Gå til innhold

Seksuelt overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For noen uker siden opplevde jeg følgende: samboer var drita full, vi skulle sove og han var plutselig kåt. Jeg sa at jeg ikke ville ha sex (han tafsa). Han spurte opp igjen om jeg avslo initiativet hans, og jeg bekreftet det. Vi la oss til å sove, men plutselig merka jeg at han kom inn til meg, knallhard, og begynte å ta meg i skrittet. Jeg tok vekk hånda. Så skjedde det igjen og igjen, jeg tok vekk hånda hans.. Plutselig legger han seg over meg, stikker tunga inn i munnen min, og trenger seg inn i meg.. 

Jeg stakk av neste dag.. Tok med det viktigste av saker og ting, og dro til en venninne, der jeg er enda. Har sagt at jeg må finne ut av ting, han vil ha meg hjem. Han har jo sagt unnskyld, og da er det liksom ikke mer han kan gjøre.. Jeg ringer han liksom hver dag for å være snill, har skyldfølelse fordi jeg har flytta ut. Vi skulle jo snart gifte oss.. Han sier det skjedde fordi han var drita full, og trodde jeg ville det.. 

Er redd jeg aldri kommer forbi dette, og får angst viss jeg er på besøk hos han og han tar på meg.. Tenker at jeg aldri kommer til å få sexlyst igjen.. 

Burde sikkert gå å snakke med noen, men det er vanskelig. Vet jeg ikke skrek og kjempa, men han visste da vel meget godt at jeg ikke ville det.. Eller er han unnskyldt fordi han var full, og egentlig bare er en snill fyr.. 🤯

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette.. Mange tanker. Er sinna, skuffa, redd osv :(

Anonymkode: b862c...fa8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen tidligere erfaringer som ble trigget av dette? Du kan kontakte kommunens psykiatriske team eller fastlegen for å ha noen å snakke med. Ofte godt å ikke gå gjennom slike ting alene.

Anonymkode: 94c3f...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du noen tidligere erfaringer som ble trigget av dette? Du kan kontakte kommunens psykiatriske team eller fastlegen for å ha noen å snakke med. Ofte godt å ikke gå gjennom slike ting alene.

Nei.. Men har hatt problemer med nærhet de siste årene.. Tenker du jeg overreagerer når jeg kaller det overgrep? Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.. Men har hatt problemer med nærhet de siste årene.. Tenker du jeg overreagerer når jeg kaller det overgrep? Ts. 

Skjønner. Jeg ville kontaktet fastlege eller teamet i kommunen så du har noen å snakke med. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke ok at dette skjedde med deg, og dette er et overgrep. Jeg ville ikke gått tilbake til en som ville gjort noe slikt. Ta vare på deg selv❤️

Anonymkode: 0ce54...fb2

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Du skal ikke ha skyldfølelse for å sette en sunn og viktig grense! Mange kvinner får det og personlig har jeg jobbet med psykolog om det i terapi og det har du nytte av nå også. 

Han voldtok deg. Han fortjener å bli forlatt i grøftekanten. Bryt all kontakt og finn frem selvhevdelsen og selvverdet ditt ❤️ 

Du kan ringe VOlinjen.no når som helst hele døgnet for noen å snakke med. Om du ønsker hjelper de deg også med anmeldelse. For meg ble det siste steget for å gå videre i livet med kjærlighet og respekt for meg selv å anmelde min eks. 

Anonymkode: 7fd77...d97

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Dixi ressurssenter vet alt om hva du går gjennom nå. Kontakt de for å ha noen proffe å snakke med 

Anonymkode: 7fd77...d97

• Nyttig 3
Skrevet

Du ble voldtatt av kjæresten din. Dessverre er det vanligere enn man tror. At han kommer med unnskyldninger sier jo sitt om han. Hadde han eid skam og verdighet hadde han aldri forsøkt å få deg tilbake, men akseptert at han har gjort noe utilgivelig. Håper du ikke gifter deg med en sånn fyr. 

Snakk med Dixi. 

Anonymkode: e1f81...c3e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du overreagerer ikke! Dette er overgrep/voldtekt. Du får revurdere fremtiden din. Lykke til! 

Anonymkode: 2b3b1...0e9

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ta kontakt med voldtektsmottaket/legevakten der du bor. De kan hjelpe deg med dette (de krever ikke at du anmelder).

Helt ærlig så burde du anmelde han. Han voldtok deg. Hvem gjør han det mot neste gang han er full? Og hvis du går tilbake til han vil du aldri kunne føle deg 100% trygg på han, og du fortjener en partner du er 100% trygg på. 
Sørg for å få på melding at han innrømmer å ha gjort det mot din vilje. Politiet henlegger kanskje saken, men den vil aldri forsvinne. Hvis han voldtar noen igjen så kan din sak brukes som bevis. 

Anonymkode: 42144...930

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes ikke du overreagerer. Hør på rådene fra de i tråden som har erfaring og kunnskap om liknende. Gode tanker og styrkeklem❤️

Anonymkode: 344cf...13c

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. For noen uker siden opplevde jeg følgende: samboer var drita full, vi skulle sove og han var plutselig kåt. Jeg sa at jeg ikke ville ha sex (han tafsa). Han spurte opp igjen om jeg avslo initiativet hans, og jeg bekreftet det. Vi la oss til å sove, men plutselig merka jeg at han kom inn til meg, knallhard, og begynte å ta meg i skrittet. Jeg tok vekk hånda. Så skjedde det igjen og igjen, jeg tok vekk hånda hans.. Plutselig legger han seg over meg, stikker tunga inn i munnen min, og trenger seg inn i meg.. 

Jeg stakk av neste dag.. Tok med det viktigste av saker og ting, og dro til en venninne, der jeg er enda. Har sagt at jeg må finne ut av ting, han vil ha meg hjem. Han har jo sagt unnskyld, og da er det liksom ikke mer han kan gjøre.. Jeg ringer han liksom hver dag for å være snill, har skyldfølelse fordi jeg har flytta ut. Vi skulle jo snart gifte oss.. Han sier det skjedde fordi han var drita full, og trodde jeg ville det.. 

Er redd jeg aldri kommer forbi dette, og får angst viss jeg er på besøk hos han og han tar på meg.. Tenker at jeg aldri kommer til å få sexlyst igjen.. 

Burde sikkert gå å snakke med noen, men det er vanskelig. Vet jeg ikke skrek og kjempa, men han visste da vel meget godt at jeg ikke ville det.. Eller er han unnskyldt fordi han var full, og egentlig bare er en snill fyr.. 🤯

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette.. Mange tanker. Er sinna, skuffa, redd osv :(

Jeg har vært full maaange ganger...og sammen med damer..og jeg har aldri gjort noe sånt!

Det er hjernedød oppførsel omtrent samme hva en vil oppnå..unntatt å bli anmeldt..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fy faen for en ass! Du må prate med noen om dette, ville også anmeldt! 

Anonymkode: e54d8...ccd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var jo voldtekt. Du overreagerer ikke i det helle tatt! Du kan anmelde om du ønsker det, men det vil desverre bli en ekstra belastning og du må være forberedt på at det sannsynligvis ikke blir noen dom (det blir det nesten aldri). Uanset håper jeg du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg å bearbeide opplevelsen. Voldtektsmotaket på sykehuset, et krisesenter eller en hjelpelinje for eksempel. Så synes jeg du skal slutte å ringe han, du må ta vare på deg nå!!! Synes også det er et veldig dårlig tegn at mannen ikke er mer fortvilet over hva han har gjort. Han burde jo hate seg selv, en unnskyldning er ikke dekkende i det helle tatt. 

• Nyttig 2
Skrevet

Overgrep. Har hatt mange fulle menn i senga,og ingen har gjort dette. Det er ikke normalt!!! 

Du skal ikke synes synd i han..Du er tøff og gjorde det riktige. Du dro. Ikke dra tilbake.

Du kan anmelde dette og.

Anonymkode: 03a6d...a41

• Nyttig 4
Skrevet

Skriv tekstmeldinger med han og ta opptak av samtalene med han så du får bevis.

Anonymkode: 18b56...c1d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du burde prate med noen.

Han er ikke unnskyldt, han visste at du IKKE ville. Du sa klart ifra. Du fjernet hånden hans gjentatte ganger.

Forstår han selv alvoret? Forstår han selv hva han har gjort? 

Anonymkode: c4707...715

• Nyttig 2
Skrevet

Tenker dette helt klart er et overgrep.

Han hadde sikkert ikke gjort det edru nei, men ingen unnskyldning det. Han kan jo finne på å gjøre det samme igjen neste gang han bli full, du kan ikke føle deg trygg med han. Synes du skal kontakte noen som jobber med overgrep for å snakke pm det. Slik du reagerte, ved å fryse til og ikke kjempe, er helt normalt reaksjon når man blir redd 

Anonymkode: 5b877...063

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar alle ❤️

Merker at jeg har stengt helt av det som skjedde, men har vondt i magen og er anspent i kroppen.. Hjertebank. 

Kommer nok til å gjøre slutt på forholdet, orker ikke tanken på han lenger.. Selv om han er aldri så grei ellers. Han har slutta å drikke, men ser overhodet ikke noe "reaksjon" på han.. Han er som et steinansikt.. Han har sikkert vondt inni seg, altså.. Men det vises ikke. Det er jeg som gråter mens han bare sitter der (når vi møtes). 

Skal kontakte fastlegen i dag, så tar vi det derifra.. 

Ts. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du burde prate med noen.

Han er ikke unnskyldt, han visste at du IKKE ville. Du sa klart ifra. Du fjernet hånden hans gjentatte ganger.

Forstår han selv alvoret? Forstår han selv hva han har gjort? 

Anonymkode: c4707...715

Nei, jeg tror ikke han forstår det. Har sagt til han at han ikke respekterte mine grenser, gjenfortalt i detalj hva som skjedde. Har egentlig lyst til å skrike til han at det var voldtekt (kommer ikke til å gjøre det). 

Vet ikke om han reflekterer så grundig over hvordan det var for meg.. 

Ts. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...