AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har et lite barn og skal kjøpe leilighet alene. Har råd til en toroms. Noen av boligene jeg ser på Finn er bare ca. 40 kvm. Noe som har bodd på så lite kvm med et barn og fått det trivelig? Jeg vil jo at vi skal trives godt, og ikke ha konstant klaustrofobi. Mange av disse nye boligene har en såkalt Laila-løsning på soverommet (to dører til ett soverom). Tenker det må være mulig å sette opp en lettvegg på det ene soverommet og lage en bitteliten alkove, der jeg kan ha en enkeltseng. Så får dattera mi rommet ved vinduet. Og så er det da åpen kjøkken/stue-løsning ellers. Anonymkode: ece0d...b04 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et lite barn og skal kjøpe leilighet alene. Har råd til en toroms. Noen av boligene jeg ser på Finn er bare ca. 40 kvm. Noe som har bodd på så lite kvm med et barn og fått det trivelig? Jeg vil jo at vi skal trives godt, og ikke ha konstant klaustrofobi. Mange av disse nye boligene har en såkalt Laila-løsning på soverommet (to dører til ett soverom). Tenker det må være mulig å sette opp en lettvegg på det ene soverommet og lage en bitteliten alkove, der jeg kan ha en enkeltseng. Så får dattera mi rommet ved vinduet. Og så er det da åpen kjøkken/stue-løsning ellers. Anonymkode: ece0d...b04 Jeg har bodd i en 60 kvm leilighet med et barn og holdt på å gå på veggen der.. både jeg og hu. Ikke var det noe greit uteområde heller, liten veranda men der gikk det ikke an å leke så mye😬 Bor du i by? Mulighet for å se på noe større litt lenger utenfor sentrum? Husk at barnet vokser også, og trenger mer plass etterhvert 🤭 Anonymkode: 89207...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Hadde fint klart å bo på 40 kvm med et lite barn. Bodde på 30 kvm i to år med en tiåring. Det jeg var opptatt av, var å spise koselige måltider sammen og at ungen fikk et eget rom. Selv bodde jeg i stua på den tiden. Senga ble en koselig "day bed" dagtid og vi så på filmer sammen og hadde en fantastisk tid ❤️ Anonymkode: dcf89...d7b 16 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Det spørs litt på hvem dere er som personer og hva dere gjør. For vår del, kunne det fungert helt fint med både et par, barn og dyr. Men vi er mye ute generelt sett. Anonymkode: b8862...7da 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Alder på barnet og planløsningen. 40m2 kan være ok om planløsningen er bra. Anonymkode: afe7f...19a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Jeg kunne fint gjort det, spesielt om barnet er lite. Opp til 12 år kanskje? Anonymkode: c6706...349 2 1
MissKatt Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 I en stor by er det ikke unormalt å bo sammen, mor og barn, på 40 kvm. Jeg tenker at det går bra! Og heller ikke noe å skjemmes over 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alder på barnet og planløsningen. 40m2 kan være ok om planløsningen er bra. Anonymkode: afe7f...19a Barnet er tre år og delvis hos meg/delvis hos far. Hun får da eget soverom. Og jeg må sove på stua eller få til å lage en smart alkoveløsning. Anonymkode: ece0d...b04 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde fint klart å bo på 40 kvm med et lite barn. Bodde på 30 kvm i to år med en tiåring. Det jeg var opptatt av, var å spise koselige måltider sammen og at ungen fikk et eget rom. Selv bodde jeg i stua på den tiden. Senga ble en koselig "day bed" dagtid og vi så på filmer sammen og hadde en fantastisk tid ❤️ Anonymkode: dcf89...d7b Det høres jo faktisk ganske koselig ut! Når dere hadde det hyggelig på 30 kvm, bør vel vi klare 40 da Anonymkode: ece0d...b04 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Hun er Tre år ja. Det går bra fram til hun går i første andre klasse. Fra der av blir det litt slitsomt pga besøk og sånn. Bodde sånn med mitt barn frem til han var 8 ca. Når han ble 8 var det nok. Mest pga bråket npr det var mange unger der. ( alle samlet seg hos meg 🤣) hadde hjemmekontor samtidig som 5 unger gaulet om Kapp mens de gamet.. Anonymkode: 5b4fd...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har bodd i en 60 kvm leilighet med et barn og holdt på å gå på veggen der.. både jeg og hu. Ikke var det noe greit uteområde heller, liten veranda men der gikk det ikke an å leke så mye😬 Bor du i by? Mulighet for å se på noe større litt lenger utenfor sentrum? Husk at barnet vokser også, og trenger mer plass etterhvert 🤭 Anonymkode: 89207...c5e Ja, jeg bor i en storby. Tenker det er en stor fordel med gode uteområder. Og ja, har sett litt lenger utenfor sentrum. Kan få noen flere kvm der. Hadde ønsket meg minst 60 kvm, men spørs om jeg får råd til det. Anonymkode: ece0d...b04
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Jeg og sønnen på 5 er på 57 m2, det er hakket for lite for oss. Så jeg hadde ikke greid 40 m2, men noen gjør jo det. Anonymkode: 20734...1a2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er Tre år ja. Det går bra fram til hun går i første andre klasse. Fra der av blir det litt slitsomt pga besøk og sånn. Bodde sånn med mitt barn frem til han var 8 ca. Når han ble 8 var det nok. Mest pga bråket npr det var mange unger der. ( alle samlet seg hos meg 🤣) hadde hjemmekontor samtidig som 5 unger gaulet om Kapp mens de gamet.. Anonymkode: 5b4fd...0aa Hehe, kan tenke meg det ble bra leven da, ja! Men så bra å høre at det funket for det fram til den tid. Jeg vil kjøpe for å bo der noen år, og da har vi jo noen år på oss til vennene overtar boligen helt! Anonymkode: ece0d...b04
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og sønnen på 5 er på 57 m2, det er hakket for lite for oss. Så jeg hadde ikke greid 40 m2, men noen gjør jo det. Anonymkode: 20734...1a2 Har dere hver deres soverom? Eller sover du på stua? Hadde vært godt med mer plass enn både 40 og 57, ja. Anonymkode: ece0d...b04
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Ei venninne av meg bodde på 40 kvm med sønn som hun hadde 50/50. Hun løste det sånn at det var hans rom, så sov hun på stua når han var der, men "lånte" rommet hans når han ikke var der. Jeg har bodd på en 42 kvm med sånn Laila-løsning som du kaller det (aldri hørt om). Jeg tror ikke at noen av rommene hadde blitt godkjent soverom om jeg satt opp en lettvegg der. Hvis det er noe å tenke på.. mtp salg igjen for eksempel, eller brannsikkerhet. Anonymkode: 51cef...afb 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Ville ikke bodd på vaskekott hverken med barn eller alene. Anonymkode: d6ab5...d36 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere hver deres soverom? Eller sover du på stua? Hadde vært godt med mer plass enn både 40 og 57, ja. Anonymkode: ece0d...b04 Vi har to soverom, men det ene er veldig lite. Ikke plass til skrivebord den dagen det trengs, for eksempel. Så jeg ser for meg å måtte flytte etter hvert, selv om jeg ikke aner hvordan jeg skal få råd til det 😄 Anonymkode: 20734...1a2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ei venninne av meg bodde på 40 kvm med sønn som hun hadde 50/50. Hun løste det sånn at det var hans rom, så sov hun på stua når han var der, men "lånte" rommet hans når han ikke var der. Jeg har bodd på en 42 kvm med sånn Laila-løsning som du kaller det (aldri hørt om). Jeg tror ikke at noen av rommene hadde blitt godkjent soverom om jeg satt opp en lettvegg der. Hvis det er noe å tenke på.. mtp salg igjen for eksempel, eller brannsikkerhet. Anonymkode: 51cef...afb Takk for svar! Ja, jeg kommer nok til å tyvlåne rommet hennes når hun er hos far. Vi har også 50/50. Det med brannsikkerhet hadde jeg ikke tenkt på. Det skal jeg undersøke før jeg evt. setter opp en lettvegg. Angående boligsalg spurte jeg en megler om det, som så det samme som deg, at det ikke ville bli godkjent som soverom. Det er helt ok for min del, så lenge ev. den lettveggen kan tas ned igjen eller at det bare står "alkove" eller "garderobe" f. eks. i prospektet. Anonymkode: ece0d...b04 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Åja, nå ser jeg du mente at ingen av soverommene da vil bli regnet som soverom, hvis jeg setter opp en lettvegg. Det er vel kanskje fordi det er et mínimumskrav til størrelsen på soverommet, og deler man det i to, vil det vel havne under det kravet. Takk for innspillet. Anonymkode: ece0d...b04 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har to soverom, men det ene er veldig lite. Ikke plass til skrivebord den dagen det trengs, for eksempel. Så jeg ser for meg å måtte flytte etter hvert, selv om jeg ikke aner hvordan jeg skal få råd til det 😄 Anonymkode: 20734...1a2 Nei, det er noe med det... Økonomien det står på når boligprisene er så stive. Anonymkode: ece0d...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå