AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Del Skrevet 11. desember 2023 Jeg ønsker meg langt hår men det vokser ikke lengre enn til skuldrene mine. Det vil ikke bli lengre uansett hva jeg gjør. Flere som har det sånn? Misunner alle med langt og flott hår. Jeg klipper meg 5 cm. Hvert år. Og siden håret vokser 1 cm i måneden så vokser det 12 cm. I året. Så hvis jeg da klipper det 5 cm. Så må det jo bli 7 cm. Lengre hvert år. Men ikke mitt hår. Jeg kurer det en gang i uka og vasker det en gang i uka. Men håret vokser ikke. Flere som har så dumt hår? Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 99f1f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Stuss tuppene annenhver måned én cm Anonymkode: 891c8...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Hodebunnsmassasje annen hver dag hvertfall. Ekstra vitaminer. Jeg hadde det sånn som deg når jeg var rundt 22 eller noe, kjøpte f.a.s.t sjampo og balsam som jeg brukte noen mnd, mistet en del hår av det men det virker som det satte igang en prosess eller noe, for plutselig så vokste håret mitt seg langt, selv når jeg stoppet med sjampo og balsamen. Over ti år etter og håret mitt vokser fortsatt fort ☺️ vet ikke om det var sjampoen eller om det var massasjen som også skulle utføres men noe skjedde akkurat da.. Anonymkode: 7bf55...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Bare lurer, farger du håret? Jeg slet med at håret aldri ble så langt som jeg ønsket når jeg farget det, men etter at jeg sluttet å farge, så har håret mitt endelig blitt kjempelangt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Stuss tuppene annenhver måned én cm Anonymkode: 891c8...d31 Absolutt ikke noe vits om man ikke faktisk har slitt hår, 1-2 ganger i året holder. Hår er dødt utenom rota, det blir ikke lenger om du klipper det. Det ser fyldigere ut når det er velstelt, men en cm gjør ikke så mye fra eller til. Sannsynligvis har du en kortere syklus på håret som gjør at det faller av før det blir skikkelig langt. Anonymkode: 822d8...574 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Del Skrevet 12. desember 2023 Grunnen til at håret ditt ikke blir lengre, er fordi hvert hårstrå på ditt hode har en viss livslengde. Håret vokser til "sin" lengde, men så faller det av fordi det har nådd sin livslengde, og et nytt hår må vokse helt ut av samme hårsekk i hodebunnen. Noen har det sånn. Andre har lengre livslengde pr hårstrå i sine gener. Det er ikke så mye man får gjort med dette, annet enn å trøste seg med at man endrer hårtype flere ganger i livet. Noen ganger innebærer det at man plutselig kan få krøller når man tidligere har hatt helt stritt hår, andre ganger kan det innebære en annen endring, som at håret plutselig endrer livslengde og vokser seg lengre før det faller ut (eller kortere). Anonymkode: 24d84...b38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Del Skrevet 12. desember 2023 Får du i deg nok vitaminer, spesielt b-vitaminer? Du sier du vasker og kurer en gang i uken, hva gjør du resten av uken? Hvordan styler du håret? Farger du det? føner du det? Børster du det? Mitt ble aldri lengre enn til skuldrene når jeg farget det. Det ble litt lengre når jeg sluttet farge. Men når jeg begynte ta tak i kosthold, og få i meg nok vitaminer, i tillegg til at jeg kuttet all varmebehandling av håret og sluttet børste det, så har jeg nå hår til midja, og klipper 25-30 cm hvert år. At håret vokser 1 cm i måneden, er ett gjennomsnitt. Med gode forutsetninger kan hår vokse mye mye raskere. Og ett hår som utsettes for mye slitasje vil ikke bli lengre uansett om det vokser raskt. Anonymkode: d2953...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Del Skrevet 12. desember 2023 Ts, Jeg farger det ikke. Jeg bruker hårstrikk da og går mest med hestehale. Jeg børster det når det blir litt flokete ellers lar jeg det bare være. Jeg føner det heller aldri. Anonymkode: 99f1f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Del Skrevet 13. desember 2023 Farger håret. Klipper det én gang i året/annethvert år. Har hår nå nedenfor skulderbladene. Anonymkode: 32b1d...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Del Skrevet 13. desember 2023 Kort hår er mer praktisk. Hva skal du med alt det håret dinglende rundt. Anonymkode: ff265...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts, Jeg farger det ikke. Jeg bruker hårstrikk da og går mest med hestehale. Jeg børster det når det blir litt flokete ellers lar jeg det bare være. Jeg føner det heller aldri. Anonymkode: 99f1f...a8a B-vitaminer! Anonymkode: 59b5d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts, Jeg farger det ikke. Jeg bruker hårstrikk da og går mest med hestehale. Jeg børster det når det blir litt flokete ellers lar jeg det bare være. Jeg føner det heller aldri. Anonymkode: 99f1f...a8a De mest essensielle vitaminene for håret er B6, B7, også kjent som biotin, samt B9 og B12. I tillegg er E-vitamin en antioksidant som hjelper mot tidlig aldringsprosess av håret. Og vitamin C, som bidrar til opptak av andre vitaminer i kroppen Anonymkode: 59b5d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå