Gå til innhold

Går ikke ned på vekten jo..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har det gått en hel måned siden jeg begynte på min nye livsstil (det er et par år siden sist jeg levde med mye trening). Veier hele 70 kg og skal ned til 60..

Har veid 58 kg før men nå har det ikke blitt trening på et par år..

Har ikke mulighet for helsestudio (finnes ikke her) og lurer på hva jeg har gjort feil siden jeg ikke går ned i vekt!

Jeg har trent på ergometersykkel 30 minutter 2 ganger i uken, og trent Step med en frivillig trimgruppe 1 gang i uken. Sitter mye stille på jobb og hjemme ellers.

Kostholdet er bra, med mye grønnsaker, wok, kylling, fisk, ikke for mye brød, helse-frokostblandinger til frokost eller 1 brødskive, 1 brødskive til lunch (eller et par yoghurter), litt bær, spiser egg, har sunne middager, nøtter, varierer på kostholdet, osv.

Hvorfor går jeg ikke ned?!

Trodde man skulle gå ned minst 2 kg, men jeg har bare gått ned maks 1 kg på en hel måned! Hva gjør jeg galt...? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du kutte ned på kaloriene du får i deg, siden du ikke vil øke aktivitetsnivå. Prøv å kartlegge hvor mange kalorier du får i deg, regn ut dagsbehovet ditt. For å kunne gå ned i vekt så må du bruke mer enn du for i deg i løpet av en dag. Jeg mener å huske at det idelle er å kutte ned 300-500 kcal per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen liker ikke å kvitte seg med fett, og gjør egentlig hva den kan for å beholde det. Av og til kan vekt nedgang ta tid, men det kommer. Bare vær tålmodig. For meg hjalp et Grete Roede kurs veldig. Vil virkelig anbefale dette. Jeg gikk ned 7 kg på 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Som andre sier så kan det hende at du spiser for mye? Eller det totalt motsatte: sikker på at du spiser nok og ofte nok? Du bør finne ut hvor mye du forbrenner og deretter kartlegge hvor mye du får i deg, hvor mye du forbrenner ekstra daglig via trening. Et tips er å melde deg inn i Grete Roedes Vektklubben (gratis), der kan du føre opp nøyaktig hvor mye du spiser, det ligger også ute en formel hvordan du kan regne ut forbruk pr dag... For å få en fornuftig nedgang anbefales det å ligge ca 500 kcal under dagsbehov (etter trening).

Hvis du etter å ha kartlagt dette og du finner ut at du faktisk ikke har spist for mye/lite/etc og fremdeles ikke går ned, så anbefaler jeg at du tar deg en tur til legen for å finne ut om det er noe kroppslig som ikke fungerer som det skal.

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det virker som du spiser for lite...1 skive brød til frokost er ikke en bra start på dagen! 1 skive til lunsj er heller ikke optimalt.

Eks på frokost og lunsj:

FROKOST: 100 g hvaregryn kokt på vann+frukt eller 80 g havregryn/allbran falkes/4korn+skumet melk+frukt. Eller minst 2 skiver med for eks skinke, mager ost, cottage cheese, mager leverpostei, tunfisk+frukt

LUNSJ: Salat og kyllingfilet+fullkornpasta/brød/FiberRik/knekkebrød

Om du ikke har tid/mulighet til å trene så mye,så må maten reguleres deretter,men ikke kom under 1000 kcal/dag! Prøv å spis regelmessig!

Regn ut kaloriforbruk og behov på www.iform.nu under "tester".

På www.vektklubben.no(om du registerer dg gratis) kan du regne ut hvor mange kcal du spiser hver dag og hvor mye du har forbrukt.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Alle gjør som man vil og det som passer dem best.

Jeg selv har fra jeg kom i puberteten ,sliti med aknehud, og har dessverre lagt på meg 10kg for mye, Av egen erfaring begynte jeg å spisse kun frukt om morgen ,så mye jeg ville,ikke noe annet, til lunsj spiser jeg masse deilig salat med grønnsaker jeg liker,med kylling biter i,foreks, og så trener jeg minst 3ganger i uka,

fordet første begynte jeg å gå ned alerede første uka og huden ble mye bedere,

Frukt renser kroppen innvendig for avfallssoffer,

Spis hver 3time fra du står opp. :)

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...