AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Møtte en fyr på lørdag, som jeg hadde chattet med en ukes tid. Allerede før vi hadde møttes var han i gang og skrive hver dag, etter at vi blei venner på insta. Og nå er det fra morgen til kveld. Har alltid fått en god morgen melding før jeg våkner, og når jeg svarer så svarer han stort sett innen 1 minutt.. det føles litt kvelende for å være ærlig. Og på insta ser man jo når den andre har lest meldinga, så jeg får litt dårlig samvittighet over å ikke svare. Men om jeg ikke orker så kan jeg bruke 10 timer på å svare. Men på kvelden så blir det ofte litt chatting fram og tilbake. Samtalene er riktignok ganske intetsigende, bare hva man har gjort den dagen eller hvilke interesser man har. Hadde han enda kommet inn på noen interessante temaer, som følelser eller noe dypt, så hadde det gitt meg mer. Jeg sa egentlig ja til å møte ham og han venter på at jeg skal foreslå tid fordi jeg skal skaffe barnevakt. Tenkte i utgangspunktet at jeg ville det, fordi jeg syns han var tiltrekkende da vi møttes, og da tenker jeg alltid det er en sjans for at det kan bli noe mer. Men nå får jeg en trøtt følelse hver gang jeg ser han har skrevet til meg. Han har riktignok fortalt at han har adhd og litt problemer med å regulere seg,så kan ha noe med saken å gjøre? Anonymkode: 4dc84...31a
got2go Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Slike folk er slitsomme. Jeg går fort lei. Spørs om du må være litt ærlig på at det blir litt for mangd mld, eller evt si at du er litt opptatt og ikke derfor kan drive å melde så mye?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Enten avslutt eller sett grenser. "Hei, jeg ser du skriver en del. Jeg er fortsatt interessert i å bli bedre kjent med deg men fint om vi kan holde kontakten til mest mulig face to face. Når jeg kommer hjem fra jobb liker jeg æ legge fra meg mobilen og sette den på lydløs så det å chatte så mye blir slitsomt og uvant for meg" Anonymkode: ef02b...161 6 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Da passer dere ikke sammen. Folk viser interesse på forskjellige måter, og her er dere for forskjellige når du bruker 10t på å svare etter du har lest meldingen. Det finnes damer som setter pris på den type menn, du er ikke en av de Anonymkode: c6a17...520 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Jeg føler meg kvalt når jeg blir bombardert med meldinger. Kjenner interessen dabber raskt av når noen må sende meldinger hele kvelden for eksempel. Jeg får ikke slappet av når jeg hele tiden føler jeg må være pålogget mobilen. Anonymkode: 0d562...6af 6 1
Fjellmannover190 Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Er han ny på dette? Veit folk blir litt gira tidlig
Andro Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Det kan absolutt ha noe med saken å gjøre at han har dårlig selvregulering, og om du svarer seint vil usikkerheten hans forsterkes - med intensiteten. Dersom det er en hyggelig fyr så syns jeg du skal si det som det er; at du liker ham, men at du opplever meldingshyppigheten som for intens. Det er krevende å leve med forventninger om å bruke mye tid på kommunikasjon. Gjør heller avtaler om når dere skal snakkes, møtes neste gang, og at dere ikke trenger å kommunisere lange økter imellom. 3 2
Andro Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 (endret) Jeg har ADHD selv, men jeg takler ikke å bli bombardert med noe jeg opplever som krav av tida mi, mens jeg er opptatt med andre ting. Enten det er jobb, samvær med andre eller å slappe av, så må jeg få styre det selv. Det jeg gjenkjenner er kanskje behovet for ofte bekreftelse, men det kan man jo få uten lange chatter. Funfact: Folk med ADHD er ekstra sårbare for å bli utsatt for manipulering av narsissister fordi de tror at den andres iver er den samme som deres, mens narsissisten bare skuespiller for å manipulere i sin lovebombingfase. Endret 12. desember 2023 av Andro 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Må du absolutt åpne en melding med en gang? Anonymkode: 1a6a1...887 2
Humas Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Jeg kjenner en som svarte minuttet etter alle meldingene kom. Spurte hvorfor, og hun sa jeg ikke hadde noe med det. Tror dette repeterer seg den dag i dag, vedk har sett etter kjæreste i nesten ‘hele livet’ uten hell, ca 2-4 dater og så er det stopp, gang på gang. Men, godt man kan leve i håpet. Som en var inne på, selvregulering mangler nok, ofte trenger de å bli sett, mye sett. Det er noe ingen mennesker klarer å gi i lengden, (nesten) alle går lei sånt. Og de klarer gjerne ikke gi så mye tilbake i lengden heller.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Møtte en fyr på lørdag, som jeg hadde chattet med en ukes tid. Allerede før vi hadde møttes var han i gang og skrive hver dag, etter at vi blei venner på insta. Og nå er det fra morgen til kveld. Har alltid fått en god morgen melding før jeg våkner, og når jeg svarer så svarer han stort sett innen 1 minutt.. det føles litt kvelende for å være ærlig. Og på insta ser man jo når den andre har lest meldinga, så jeg får litt dårlig samvittighet over å ikke svare. Men om jeg ikke orker så kan jeg bruke 10 timer på å svare. Men på kvelden så blir det ofte litt chatting fram og tilbake. Samtalene er riktignok ganske intetsigende, bare hva man har gjort den dagen eller hvilke interesser man har. Hadde han enda kommet inn på noen interessante temaer, som følelser eller noe dypt, så hadde det gitt meg mer. Jeg sa egentlig ja til å møte ham og han venter på at jeg skal foreslå tid fordi jeg skal skaffe barnevakt. Tenkte i utgangspunktet at jeg ville det, fordi jeg syns han var tiltrekkende da vi møttes, og da tenker jeg alltid det er en sjans for at det kan bli noe mer. Men nå får jeg en trøtt følelse hver gang jeg ser han har skrevet til meg. Han har riktignok fortalt at han har adhd og litt problemer med å regulere seg,så kan ha noe med saken å gjøre? Anonymkode: Jeg har møtt en som er motsatt, skulle gjerne ha byttet😅 Anonymkode: 02df2...de0 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts. Daten skriver og sender bilder av seg selv fra før jeg våkner til etter jeg har sovnet om kveldene. Sykt slitsomt! Jeg har sagt fra om at dette blir for mye, og at han kveler meg med maset sitt, før jeg i det hele tatt har kjent etter om jeg liker han godt nok til å gå videre. Og han sier han skal ta seg sammen… men så går det ett kvarter, og han er på igjen med lovebombingen med hjerter og bilder og lovnader om en fantastisk fremtid… jeg har mitt mannen en gang, da satt vi og pratet i to timer over en kaffekopp. Jeg forstår bare ikke at det går an… Anonymkode: 21e12...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men nå får jeg en trøtt følelse hver gang jeg ser han har skrevet til meg. Han har riktignok fortalt at han har adhd og litt problemer med å regulere seg,så kan ha noe med saken å gjøre? Ja, da sliter han å kontrollere impulser. 🤣 Men ikke alle med adhd er "sånn" altså. Han synes nok du er veldig spennende. Men om han skriver dagen lang, hva driver han med ellers? Jobber han? Det er 100% lov å skru av chatting på dagen i arbeidstiden. Går utifra at dere er enten studenter eller i jobb, så da har man jo plikter til daglig. Bare si til han at din leder / lærer ikke godtar at dere chatter ila dagen. Men for å si det sånn så hadde jeg blir dritlei.🤣 ( og jeg har adhd ) Anonymkode: 5e01a...30a
AnonymBruker 42 Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 (endret) Er du over atten og uten nevneverdige diagnoser , TS? ISF - så klarer du sikkert å løste denne jule-nøtten på egenhånd... Endret 12. desember 2023 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Andro skrev (7 timer siden): Jeg har ADHD selv, men jeg takler ikke å bli bombardert med noe jeg opplever som krav av tida mi, mens jeg er opptatt med andre ting. Enten det er jobb, samvær med andre eller å slappe av, så må jeg få styre det selv. Det jeg gjenkjenner er kanskje behovet for ofte bekreftelse, men det kan man jo få uten lange chatter. Funfact: Folk med ADHD er ekstra sårbare for å bli utsatt for manipulering av narsissister fordi de tror at den andres iver er den samme som deres, mens narsissisten bare skuespiller for å manipulere i sin lovebombingfase. Jeg kjenner meg igjen. Jeg har adhd, og sliter skikkelig når folk bombarderer meg i arbeidstiden min..Jeg er så avhengig av å kunne konsentrere meg skikkelig! Jeg hater tilogmed reklame på sms. 🤣 Jeg må blokkere folk som er sånn til slutt fordi jeg blir så overveldet. Jeg greier det ikke. Anonymkode: 5e01a...30a 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker 42 skrev (31 minutter siden): Er du over atten og uten nevneverdige diagnoser , TS? ISF - så klarer du sikkert å løste denne jule-nøtten på egenhånd... Hmm..tok ikke den? Anonymkode: 4dc84...31a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, da sliter han å kontrollere impulser. 🤣 Men ikke alle med adhd er "sånn" altså. Han synes nok du er veldig spennende. Men om han skriver dagen lang, hva driver han med ellers? Jobber han? Det er 100% lov å skru av chatting på dagen i arbeidstiden. Går utifra at dere er enten studenter eller i jobb, så da har man jo plikter til daglig. Bare si til han at din leder / lærer ikke godtar at dere chatter ila dagen. Men for å si det sånn så hadde jeg blir dritlei.🤣 ( og jeg har adhd ) Anonymkode: 5e01a...30a Han jobber ja, men er visst veldig lite å gjøre.. Jeg svarer ofte på vei hjem fra/til jobb, men ellers sjelden mellom kl 09-21 (har et barn og bruker ikke mobilen i den tiden hen er våken). AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts. Daten skriver og sender bilder av seg selv fra før jeg våkner til etter jeg har sovnet om kveldene. Sykt slitsomt! Jeg har sagt fra om at dette blir for mye, og at han kveler meg med maset sitt, før jeg i det hele tatt har kjent etter om jeg liker han godt nok til å gå videre. Og han sier han skal ta seg sammen… men så går det ett kvarter, og han er på igjen med lovebombingen med hjerter og bilder og lovnader om en fantastisk fremtid… jeg har mitt mannen en gang, da satt vi og pratet i to timer over en kaffekopp. Jeg forstår bare ikke at det går an… Anonymkode: 21e12...c7d Haha høres verre ut. Min sender hvertfall ikke bilder av seg sjøl, men han forrige jeg data gjorde det masse🤣 Han her lovebomber meg ikke, har ikke sagt at han liker meg f.eks., bare en gang skrev han at jeg var søt. Så akkurat det er ikke for mye, men bare veldig mye meldinger om andre ting... zznork. Ts Anonymkode: 4dc84...31a 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts. Daten skriver og sender bilder av seg selv fra før jeg våkner til etter jeg har sovnet om kveldene. Sykt slitsomt! Jeg har sagt fra om at dette blir for mye, og at han kveler meg med maset sitt, før jeg i det hele tatt har kjent etter om jeg liker han godt nok til å gå videre. Og han sier han skal ta seg sammen… men så går det ett kvarter, og han er på igjen med lovebombingen med hjerter og bilder og lovnader om en fantastisk fremtid… jeg har mitt mannen en gang, da satt vi og pratet i to timer over en kaffekopp. Jeg forstår bare ikke at det går an… Anonymkode: 21e12...c7d Dette er jo kjemperødt flagg! Du har satt en tydelig grense og han tråkker bevisst over den igjen og igjen. Da kan du banne på han ikke respekterer andre grenser om dere skulle blitt sammen heller og du sa nei til sex eller hadde egne ønsker for en venninnekveld. Se denne please alle som blir utsatt for lovebombing og menn som ikke respekterer grenser Anonymkode: ef02b...161 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 On 12/12/2023 at 3:28 PM, AnonymBruker said: Da passer dere ikke sammen. Folk viser interesse på forskjellige måter, og her er dere for forskjellige når du bruker 10t på å svare etter du har lest meldingen. Det finnes damer som setter pris på den type menn, du er ikke en av de Anonymkode: c6a17...520 Vi er mange damer som setter pris på mye oppmerksomhet i forhold, men som ser at manglende sosiale antenner i en tidlig datingfase er turn off. Jeg elsker å holde på sånn med en kjæreste jeg kjenner godt og er trygg på, men får panikk om en relativt fremmed skal kvele meg på den måten tidlig i forløpet. Man må vite at man skal få pusterom i en evt relasjon. Og litt mystikk i starten er heller ikke så dumt Anonymkode: db696...5b3 1 1
Fjellmannover190 Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 Som mann er dette litt vanskelig å forstå, men jeg må innrømme at jeg var litt for ivrig helt i starten på mitt nye singelliv, men ikke slik. Vil tro de mener det godt på et slags vis, og at de vil ha like mye oppmerksomhet tilbake. Men kjedelige meldinger er bare... kjedelige. Send de på kurs eller be de tenke litt på den de prater med og deres behov. Tipper de kan ha et vist kontrollerende behov og behov for oppmerksomhet. Er de ferdig ned tidligere forhold? Mann I 40 årene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå