AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Del Skrevet 12. desember 2023 Hvor mange språk kan du flytende? Eventuelt godt nok til å snakke det godt nok. Jeg snakker selv engelsk, norsk, spansk og fransk. også forstår jeg, og kan gjøre meg forstått på svensk og dansk Anonymkode: f3b4f...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Norsk, samisk, finsk, engelsk, spansk, russisk og persisk Anonymkode: ff9e3...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Engelsk og norsk. Jeg kan lese mye spansk siden jeg hadde det på skolen, men ikke tal om at jeg kan snakke det. Anonymkode: fbd87...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Norsk og engelsk flytende, spansk og svensk godt, nederlandsk og tysk litt. Forstår dansk, men snakker det dårlig. Anonymkode: 9849d...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norsk, samisk, finsk, engelsk, spansk, russisk og persisk Anonymkode: ff9e3...671 Flytende? Det er veldig imponerende! Anonymkode: f3b4f...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Del Skrevet 12. desember 2023 Norsk og engelsk flytende. Arabisk og svensk godt. Og endel persisk, fransk og spansk. Anonymkode: 1bd9d...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Engelsk og norsk. Jeg kan lese mye spansk siden jeg hadde det på skolen, men ikke tal om at jeg kan snakke det. Anonymkode: fbd87...8a0 Er det uttalelsen du tenker på? For om du forstår språket godt nok til å forstå hva som står, skal det jo ikke være så langt unna at du kan formulere egne settninger? Ser du på spanske filmer og srier, eller hører spansk musikk? Om du har lyst, har jeg tro på deg 😊 Kun Norsk, Engelsk og mulig gjøre meg forstått på Svensk. Anonymkode: 32ddb...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 12. desember 2023 #8 Del Skrevet 12. desember 2023 Norsk, svensk og engelsk flytende. Dansk og tysk godt nok til å gjøre meg forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Del Skrevet 12. desember 2023 Norsk, selvfølgelig. Var helt flytende i engelsk/amerikansk tidligere, men snakker nå litt for sjelden, så merker selv at jeg blir litt rusten. Leser likevel fremdeles avanserte engelske tekster og har et stort passivt ordforråd. Får jeg noen få dager på meg med bare å snakke engelsk så bruker jeg som regel å være tilbake både når det gjelder uttale og ordforråd. Hadde A på Cambridge Proficiency Exam / C", og tror ikke jeg skulle jobbet veldig lenge for å komme meg opp dit igjen. Leser tysk bra, snakker det greit nok, men altfor sjeldent, så jeg merker jeg mister mer og mer av tysk talespråk, dessverre. Ville ikke sultet ihjel i Frankrike, men kan ikke lenger mer enn helt enkle ting. Forstår litt mer i skrift. Svensk og dansk er ikke noe problem å forstå, hverken tale eller skrift. Svensker og dansker forstår meg godt også. Hjalp nok å være forelsket i en danske og senere en svenske + venner fra begge land. Har litt kjennskap til latin, gresk, spansk og italiensk, men bare nok til å forstå enkeltord og noen få sammenhenger, men kan ikke snakke noe på disse språkene, så de teller ikke på et særlig funksjonelt nivå. Anonymkode: 29ddd...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Norsk og engelsk flytende, spansk og svensk godt, nederlandsk og tysk litt. Forstår dansk, men snakker det dårlig. Anonymkode: 9849d...4a5 Jeg svarte nettopp, men ser du nevner nederlandsk. Jeg har aldri lært nederlandsk, men det er såpass likt tysk at jeg forstår forbausende mye av nederlandsk skriftspråk. Leser av og til litt nederlandsk på en side for fagstoff, før de har oversatt det til engelsk, og ser jeg får med meg det viktigste, så lenge det ikke blir altfor avansert. Anonymkode: 29ddd...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Del Skrevet 13. desember 2023 Norsk flytende. Engelsk temmelig flytende, men ikke uten aksent. På svensk kan jeg gjøre meg forstått og føre en grei samtale, men det er åpenbart at jeg er norsk. Jeg kan gjøre meg haltende forstått på tysk også, men må øve mye mer for å kunne si at jeg er flytende. Anonymkode: e1aa0...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg snakker norsk og engelsk flytende. Forstår svensk og dansk og litt tysk. Anonymkode: 34ffb...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Del Skrevet 13. desember 2023 Norsk flytende. Engelsk neeeeeesten flytende. Bodd i et engelskspårklig land i 10 år, men man kan fremdeles høre at jeg er utlending på måten jeg sier visse ord. Svensk og dansk sånn passe. Anonymkode: bffa6...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 13. desember 2023 #14 Del Skrevet 13. desember 2023 Snakker norsk og engelsk flytende. Snakker og forstår både dansk og svensk godt. Ellers kan jeg ganske mye tysk, og en del spansk og italiensk. Kan også litt nederlandsk og walisisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #15 Del Skrevet 13. desember 2023 Har tysk og engelsk som arbeidsspråk. Det at jeg lærte flytende tysk på ett utvekslingssemester har vært veldig verdifullt for karrieremulighetene mine innenfor tekniske fag. Anonymkode: 7f905...eb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Del Skrevet 13. desember 2023 Norsk, engelsk og tysk flytende, kan kommunisere enkelt på fransk og italiensk, fraser og enkeltord på arabisk, swahili og somali. Men jeg forstår selvsagt svensk og dansk og kan snakke det også. Anonymkode: 17a4c...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 13. desember 2023 #17 Del Skrevet 13. desember 2023 Kun norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 13. desember 2023 #18 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvor mange språk kan du flytende? Eventuelt godt nok til å snakke det godt nok. Jeg snakker selv engelsk, norsk, spansk og fransk. også forstår jeg, og kan gjøre meg forstått på svensk og dansk Anonymkode: f3b4f...690 Annet enn norsk, snakker jeg flytende engelsk og spansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #19 Del Skrevet 13. desember 2023 Flytende: Norsk, svensk, engelsk og tysk Er veldig glad i å lære språk, og forstår endel russisk, portugisisk og fransk også. Men tenker man skal kunne et språk godt for å si man kan det flytende. Anonymkode: 917ae...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Touria Skrevet 13. desember 2023 #20 Del Skrevet 13. desember 2023 Snakker norsk og engelsk flytende. Svensk og dansk forstår jeg uten problem og ellers "tuner" jeg meg inn på svensk/dansk når jeg prater. Utover det har jeg ganske god kjennskap til ulike språk og kulturer og forstår en del både muntlig og skriftlig. Kan kommunisere veldig enkelt på arabisk, sorani kurdisk, kroatisk og russisk. Kjennskap til persisk og polsk og urdu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå