Cecilie Sadberg Skrevet 13. desember 2023 #1 Del Skrevet 13. desember 2023 Han tigger jo ikke etter støtte fordi at han «klarer seg». Zelnsynski har gjort en dårlig jobb i denne, og dette viser jo bare nok en gang hvor jævlig dårlige valg Norge har tatt. Hvor mye har egentlig Norge sendt til Ukraina, og var det til hjelp? Absolutt ikke Jeg har aldri i mitt liv sett en statsminister tigge på denne måten ever. Blir overrasket over norske medier som hikk ut tidlig, som gikk ut tidlig å sa at Russland knuses med vestlige væpner, når det åpenbart ikke var sant. Man ser jo resultater av det i dag? Hvor lenge skal Norge holde på slik? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. desember 2023 #2 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (5 minutter siden): Han tigger jo ikke etter støtte fordi at han «klarer seg». Zelnsynski har gjort en dårlig jobb i denne, og dette viser jo bare nok en gang hvor jævlig dårlige valg Norge har tatt. Hvor mye har egentlig Norge sendt til Ukraina, og var det til hjelp? Absolutt ikke Jeg har aldri i mitt liv sett en statsminister tigge på denne måten ever. Blir overrasket over norske medier som hikk ut tidlig, som gikk ut tidlig å sa at Russland knuses med vestlige væpner, når det åpenbart ikke var sant. Man ser jo resultater av det i dag? Hvor lenge skal Norge holde på slik? Skjønner godt at han reiser rundt som han gjør. Åpenbart så trenger Ukraina støtte for å klare å vinne denne krigen. Det er bra at han reiser rundt for å øke oppmerksomheten på krigen som mange nå har glemt eller ikke bryr seg om mer. Ukraina kan ikke miste støtten i verden,for Russland kan IKKE vinne! Dette handler om mer enn at Ukraina skal klare seg. Vinner Russland så skal du vite at de ikke stopper med Ukraina. Norge som har direkte grense med dette landet med en forskrudd leder MÅ fortsette å støtte og håper de gjør det helt til Ukraina vinner. Dette handler om oss også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 13. desember 2023 #3 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) At Zelensky vill ha materiell/økonomisk støtte sier da ingenting direkte om den dagsaktuelle situasjonen på slagmarken eller ukrainas forsvar. Han ville nok bedt om støtte vis det var 1 russisk soldat igjen med smørkniv i ukraina. Fordi de er en liten makt som angripes av en stormakt. Å det gjelder å være best mulig forberedt på framtiden. Endret 13. desember 2023 av Chomsky89 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 13. desember 2023 Sunfl0wer skrev (49 minutter siden): Skjønner godt at han reiser rundt som han gjør. Åpenbart så trenger Ukraina støtte for å klare å vinne denne krigen. Det er bra at han reiser rundt for å øke oppmerksomheten på krigen som mange nå har glemt eller ikke bryr seg om mer. Ukraina kan ikke miste støtten i verden,for Russland kan IKKE vinne! Dette handler om mer enn at Ukraina skal klare seg. Vinner Russland så skal du vite at de ikke stopper med Ukraina. Norge som har direkte grense med dette landet med en forskrudd leder MÅ fortsette å støtte og håper de gjør det helt til Ukraina vinner. Dette handler om oss også. Har Putin truet Norge? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 13. desember 2023 Chomsky89 skrev (45 minutter siden): At Zelensky vill ha materiell/økonomisk støtte sier da ingenting direkte om den dagsaktuelle situasjonen på slagmarken eller ukrainas forsvar. Han ville nok bedt om støtte vis det var 1 russisk soldat igjen med smørkniv i ukraina. Fordi de er en liten makt som angripes av en stormakt. Å det gjelder å være best mulig forberedt på framtiden. Vi går se hvor lenge han klarer seg. Mener at forsvaret deres har gjort en dårlig jobb. Også synes jeg at norske medier gjør en dårlig jobb med å dekke saken. At Ukraina klarer seg er absolutt ikke sant 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (9 minutter siden): Har Putin truet Norge? Han er jo en trussel for hele verdens freden! Han er jo livsfarlig og føles ikke så digg å ha han som nærmeste nabo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Det er så flaut hvordan han reiser rundt på "turne" og overtaler folk hvorfor de må bruke sine skattepenger på han og hans land i stedet for sine egne 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 13. desember 2023 #8 Del Skrevet 13. desember 2023 Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden): Det er så flaut hvordan han reiser rundt på "turne" og overtaler folk hvorfor de må bruke sine skattepenger på han og hans land i stedet for sine egne Flaut?!! Dere fortjener å leve i diktatur. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 13. desember 2023 #9 Del Skrevet 13. desember 2023 ltfutt skrev (9 minutter siden): Flaut?!! Dere fortjener å leve i diktatur. Ja, flaut. Han har fått ENORMT mye støtte i lang tid. Milliarder fra alle verdens land, samtidig som lokal befolkning må stå i matkøene... 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. desember 2023 #10 Del Skrevet 13. desember 2023 Bringebærsyltetøy skrev (22 minutter siden): Ja, flaut. Han har fått ENORMT mye støtte i lang tid. Milliarder fra alle verdens land, samtidig som lokal befolkning må stå i matkøene... Og han han må fortsatt få ENROMT mye støtte så de kan vinne over Russland! Det burde folk forstå🤦♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 13. desember 2023 #11 Del Skrevet 13. desember 2023 Bringebærsyltetøy skrev (2 timer siden): Ja, flaut. Han har fått ENORMT mye støtte i lang tid. Milliarder fra alle verdens land, samtidig som lokal befolkning må stå i matkøene... Ja vi burde heller la Russland invadere Norge også, da blir nok matkøene borte med et trylleslag. Eller er det ikke like morsomt med en invasjon dersom det er DITT hus de beslaglegger, DINE penger de tar, DINE barn de kidnapper, DEG de voldtar og torturerer? Ville du kanskje ønsket deg litt internasjonal hjelp da du også? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 13. desember 2023 Beloved skrev (52 minutter siden): Ja vi burde heller la Russland invadere Norge også, da blir nok matkøene borte med et trylleslag. Eller er det ikke like morsomt med en invasjon dersom det er DITT hus de beslaglegger, DINE penger de tar, DINE barn de kidnapper, DEG de voldtar og torturerer? Ville du kanskje ønsket deg litt internasjonal hjelp da du også? Jeg må nesten se bevis for det du sier. Jeg tror at krig er ille uansett hvor de er, men jeg må se bevis for hva du mener er tortur. Av den grunn er USA mye verre. Abu Gharib fengselet? Og ja, det er flaut at han tigger på den måten han gjør 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 13. desember 2023 Sunfl0wer skrev (3 timer siden): Han er jo en trussel for hele verdens freden! Han er jo livsfarlig og føles ikke så digg å ha han som nærmeste nabo. Et slikt argument kjøper jeg ikke. Du må komme med masse bevis for det. Svakt 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bttb Skrevet 13. desember 2023 #14 Del Skrevet 13. desember 2023 Bringebærsyltetøy skrev (3 timer siden): Ja, flaut. Han har fått ENORMT mye støtte i lang tid. Milliarder fra alle verdens land, samtidig som lokal befolkning må stå i matkøene... Det er vel en overvekt av ukrainere i matkø. Få slutt på krigen, så halveres matkøen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 13. desember 2023 #15 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (5 timer siden): Han tigger jo ikke etter støtte fordi at han «klarer seg». Zelnsynski har gjort en dårlig jobb i denne, og dette viser jo bare nok en gang hvor jævlig dårlige valg Norge har tatt. Hvor mye har egentlig Norge sendt til Ukraina, og var det til hjelp? Absolutt ikke Jeg har aldri i mitt liv sett en statsminister tigge på denne måten ever. Blir overrasket over norske medier som hikk ut tidlig, som gikk ut tidlig å sa at Russland knuses med vestlige væpner, når det åpenbart ikke var sant. Man ser jo resultater av det i dag? Hvor lenge skal Norge holde på slik? Norge har bare tjent som et resultat av denne krigen. Det som er sendt kan ikke sammenlignes med verdiene vi har fått gjennom Oljefondet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 13. desember 2023 #16 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (1 minutt siden): Jeg må nesten se bevis for det du sier. Jeg tror at krig er ille uansett hvor de er, men jeg må se bevis for hva du mener er tortur. Av den grunn er USA mye verre. Abu Gharib fengselet? Og ja, det er flaut at han tigger på den måten han gjør Så dine argumenter er: 1) Du tror ikke på tortur uten bevis - greit nok. Jeg tviler på at jeg ville ha klart å finne bevis som er "gode nok" for deg uansett. Jeg har iallefall sett mange kilder på at Russland har torturert både sivilbefolkning og krigsfanger. 2) USA er mye verre - derfor skal Russland få gjøre som de vil? USA er ikke engang en aktiv part i denne krigen, som er Russland mot Ukraina. Dersom argumentet skal være at den andre siden er "mye verre", så får du påpeke hvor UKRAINA er mye verre. Hvor mye av sivilbefolkningen i Russland har Ukraina drept så langt, sa du? 3) "Det er flaut å tigge" - det er FLAUT? Det må da virkelig være den som tigger som selv definerer om det er FLAUT å tigge eller ikke, dersom DU synes det er flaut å tigge, så skal DU få la være å tigge. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 13. desember 2023 #17 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Cecilie Sadberg skrev (4 timer siden): Har Putin truet Norge? Er interessert i Svaldbar. Putin-støttende biskop satte opp kors på Svalbard – uten norsk tillatelse – NRK Troms og Finnmark Endret 13. desember 2023 av Ny Bruker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 13. desember 2023 #18 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (13 minutter siden): Et slikt argument kjøper jeg ikke. Du må komme med masse bevis for det. Svakt Da er du blind😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 13. desember 2023 #19 Del Skrevet 13. desember 2023 Cecilie Sadberg skrev (5 timer siden): Han tigger jo ikke etter støtte fordi at han «klarer seg». Zelnsynski har gjort en dårlig jobb i denne, og dette viser jo bare nok en gang hvor jævlig dårlige valg Norge har tatt. Hvor mye har egentlig Norge sendt til Ukraina, og var det til hjelp? Absolutt ikke Jeg har aldri i mitt liv sett en statsminister tigge på denne måten ever. Blir overrasket over norske medier som hikk ut tidlig, som gikk ut tidlig å sa at Russland knuses med vestlige væpner, når det åpenbart ikke var sant. Man ser jo resultater av det i dag? Hvor lenge skal Norge holde på slik? Dette ser du ut til å skjønne lite av.. Ukraina er et land på drøyt 40 millioner innbyggere, med et areal på drøyt 600.000 Km/2, så en lang grense mot Russland som skal forsvares. Russland på sin side er et land på 150 millioner innbyggere og et land som de siste 70 årene har vært i en konstant opprustning (nå har vi lært at det er mer teoretisk en praktisk..) men de har fortsatt enorme ressurser og selv gammeldagse våpen gjør stor skade. Russlands strategi i krig har i over hundre år vært å forsøke å løse problemet med brute force, ved å sende ut pulje, etter pulje med soldater i håp om at antall vinner krigen, noe de i stor grad gjorde i f.eks. andre verdenskrig, doktrinen har i liten grad endret seg, selv om vi nå ser at store andeler av styrkene er fullstendig utrent og knapt har utstyr. Ukrainas eneste måte å slå tilbake denne offensiven er å få hjelp fra vesten, som har moderne våpen som gjør opp for et langt mindre antall stridende. Denne konflikten har i praksis blitt et "chicken race" hvem bakker ut først. den eneste måten vi kan sørge for at Ukraina er med i racet er å fortsette å gi de penger, materiell og trening. hvor Russlands balansepunkt for en implosjon i form av et kupp eller en revolt fra generalene tror jeg strategene er veldig uenige om. En ting virker sikkert; Putin vil ikke gi seg. faren ved en eventuell våpenhvile er at Putin bruker det til å trene soldater og skaffe mer materiell, for så å invadere igjen, i prinsippet skape en konflikt som ikke har noe endepunkt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 13. desember 2023 #20 Del Skrevet 13. desember 2023 bttb skrev (24 minutter siden): Det er vel en overvekt av ukrainere i matkø. Få slutt på krigen, så halveres matkøen. 😩 Du tror ukrainerne kommer til å dra tilbake til Ukraina for å bo i et ødelagt land om krigen går over? Ikke før de har fått varige ytelser fra Norge i alle fall... Vi kunne stoppet krigen før den startet, om "vi" (USA og UK, NATO) ikke hadde presset Ukraina til å krige fremfor å akseptere fred.... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå