Gå til innhold

Hvilken symaskin??


Vaar

Anbefalte innlegg

Har en gammal, grønn Husqvarna fra 60-tallet, en Bernina Bernette 60 og en Husqvarna Viking Emerald 116 (kjøpt brukt under press av ei venninne...) og nå må jeg selge noen, syr sjelden og kan virkelig ikke ha TRE symaskiner! Er det noen her som har erfaring med noen av disse? Synes bernette bråker, men er grei nok. Husqvarna emerald er fin, men tungvint, synes jeg... burde jeg øve mer på Emerald, og selge de to andre? Eller satse på bernette kanskje.. Er enklere ihvertfall. Mest reparasjon, gardiner... Småtteri.. Trenger symaskin, men ikke tre !  Takknemlig for å høre erfaringer! 

Endret av Vaar
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å selge alle tre, og heller kjøpe en du faktisk liker? 

Helst gå til en forhandler, så du kan prøve maskinen før du kjøper. Og i det minste lese deg opp på hvordan de virker. 

Er de tungvinte, ødelegger det sygleden. Og hva akkurat du synes er tungvindt, er personlig :) Hjelper ikke at venninnen din elsker maskinen, om du irriterer deg over den. 

Anonymkode: 97702...75b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med tungvint, om emerald 116? Jeg hadde 118 og det er vel en symaskin som er lett å bruke, og mange anbefaler den som første symaskin fordi den er så lett å sette seg i.  Jeg oppdaterte etterhvert fordi jeg savnet flere muligheter, dette er jo en symaskin med veldig få funksjoner. Og alle tre symaskiner du har er av den samme typen, virker det som. Men samtidig, du sier jo selv at du ikke trenger den mest avanserte.. Av de du har er Husqvarna antageligvis best kandidat for å beholde, men liker du en annen best, så behold en annen..

Anonymkode: dee43...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bruker min emerald 116 til alt. Har hatt den i 7 år. Elsker den.

Anonymkode: 9f9ae...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...