Carrot Skrevet 21. desember 2023 #21 Del Skrevet 21. desember 2023 (endret) Kjøper mannen din ny bruktbil heller enn å ha den dere har på service? 🤔eller plenklipperen, snøfresen, vaskemaskinen osv for den del... Endret 21. desember 2023 av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. desember 2023 #22 Del Skrevet 21. desember 2023 Hadde vært moro om du fikk den typen du ønsker deg som ny i julegave 👏 Så slipper du å kjøpe ny👍Men da må han jo vite hvilken type du vil ha😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #23 Del Skrevet 21. desember 2023 Er det rart service koster så mye på allting? Ingen som gidder og man må prise service så høyt fordi det er så få oppdrag og lite å tjene på det. Nordmenn er de verste forbrukerne. Bruk og kast. Av dårlig kinavarer. Anonymkode: fa579...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. desember 2023 #24 Del Skrevet 21. desember 2023 Skaper dette mye friksjon i forholdet deres? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #25 Del Skrevet 21. desember 2023 Hvorfor må du argumentere på noe som er ditt, og som du bruker? Høres utrolig tungvindt ut. Bare la være å diskutere det så slipper du å høre på sutring i etterkant, sett litt grenser for hva du ønsker å høre på. Anonymkode: 6fdf8...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #26 Del Skrevet 21. desember 2023 Litt enig med mannen din, siden du ga 3000 for symaskin. Service kostet 1200 kr sist jeg tok det og det er noen år siden, så sikkert gått opp. Det er jo halv pris av din maskin. Finn en YouTube-video av symaskin-service og helst liknende maskin som din, kanskje ikke nøyaktig samme modell men en som likner. I prinsippet det du trenger er å støvsuge, rense for støv, smøre der det er smurt fra før av. 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med deg. Det er ikke prisen på reparasjon vs nypris som skal være avgjørende for å ta bare på eiendelene sine. En slik bruk-og-kast holdning er farlig for kloden vår og gjør det verre for våre barn, barnebarn, oldebarn osv i fremtiden. Anonymkode: 66feb...54f Med symaskin i dem prisklasse som TS her, er det mange plastdeler i maskinen. Den er bygget for å bli fort ødelagt, det vil ikke hjelpe med service. Derfor sier vi at det ikke lønner seg å bruke mye penger på den. Det blir å investere i garantert tap. Anonymkode: b18c6...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krinoline Skrevet 21. desember 2023 #27 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg tror jeg ville påspandert meg selv en dyrere og bedre symaskin, nå som du syr mer. Det skader ikke å ha to, det er mange som syr som har flere maskiner enn det. Eller gi bort den rimelige til en nybegynner i familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. januar #28 Del Skrevet 3. januar En ny maskin må også på service før eller siden. Så lenge maskina di fungerer for deg og du er fornøyd med den, er det ikke noe behov for å bytte den ut! Det er bra for miljøet å gjenbruke isteden for å kjøpe nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 3. januar #29 Del Skrevet 3. januar Er litt nysgjerrig på hvordan denne samtalen har foregått. Er det nevt i en bisetning at du likegodt kan kjøpe ny, eller er det en langvarig diskusjon med trykket stemning. Kanskje han bare vil være snill og at du skal kjøpe en ny og bedre. Med overlock, og mer stæsh.? Konen min syr, (og litt jeg også) så her er det samvittigheten som gjør at vi ikke har en dyr og fancy maskin. Men skulle gjerne investert i en mer proff maskin til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. januar #30 Del Skrevet 3. januar Fjollefyr skrev (1 time siden): Er litt nysgjerrig på hvordan denne samtalen har foregått. Er det nevt i en bisetning at du likegodt kan kjøpe ny, eller er det en langvarig diskusjon med trykket stemning. Kanskje han bare vil være snill og at du skal kjøpe en ny og bedre. Med overlock, og mer stæsh.? Konen min syr, (og litt jeg også) så her er det samvittigheten som gjør at vi ikke har en dyr og fancy maskin. Men skulle gjerne investert i en mer proff maskin til henne. Overlock er en egen, separat maskin. Vanlig symaskin kan ha noe som heter falsk overlock søm, men det er kun en kombinert rettsøm og sikksakk søm. En overlock maskin syr sammen med 3 eller 4 tråder, og kutter stoffet samtidig. Se inni en t-skjorte på den sømmen der, det er overlock. Du får ikke samme effekt på vanlig symaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 3. januar #31 Del Skrevet 3. januar Auri skrev (1 minutt siden): Overlock er en egen, separat maskin. Vanlig symaskin kan ha noe som heter falsk overlock søm, men det er kun en kombinert rettsøm og sikksakk søm. En overlock maskin syr sammen med 3 eller 4 tråder, og kutter stoffet samtidig. Se inni en t-skjorte på den sømmen der, det er overlock. Du får ikke samme effekt på vanlig symaskin. Da vet jeg dét. 😃 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #32 Del Skrevet 3. januar Gamle symaskiner har veldig god kvalitet. Jeg ville beholdt den og sent den til service Anonymkode: 762a5...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #33 Del Skrevet 3. januar Auri skrev (5 minutter siden): Overlock er en egen, separat maskin. Vanlig symaskin kan ha noe som heter falsk overlock søm, men det er kun en kombinert rettsøm og sikksakk søm. En overlock maskin syr sammen med 3 eller 4 tråder, og kutter stoffet samtidig. Se inni en t-skjorte på den sømmen der, det er overlock. Du får ikke samme effekt på vanlig symaskin. Men det er vel ikke alt man får sydd med en overlock, så man bør vel ha en vanlig symaskin i tillegg? Anonymkode: c0971...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. januar #34 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er vel ikke alt man får sydd med en overlock, så man bør vel ha en vanlig symaskin i tillegg? Anonymkode: c0971...de5 Jepp jeg ville bare presisere siden personen jeg siterte forstod det som om overlock kunne være på en vanlig symaskin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 3. januar #35 Del Skrevet 3. januar Send maskinen på rens og kjøp deg en overlock i tillegg. Man har lov å ha flere maskiner! Det har jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #36 Del Skrevet 7. januar Lever maskina på service. Ikke spør mannen din. Jeg bruker en Husqvarna fra tidlig 70-tallet, og den syr fortsatt fint. Er på service i ny og ne, ikke årlig, men jeg syr heller ikke mye. På service "støvsuger" (fjerner tråder, lo og fiber) og oljer de slik at motoren skal fortsette å gå som ei klokke og sy pent. Å kjøpe ny er vanvittig sløsing med ressurser. Anonymkode: 390dc...24c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #37 Del Skrevet 10. januar On 1/7/2024 at 9:00 AM, AnonymBruker said: Lever maskina på service. Ikke spør mannen din. Jeg bruker en Husqvarna fra tidlig 70-tallet, og den syr fortsatt fint. Er på service i ny og ne, ikke årlig, men jeg syr heller ikke mye. På service "støvsuger" (fjerner tråder, lo og fiber) og oljer de slik at motoren skal fortsette å gå som ei klokke og sy pent. Å kjøpe ny er vanvittig sløsing med ressurser. Anonymkode: 390dc...24c det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Din Husqvarna fra tidlig 70-tallet er smurt for livet, og har bare metalldeler. Ikke engang Husqvarna selv lager maskiner slikt lengre. Den er også laget for å kunne enkelt ta service hjemme, så rart at du i det hele tatt gidder å bruke 500-1000 kroner årlig for service, da du kan bare åpne og støvsuge og tørke av støvet selv, og smøre litt der du ser ting beveger seg. TS har kjøpt en billig symaskin, hun betalte 900 kr. Jeg har jo ikke sett denne men jeg kan vedde på at den maskinen har bare deler i plast, slitasjedeler, som ikke kan pusses på - de må bare byttes ut. Det er ikke vits å smøre på plastdeler. Det er ikke mulig å få kjøpt de delene separat, fordi maskinene er ikke laget for å kunne repareres. Den er heller ikke laget for å kunne ta service hjemme, så det er ikke så lett å åpne den, må sikkert skru ut 28 skruer. Og, motorbelte er ikke av naturgummi men myk plast, så den er sikkert allerede strekt, og derfor dårlig, og må byttes. TS må nå bruke mer på service enn hun ga for maskinen i utgangspunktet, men uansett hvor mye hun bruker på service nå, kommer ikke den symaskinen til å være lenge. Det er tapsprosjekt uansett. Og du snakker om noe helt annet. Anonymkode: b18c6...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 10. januar #38 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS har kjøpt en billig symaskin, hun betalte 900 det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Anonymkode: b18c6...b68 Hun betalte ikke 900 for maskinen, den kostet 3000 for 7 år siden, det er service som koster 900. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. januar #39 Del Skrevet 10. januar Greit at mannen må få mene hva han vil, men TS gjør selvsagt som hun vil med sin egen symaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 11. januar #40 Del Skrevet 11. januar Min Singer ble 22 år før den måtte pensjoneres. Jeg fikk ikke tak i ny stingplate etter som modellen min var såpass gammel. (Kunne ha fått tak i hvis jeg hadde hatt adresse i Tyskland 😆) Hadde den på service èn gang, og flidde og smurte den heller selv innimellom. Ulempen med å nå ha en ny maskin (fra et annet merke), er at alt kjennes bakvendt og rart ut. Savner den gode gamle med nykkene den hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå