Gå til innhold

Er det sant at folk under 30(genz)blir krenket av Seinfeld og Friends?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: f4f34...954

Den scenen lo vi av som herlig utdatert da jeg og guttejengen så den for rundt 20 år siden. Det er en lense til hvordan ting var på den tiden. Fjerner man eller sensurerer fortiden så lærer man aldri av den.

Anonymkode: 2b882...572

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den scenen lo vi av som herlig utdatert da jeg og guttejengen så den for rundt 20 år siden. Det er en lense til hvordan ting var på den tiden. Fjerner man eller sensurerer fortiden så lærer man aldri av den.

Anonymkode: 2b882...572

Enig. Den bør være på pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 time siden):

Der var det en ja:D

De kommer liksom fram så fort man lurer dem ut :hoho:

Anonymkode: 713f2...9e1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er meningen at James Bond skal være fra en annen tid, noe av det som gjør filmene festlige etter min mening.  Austin Powers som parodierer James Bond kom ut på slutten av 90-tallet. Så er vel ikke noe nytt dette med at James Bonds oppførsel er helt useriøs.  Jeg digger både de klassiske Bond filmene og Austin Powers. 

Et klask på rumpa er vel også blant de mest uskyldige tingene James Bond har gjort.  

Anonymkode: cc6f4...f90

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 og aldri blitt krenket av disse seriene. Kan legge merke til at det er en scene som ikke ville blitt filmet i dag, men god humor er god humor uavhengig tenker jeg😊

Anonymkode: 5ae13...be8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri møtt noen i virkeligheten som blir krenket av disse seriene. Omgås ikke mange mennesker under 30. Noen her som gjør det?

Har en liten mistanke om at det kun er en liten gruppe mennesker som blir krenket. 90% reagerer ikke, min teori. 

Nei. Når en person har en kontroversiell mening, så hauser media det voldsomt og påstår ALLE mener det for å få klikk. 

De som er krenka er alltid i mindretall men de skriker veldig høyt og media biter på 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du syns det er galt å reagere negativt på transfobi, rasisme, homofobi og sexisme er det deg det er noe galt med og ikke de. 

Anonymkode: 750f1...b7f

Prakt eksempel. En trollekommentar og resten avkrefter det. 

Hva får mest oppmerksomhet? Trolle-kommentareren

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (4 minutter siden):

Lurer på hva disse som støtes av slik humor egentlig ler av?

lurer på om de i det hele tatt har humor

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha! Hilarious. Jeg skulle faktisk til å nevne James Bond AKA "The Gentleman Rapist" som jeg liker å kalle han. Men ja, som nevnt tidligere; man vet dette er fra en annen tid og tar det for hva det er. Det er greit å se at det har vært en utvikling. Samtidig må man tåle å se hvordan det faktisk var. Ingen grunn til å krenkes av fortiden. Da er det mange av oss som ligger dårlig an. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (22 minutter siden):

lurer på om de i det hele tatt har humor

Lurer jeg også på. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, ElectricScum said:

Haha! Hilarious. Jeg skulle faktisk til å nevne James Bond AKA "The Gentleman Rapist" som jeg liker å kalle han. Men ja, som nevnt tidligere; man vet dette er fra en annen tid og tar det for hva det er. Det er greit å se at det har vært en utvikling. Samtidig må man tåle å se hvordan det faktisk var. Ingen grunn til å krenkes av fortiden. Da er det mange av oss som ligger dårlig an. 

LOL Godt kallenavn.

Anonymkode: cc6f4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo serier laget da vi synes det var greit å diskriminere en hel del folk, det er jo ikke dagens unge vant til. De er vant til at alle er like mye verd. Så det er ikke så rart de reagerer. Å kalle alt krenket er å ikke forstå konteksten man ser en serie i. Det er ren sosiologi, rett og slett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du syns det er galt å reagere negativt på transfobi, rasisme, homofobi og sexisme er det deg det er noe galt med og ikke de. 

Anonymkode: 750f1...b7f

What? Mener jeg ville ha lagt merke til det om var tilfelle med disse seriene!

Anonymkode: 1c2b2...1f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som blir krenka er bare folk på min. Alder (40) og eldre som tror det er kritikk av våre personlige preferanser at de yngre ikke ler av de samme tingene vi lo av da vi var i samme alder.

Folk tar det så personlig at ting som blant annet humor, grenser og aksept for alltid har vært og fortsatt er i endring. Dette er normalt men alikevel snakkes det om at de yngre er krenka snøflak.

Våre foreldres humor er ikke vår.

Våre barns humor er ikke vår. 

Anonymkode: 1eb5f...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (1 time siden):

Dette er jo serier laget da vi synes det var greit å diskriminere en hel del folk, det er jo ikke dagens unge vant til. De er vant til at alle er like mye verd. Så det er ikke så rart de reagerer. Å kalle alt krenket er å ikke forstå konteksten man ser en serie i. Det er ren sosiologi, rett og slett. 

Jeg var overvektig da filmen kom. Følte meg ikke diskriminert på grunn av fatshaming i filmen den kan du trygt si. Ikke bittelitt en gang. 

Anonymkode: 2ef8e...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var overvektig da filmen kom. Følte meg ikke diskriminert på grunn av fatshaming i filmen den kan du trygt si. Ikke bittelitt en gang. 

Anonymkode: 2ef8e...d96

Nei, fordi du hadde lært av samfunnet og de rundt deg at det var greit å le av overvektige. Nå lærer vi ungene at det ikke er greit. Derfor reagerer de. Så enkelt er det faktisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25, og har aldri møtt noen på min alder som blir krenket av disse seriene. De aller fleste, inkludert meg, liker denne typen serier. Samtidig er det ikke til å skyve under en stol at en del av innholdet ikke hadde vært innafor å lage i dag. Slik regner jeg det er om 20-30 år også. Ting som oppleves som helt naturlig nå, kommer til å oppleves som utdatert om noen tiår. Det betyr ikke at man ikke kan sette pris på det som er laget, men at man lager serier og filmer tilpasset tidsalderen man lever i.

Har det ikke alltid vært slik? 

Anonymkode: 9412b...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...