Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvordan det amerikanske rettsvesenet fungerer, men jeg vil tro at for at en slik trussel skal ha noen effekt, så må det kunne bevises at det moren til Durek forteller er løgn? Man kan vel ikke kreve penger av noen som forteller sannheten? Så jeg har skummet igjennom morens uttalelser i Se og Hør, for å se om jeg finner noen åpenbare skrøner. Og forsøke å forstå hvorfor Märtha satt navnet og tittelen sin på dette brevet.

Det begynner jo ganske pent, med et møte mellom moren og Se og Hør i New York, hvor moren bekrefter det Durek har sagt om sine overnaturlige evner og deres nære forhold. Moren er lei seg for at Durek ikke tar kontakt mer og særlig at han og Märtha tilbragte julen i New York, uten å hilse på. Dette gir neppe grunn til saksøking, hvis ikke Durek faktisk hilste på moren i løpet av julen.

Så spisser det seg til i forbindelse med den kontroversielle turneen "Prinsessen og sjamanen". Her hevder paret at Durek er halvt norsk og at han har flere sjamaner i familien. Dette avkrefter Veruschka, hun forteller at Dureks oldemor er norsk, noe som gir en helt annen brøk. Hun avkrefter også påstanden om sjamaner i familien. Det er selvfølgelig ytterst pinlig at en norsk prinsesse bruker navnet og tittelen sin på å promotere en så åpenbar løgn, man skulle jo tro at hun, med kongehusets resurser, gjorde bedre bakgrunnssjekk av de hun drev foreninger med. Samtidig er det ikke første gang Martha tyr til løgner for å fremme businessen sin. Englefjær i lommeboka og "jeg snakker med dyr" er to ting som dukker opp i hukommelsen. Uansett kan ikke Dureks mor saksøkes for å fortelle familiens sanne historie.

Men så kom det berømte intervjuet hvor hun hevdet at Durek er farlig og Martha er hjernevasket. Det første vil jeg si hun har belegg for å hevde. Mannen har utøvd vold mot sin tidligere samboer og han er dømt for ildspåsettelse. Videre gir han råd til foreldre som i verste fall påfører små barn traumer for livet. Og han anbefaler folk med selvmordstanker å behandle seg selv (ved å jage selvmordsånden ut av kroppen) fremfor å søke hjelp. Det er sikkert flere eksempler som underbygger påstanden om at han er farlig, men dette synes jeg er de mest grove.

Da gjenstår bare påstanden om at Martha er hjernevasket. Personlig tror jeg ikke hun er det. Jeg tror tvert imot at Martha endelig tør å vise sitt sanne jeg. For mange har hun nok fremstått som søt og omgjengelig, men sannheten er at hun alltid har vist evne til ekstrem egoisme for å oppnå det hun vil. Rytterkarrieren hennes er full av grusomme overgrep mot hestene hun red (beskrevet tidligere i tråden), på tross av at hun hevdet å kunne snakke med hester. Og hun har utlevert barna sine på det groveste, på tross av at hun selv føler at barndommen hennes ble ødelagt av utlevering i datidens presse. Hun fronter miljøvern og selger fast fashion full av syntet. Listen er lang, hvis man ser forbi det søte vesenet hennes. Så møtte hun en amerikaner, og kutyme er helt annerledes i USA når det kommer til selvrealisering og å tjene penger. Greed is good... Jeg tror ikke Martha er hjernevasket, hun bare gidder ikke å late som hun er søt og uskyldig lenger. Men mange tror det, så det er ikke umulig at Dureks mor faktisk tror sønnen har påvirket henne til å bli sånn.

Uansett er dette det eneste jeg tror lar seg bevise i retten som en usannhet. Men på grunn av det amerikanske rettsvesenet tror jeg aldri moren tar opp kampen mot disse to. For selv om du skulle ha rett, er det ikke gitt at du vinner. Og selv om du vinner, er det ikke gitt at du får dekket saksomkostningene. Og Dureks mor har ingen penger. Så jeg er redd hun gjør som alle andre som er truet, og holder kjeft fremover.

 

 

  • Liker 20
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (22 minutter siden):

Hvis du ser på denne linken så vil du se at det langt færre unge som støtter monarkiet nå enn i 2017. I 2017 var det 82 % som støttet monarkiet mot 62 % nå. Det er en markant nedgang. 

https://www.nrk.no/norge/langt-faerre-unge-stotter-monarkiet-1.16772380

62 nå stemmer vel ikke? Er det ikke 72?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Lucille skrev (3 minutter siden):

62 nå stemmer vel ikke? Er det ikke 72?

Det må du ta med NRK - ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Felis skrev (26 minutter siden):

Jeg er usikker på hvordan det amerikanske rettsvesenet fungerer, men jeg vil tro at for at en slik trussel skal ha noen effekt, så må det kunne bevises at det moren til Durek forteller er løgn? Man kan vel ikke kreve penger av noen som forteller sannheten? Så jeg har skummet igjennom morens uttalelser i Se og Hør, for å se om jeg finner noen åpenbare skrøner. Og forsøke å forstå hvorfor Märtha satt navnet og tittelen sin på dette brevet.

Det begynner jo ganske pent, med et møte mellom moren og Se og Hør i New York, hvor moren bekrefter det Durek har sagt om sine overnaturlige evner og deres nære forhold. Moren er lei seg for at Durek ikke tar kontakt mer og særlig at han og Märtha tilbragte julen i New York, uten å hilse på. Dette gir neppe grunn til saksøking, hvis ikke Durek faktisk hilste på moren i løpet av julen.

Så spisser det seg til i forbindelse med den kontroversielle turneen "Prinsessen og sjamanen". Her hevder paret at Durek er halvt norsk og at han har flere sjamaner i familien. Dette avkrefter Veruschka, hun forteller at Dureks oldemor er norsk, noe som gir en helt annen brøk. Hun avkrefter også påstanden om sjamaner i familien. Det er selvfølgelig ytterst pinlig at en norsk prinsesse bruker navnet og tittelen sin på å promotere en så åpenbar løgn, man skulle jo tro at hun, med kongehusets resurser, gjorde bedre bakgrunnssjekk av de hun drev foreninger med. Samtidig er det ikke første gang Martha tyr til løgner for å fremme businessen sin. Englefjær i lommeboka og "jeg snakker med dyr" er to ting som dukker opp i hukommelsen. Uansett kan ikke Dureks mor saksøkes for å fortelle familiens sanne historie.

Men så kom det berømte intervjuet hvor hun hevdet at Durek er farlig og Martha er hjernevasket. Det første vil jeg si hun har belegg for å hevde. Mannen har utøvd vold mot sin tidligere samboer og han er dømt for ildspåsettelse. Videre gir han råd til foreldre som i verste fall påfører små barn traumer for livet. Og han anbefaler folk med selvmordstanker å behandle seg selv (ved å jage selvmordsånden ut av kroppen) fremfor å søke hjelp. Det er sikkert flere eksempler som underbygger påstanden om at han er farlig, men dette synes jeg er de mest grove.

Da gjenstår bare påstanden om at Martha er hjernevasket. Personlig tror jeg ikke hun er det. Jeg tror tvert imot at Martha endelig tør å vise sitt sanne jeg. For mange har hun nok fremstått som søt og omgjengelig, men sannheten er at hun alltid har vist evne til ekstrem egoisme for å oppnå det hun vil. Rytterkarrieren hennes er full av grusomme overgrep mot hestene hun red (beskrevet tidligere i tråden), på tross av at hun hevdet å kunne snakke med hester. Og hun har utlevert barna sine på det groveste, på tross av at hun selv føler at barndommen hennes ble ødelagt av utlevering i datidens presse. Hun fronter miljøvern og selger fast fashion full av syntet. Listen er lang, hvis man ser forbi det søte vesenet hennes. Så møtte hun en amerikaner, og kutyme er helt annerledes i USA når det kommer til selvrealisering og å tjene penger. Greed is good... Jeg tror ikke Martha er hjernevasket, hun bare gidder ikke å late som hun er søt og uskyldig lenger. Men mange tror det, så det er ikke umulig at Dureks mor faktisk tror sønnen har påvirket henne til å bli sånn.

Uansett er dette det eneste jeg tror lar seg bevise i retten som en usannhet. Men på grunn av det amerikanske rettsvesenet tror jeg aldri moren tar opp kampen mot disse to. For selv om du skulle ha rett, er det ikke gitt at du vinner. Og selv om du vinner, er det ikke gitt at du får dekket saksomkostningene. Og Dureks mor har ingen penger. Så jeg er redd hun gjør som alle andre som er truet, og holder kjeft fremover.

 

 

Se og Hør har en artikkel om truslene vedrørende søksmål mot Dureks HIV positive ekskjæreste som ikke ligger bak betalingsmur

https://www.seher.no/kongelig/truer-eksen-med-millionsoksmal/72500223

Her framgår det at Hank ble bedt om å signere en taushetsavtale få dager etter at forholdet til ML ble kjent. 

Jeg kjenner heller ikke godt til amerikansk lovgivning og rettspraksis, men merker meg at Hank Greenberg ikke ble saksøkt av prinsesseparet - de nøyde seg med å true. 
Dureks mamma har vel egentlig bare sagt det samme som Greenberg (for også han nevner Dureks hjernevasking av det han kaller «sekten»), så ville vært rart om paret da skulle gått til rettslige skritt bare mot henne. Det ville vært å undergrave egen sak om ikke annet.

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettavisen har endelig fått mulighet til å ta en prat med Durek. Konkrete spørsmål ang. hans helsetilstand og de får konkrete svar tilbake i det innslaget jeg så. Men jeg blir så stuss: på spørsmål om det blir nyre eller bryllup eller begge deler jf. det han tidligere har sagt om at det blir ikke noe gifting før nyra er på plass, så sier han at de bare må gjennomføre bryllupet. Det er utenkelig å skulle utsette, det er  uunngåelig. De bare måååååå gifte seg.... Greit å få det avklart nå da. Det er lov å skifte mening. 

Eller er det sympati-fiske-tur?

Må si han har greit med utfartstrang, pågangsmot, evner å legge langsiktige planer, er aktiv og utadvendt, snakkesalig, arbeidsom, pliktoppfyllende,  sosial, strukturert ifht. korrespondanse, brevskriving og møter med advokater og mødre etc., og angivelig morsom og humørfylt (i følge krompen) til å være så alvorlig syk at han må stå i kø for å vente på et friskt organ.  

Mener ikke å trekke sykdommen hans  i tvil, kan godt være han har sine plager, men han fremstår å være i bedre form enn hva som kommuniseres.  Og som med det meste som vi har hørt fra denne kanten- jeg kan ikke fri meg fra å undre hva som er reelt og hva som er overdrevet. 

 

 

Endret av Jammf
edit
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Når en sender et brev med truser (uansett hva), så er det et trusselbrev.

Truser, nemlig 🤣

Så da kan jeg si at jeg har mottatt trusselbrev, hvis jeg mottar purring med inkassovarsel? Det tilfører jo mer drama til livet mitt!! 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Jammf said:

Nettavisen har endelig fått mulighet til å ta en prat med Durek. Konkrete spørsmål ang. hans helsetilstand og de får konkrete svar tilbake i det innslaget jeg så. Men jeg blir så stuss: på spørsmål om det blir nyre eller bryllup eller begge deler jf. det han tidligere har sagt om at det blir ikke noe gifting før nyra er på plass, så sier han at de bare må gjennomføre bryllupet. Det er utenkelig å skulle utsette, det er  uunngåelig. De bare måååååå gifte seg.... Greit å få det avklart nå da. Det er lov å skifte mening. 

Eller er det sympati-fiske-tur?

Må si han har greit med utfartstrang, pågangsmot, evner å legge langsiktige planer, er aktiv og utadvendt, snakkesalig, arbeidsom, pliktoppfyllende,  sosial, strukturert ifht. korrespondanse, brevskriving og møter med advokater og mødre etc., og angivelig morsom og humørfylt (i følge krompen) til å være så alvorlig syk at han må stå i kø for å vente på et friskt organ.  

Mener ikke å trekke sykdommen hans  i tvil, kan godt være han har sine plager, men han fremstår å være i bedre form enn hva som kommuniseres.  Og som med det meste som vi har hørt fra denne kanten- jeg kan ikke fri meg fra å undre hva som er reelt og hva som er overdrevet. 

 

 

Som om det er så stor forskjell i hverdagen om man er samboer eller gift tro? 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Malmfrid said:

Jeg er ganske sikker på at kongefamilien forbanner den signaturen til ML på dette brevet. Fy søren, hun skjemmer ut hele det norske kongehuset. 

Hun og hennes kommende mann prøver å kneble den eldre kvinnen - hva er det de er så redd for skal komme ut? Synes det som står å lese åpent idag er skremmende nok for mitt vedkommende. 

Har du bevis for at hans mor er dement? Eller halvsenil, som du så "fint" kaller det. 

Og hvilket rykte er det han prøver å beskytte tro? Må i såfall være i USA, her I lille Norge har vel de fleste fått med seg hvor skrullete han er.

Så skjønner ikke hvorfor han mener moren ødelegger hans rykte ved å si at han har forhekset Martha, at han lyver etc.

Han har jo for lengst klart å få dårlig rykte på seg grunnet egen oppførsel  

Så lurer jeg på hvor mange i California som leser sladremedier om 2 mer eller mindre kjente personer der.

Så hva var egentlig poenget med dette tro? Har han så dårlig selvinnsikt at han ikke skjønner at rykte hans for lengst er på bunnivå.

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«I'm getting married in the morning
Ding dong! The bells are gonna chime
Pull out the stopper!
Let's have a whopper!
But get me to the church on time (Fra My fair lady)
 
 
 
 
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AprilLudgate said:

Jeg tror i det hele tatt manageren får mange spørsmål vedkommende selv tenker «hva F svarer man her da» 🤷‍♀️

Manageren til Martha har verdens enkleste jobb, i 99% av alle spørsmål hun får om prinsessen hetet det " ingen kommentar"

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, missDoris said:

Hvem har hun ærekrenket? Jeg er helt enig i det hun har sagt. At han er en manipulator. Han kan saksøke ivei for min del, men hvorfor ML må skrive under på trussel om søksmål er ubegripelig. Durek insisterte antakelig. Durek vet best🤑

Får mer tyngde på brevet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
timbar skrev (1 minutt siden):

Som om det er så stor forskjell i hverdagen om man er samboer eller gift tro? 

 

Ja, man kan jo lurer på hvorfor det haster sånn med bryllup plutselig?
Men Durek har vel fått oppholdstillatelse i seks måneder nå, og den blir selvsagt forlenget når han er gift.
Et permanent opphold og eventuelt statsborgerskap bringer han rett inn i dialysebehandling og donorkø - om han har behov for det. Som tidligere nevnt, så er dette noe norsk helsevesen er knallgod på. 

Mindre stressende for paret også, så slipper de ha fokus på helsa, mulig søksmål i USA og de har større mulighet for å drive business her.

I USA var Durek en nobody som slet med å betale husleia. I Norge får han nok ny nyre og blir en del av kongefamilien så snart han er gift med kongens datter.

Litt av en klassereise! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tenk om kongen og dronningen kunne lest denne tråden/ fått det printet ut og lest de 7,6 k kommentarene!

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Ck1 skrev (Akkurat nå):

Å, tenk om kongen og dronningen kunne lest denne tråden/ fått det printet ut og lest de 7,6 k kommentarene!

Selv om jeg ønsker å avskaffe monarkiet, så unner jeg ikke kongeparet å fordype seg i denne tråden.

Dessuten: hadde de hatt gode rådgivere som hadde hjulpet dem til å sette ned foten for ML og Dureks kommersielle utnytting av prinsesse-tittelen, så hadde hele tråden vært unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ck1 skrev (15 minutter siden):

Å, tenk om kongen og dronningen kunne lest denne tråden/ fått det printet ut og lest de 7,6 k kommentarene!

De kunne hatt hver sin (går ut i fra at de har hvert sitt soverom - kongelige har ofte det) høytlesende person når de har gått til sengs og skal bysselalle...mye søvndyssende samtaler her og det er en god ting. Ikke så viktig om de ikke får med seg alt. Søvnen er tingen. :ninja: Kanskje de hadde blitt inspirert i en drøm og talte til folket som lyn fra klar himmel.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ck1 skrev (4 minutter siden):

Å, tenk om kongen og dronningen kunne lest denne tråden/ fått det printet ut og lest de 7,6 k kommentarene!

De hadde nok bare ansett det som bortkastet tid å lese kommentarer fra kvinneguiden. De ville nok sagt seg i mellom at folk  på KG får få se jobb og bruke tiden på noe mer fornuftig.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, Surpomp said:

Mener du virkelig at ML s tilkommende, halvsenile svigermor uten motreaksjon, skal få lov til å komme med halvsannheter og ondsinnet sladder ?  Rykter og subjektive synspunkter, helt ute av kontekst, som søplepressen griper begjærlig og blåser opp som «sjokk» eller «skandale»?
Brevets innhold (minus tittelen) forsvarer jeg fullt ut.
Samtidig bør paret umiddelbart etter bryllupet emigrere til Dureks hjemland. Hvis de blir værende i Norge, blir dette nedbrytende og ødeleggende for alle parter.

Nå har vi bare hans ord på at hun er senil da.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ck1 skrev (10 minutter siden):

Å, tenk om kongen og dronningen kunne lest denne tråden/ fått det printet ut og lest de 7,6 k kommentarene!

Tror dere ML eller DV har vært innom? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Inkognitoher skrev (12 minutter siden):

Ja, man kan jo lurer på hvorfor det haster sånn med bryllup plutselig?
Men Durek har vel fått oppholdstillatelse i seks måneder nå, og den blir selvsagt forlenget når han er gift.
Et permanent opphold og eventuelt statsborgerskap bringer han rett inn i dialysebehandling og donorkø - om han har behov for det. Som tidligere nevnt, så er dette noe norsk helsevesen er knallgod på. 

Mindre stressende for paret også, så slipper de ha fokus på helsa, mulig søksmål i USA og de har større mulighet for å drive business her.

I USA var Durek en nobody som slet med å betale husleia. I Norge får han nok ny nyre og blir en del av kongefamilien så snart han er gift med kongens datter.

Litt av en klassereise! 

Han har lagt det store gullegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Tror dere ML eller DV har vært innom? 

Ungene kanskje... :klo: 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...