Gå til innhold

Lussekatter til klassen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så kjipt for allergikeren og alltid måtte spise sin egen mat. Jeg håper de fleste inkluderer allergikere og ikke lager mer utenforskap enn nødvendig 

Anonymkode: 8984e...b7e

I barnehagen spiste de lussekatter idag, og da hadde de melkefri lussekatter. Samme med grøt neste uke, det blir også servert melkefritt. (melk da det er det vi har, de tilpasser nok til andre også). 

Anonymkode: aab00...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

13.desember og Lucia i dag.

Det er synonymt med Lussekatter for mange, også minoriteter som ikke feirer Lucia.

Lucia snakkes om i barnehagen, på skolen, i nyhetene og i media generelt.

Tidligere bakte foreldre (jeg har selv gjort det for mine barns klasser - alle sammen) en til hver elev i klassen.

Slik fikk alle smakt på Lussekatter - også minoritetselevene. Fin måte å dele kulturen vår på. :)

Nå for tiden er det ikke lett å få foreldregruppa til å bake...har ikke tid, orker ikke, vil ikke?

Hva kommer det av at dette  var så vanlig før, men nå er det så ork?

Har vel ikke mer å gjøre småbarnsforeldre i dag enn for  - la oss si - 5 år siden?

Anonymkode: c257a...438

Jeg tenker: hvis det er så vanskelig, finnes det lussekatter til 11kr stk innpakket i plast på Rema. Tipper de fleste er villige til å vippse det for at barnet deres får en lussekatt. Fremfor å stå og bake i timesvis. Andre løsninger også. 

Anonymkode: aab00...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...