anonymkode: 1e426...3b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide Airbnb på utenlandsferie i sommer med barn på 4 og 1 (var rett nok en stor treroms og ikke et hus). Funket veldig bra å kunne legge barna på kvelden og ha mulighet til å slappe av på stuen. Lagde minst en av lunsj/middag hjemme, greit å ha kjøkken med matlagingsmuligheter, kjøleskap og fryser. 

Ungene synes det var stas med leilighet, litt privat boltreplass hvor man kan ta pauser fra soling/bading/turer etc.

Anonymkode: dc0c0...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mindre leilighetshotell er også en mulighet. Da har dere et enkelt kjøkken, og barna kan legges på et soverom om kvelden. Samtidig slipper dere å vaske. På et mindre hotell er det lettere å passe på barna ved bassenget enn på et stort hotell, og det er gjerne ikke like langt fra deres rom til bassenget. 

Pass på at dere velger et område uten mye festing, og gjerne i gangavstand fra strand, butikk og resturant.

Jeg vil også anbefale å prøve å justere barnas døgnrytme mens dere er der, dersom de er fleksible på slikt. Dvs lengre hvil på dagen, og senere kvelder. Eventuelt la ettåringer få en liten hvil på ettermiddagen. Da blir det enklere å spise middag på resturant, uten at det kræsjer for ille med leggetid. Midt på dagen er uansett for varmt og for sterk sol til å ha barna ute.

Ta med vaskemiddel for håndvask, så kan dere vaske litt klær underveis.

Anonymkode: 0c16a...acf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hatet "syden" og all inclusive, men det er seriøst en drøm med små barn! Vi pleier å ta vanlig inclusive (på ving er det frokost hver dag, og lunsj/middag 5 dager i uka), man kan kjøpe seg inn på buffet de siste to dagene om man vil. Ingen av oss har hatt magekapasitet til å spise mellom måltidene, så tusenlappene man betaler ekstra for all inclusive er ikke verdt det for oss. Man betaler bare for de over 12 år. Pleier å velge rom med stor balkong eller terasse/hage på bakkeplan. 

bare sose bort dagene der/stranda og ta alt etter eget tempo. Blir litt mer fritt kanskje? 

Det er det vi gjør i typ syden. Inngjerda lekeplass, lekehus der det er kjølig og godt, ungene har det fint mens vi voksne kan lese. Masse små basseng til barn og baby ++

Da de eldste var små og jeg trodde syden var teit pleide vi å leie feriehus, men da var vi alltid mer slitne når vi kom tilbake. Var ikke noe billigere heller. Deilig å slippe matlaging, rydding og vasking!

Anonymkode: 09c27...92f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...