Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Isild skrev (36 minutter siden):

Gjetter på at kongeparet gjør alt for å beholde en god tone med ML, ser ikke bort ifra en form for emosjonell utpressing derfra. Ser for meg at det kan være litt sånn "støtt oss eller mist oss".  De tenker nok på konsekvensene av å evt bli "uvenner" med dem. Da er det antageligvis duket for årevis med sutrete intervjuer, bøker, dokumentarer og alt annet de kan tjene penger på -  om ML`s forferdelige oppvekst som prinsesse, og om kongelig "rasisme" osv. 

 

Lorieen skrev (11 minutter siden):

Kongeparet er nok i en skvis, ja. De ønsker ikke å støte ML fra seg, de er helt på slutten av livet, og setter de ned foten risikerer de å miste henne fullstendig til en ondskapsfull og manipulativ narsissist som vil ødelegge henne totalt. 

Jeg tenker det samme som dere to. Kombinert med rådgivere som ikke forstår alvoret i situasjonen sett fra folkets ståsted, og det som skjer i mediene nå. 
 

Dette kan bare løses hvis Märtha blir Märtha Louise Verret, mister sin plass i tronrekken, og helst flytter til USA og blir der. Med minst mulig gneldring og sutring i mediene og på Instagram, men det siste er vel for mye å håpe på. 

  • Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (3 timer siden):

Støttes! 👍🏻 Jeg undres på om kongehuset virkelig forstår eller tar inn over seg hvor ødeleggende dette er for det norske monarkiet… Tausheten er nærmest blitt patetisk. 

Kongehuset har jo både Kongeparet og Kronprinsparet (regner ikke med IA i denne saken, da hun er så ung).

De har gått fra å vise et oppriktig ønske om å inkludere Verrett, til å bli mer og mer ubekveme rundt spørsmål om ham, til å komme med flåsete kommentarer de åpenbart ikke trodde på selv, til "ingen kommentar".

Og nå altså fullstendig taushet.

Det at alle fire i Kongehuset fører samme linje, det viser at dette er planlagt strategi mellom dem. Dette er det de ønsker å gjøre i denne saken.

Det spiller ingen rolle om de er uenige seg imellom, eller om det ev. jobbes intenst i kulissene med noe vi ikke vet.

For det eneste Kongehuset formidler utad nå, det er at de fullt ut støtter ML og V og det de driver med, at Kongehusets medlemmer gjerne midt i store kontroverser viser seg ute med ML og V. Og på den måten så velger Kongehusets å gi inntrykk av at de fullt ut støtter ML og V og alt de gjør.

For Kongehuset nekter å uttale seg om prinsesse Märtha Louise og hennes forlovedes lovbrudd, deres utallige brudd på avtalen med Kongehuset, at ML og V fremdeles utnytter hennes tittel kommersielt, og nå også at prinsesse Märtha Louise bruker sin tittel for å true en 81 år gammel kvinne Märtha Louise aldri har møtt, en kvinne som ikke har snakket stygt om Märtha Louise.

Enda så stor sympati jeg har med Kongen og Dronningen og familien i denne saken, og enda så mye jeg kan forstå og sympatisere med det fortvilende å se en av sine kjære inngå et forhold med en person med den bakgrunnen Verrett har med manipulasjon, trusler og vold - så kan faktisk ikke Kongehusets medlemmer, og aller minst Kongen!, late som om prinsesse Märtha Louises trusler og lovbrudd og utnyttelse av tittelen og brudd med avtaler ikke skjer. Kongen og Kongehuset kan ikke gjøre dette, for da skjøtter de ikke lenger jobben de har tatt på seg for landet!

Dette er en forferdelig trist sak for alle involverte (minus Verrett), og det er fælt å se at én person kan endre en hel familie og et til og med et monarki til det verre på så relativt kort tid.

Men egoet til Verrett ville nok stortrivdes om han følte han greide å felle et monarki.

Ingenting ville vært bedre for Verretts kyniske forretningsdrift enn om han ble sett på som den moderne tids Rasputin...

Endret av Frisk Frosk
stavefeil
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Isild said:

Det har jeg faktisk ikke fått med meg. Herregud. 

Og da er jo spørsmålet om ML virkelig tror på denne store "kjærligheten", eller om hun har en agenda her hun også - som gjør at hun er åpen for en form for proforma. Men jeg klarer ikke å se hva HUN evt skal få ut av det - annet enn lurvete rykte og problemer med familien. 

Hun er (dessverre) fortsatt forblindet av forelskelse tror jeg. Fra hans side har det nok aldri vært annet enn en økonomisk agenda og hig etter makt og berømmelse. Det er som en skikkelig dårlig såpeopera.

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Frisk Frosk skrev (14 minutter siden):

Kongehuset har jo både Kongeparet og Kronprinsparet (regner ikke med IA i denne saken, da hun er så ung).

De har gått fra å vise et oppriktig ønske om å inkludere Verrett, til å bli mer og mer ubekveme rundt spørsmål om ham, til å komme med flåsete kommentarer de åpenbart ikke trodde på selv, til "ingen kommentar".

Og nå altså fullstendig taushet.

Det at alle fire i Kongehuset fører samme linje, det viser at dette er planlagt strategi mellom dem. Dette er det de ønsker å gjøre i denne saken.

Det spiller ingen rolle om de er uenige seg imellom, eller om det ev. jobbes intenst i kulissene med noe vi ikke vet.

For det eneste Kongehuset formidler utad nå, det er at de fullt ut støtter ML og V og det de driver med, at Kongehusets medlemmer gjerne midt i store kontroverser viser seg ute med ML og V. Og på den måten så velger Kongehusets å gi inntrykk av at de fullt ut støtter ML og V og alt de gjør.

For Kongehuset nekter å uttale seg om prinsesse Märtha Louise og hennes forlovedes lovbrudd, deres utallige brudd på avtalen med Kongehuset, at ML og V fremdeles utnytter hennes tittel kommersielt, og nå også at prinsesse Märtha Louise bruker sin tittel for å true en 81 år gammel kvinne Märtha Louise aldri har møtt, en kvinne som ikke har snakket stygt om Märtha Louise.

Enda så stor sympati jeg har med Kongen og Dronningen og familien i denne saken, og enda så mye jeg kan forstå og sympatisere med det fortvilende å se en av sine kjære inngå et forhold med en person med den bakgrunnen Verrett har med manipulasjon, trusler og vold - så kan faktisk ikke Kongehusets medlemmer, og aller minst Kongen!, late som om prinsesse Märtha Louises trusler og lovbrudd og utnyttelse av tittelen og brudd med avtaler ikke skjer. Kongen og Kongehuset kan ikke gjøre dette, for da skjøtter de ikke lenger jobben de har tatt på seg for landet!

Dette er en forferdelig trist sak for alle involverte (minus Verrett), og det er fælt å se at én person kan endre en hel familie og et til og med et monarki til det verre på så relativt kort tid.

Men egoet til Verrett ville nok stortrivdes om han følte han greide å felle et monarki.

Ingenting ville vært bedre for Verretts kyniske forretningsdrift enn om han ble sett på som den moderne tids Rasputin...

Støttes! Jeg tror vi nå ser starten på en holdningsendring i folket, den kommer til å spre seg og øke i omfang… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 minutter siden):

Kongehuset har jo både Kongeparet og Kronprinsparet (regner ikke med IA i denne saken, da hun er så ung).

De har gått fra å vise et oppriktig ønske om å inkludere Verrett, til å bli mer og mer ubekveme rundt spørsmål om ham, til å komme med flåsete kommentarer de åpenbart ikke trodde på selv, til "ingen kommentar".

Og nå altså fullstendig taushet.

Det at alle fire i Kongehuset fører samme linje, det viser at dette er planlagt strategi mellom dem. Dette er det de ønsker å gjøre i denne saken.

Det spiller ingen rolle om de er uenige seg imellom, eller om det ev. jobbes intenst i kulissene med noe vi ikke vet.

For det eneste Kongehuset formidler utad nå, det er at de fullt ut støtter ML og V og det de driver med, at Kongehusets medlemmer gjerne midt i store kontroverser viser seg ute med ML og V. Og på den måten så velger Kongehusets å gi inntrykk av at de fullt ut støtter ML og V og alt de gjør.

For Kongehuset nekter å uttale seg om prinsesse Märtha Louise og hennes forlovedes lovbrudd, deres utallige brudd på avtalen med Kongehuset, at ML og V fremdeles utnytter hennes tittel kommersielt, og nå også at prinsesse Märtha Louise bruker sin tittel for å true en 81 år gammel kvinne Märtha Louise aldri har møtt, en kvinne som ikke har snakket stygt om Märtha Louise.

Enda så stor sympati jeg har med Kongen og Dronningen og familien i denne saken, og enda så mye jeg kan forstå og sympatisere med det fortvilende å se en av sine kjære inngå et forhold med en person med den bakgrunnen Verrett har med manipulasjon, trusler og vold - så kan faktisk ikke Kongehusets medlemmer, og aller minst Kongen!, late som om prinsesse Märtha Louises trusler og lovbrudd og utnyttelse av tittelen og brudd med avtaler ikke skjer. Kongen og Kongehuset kan ikke gjøre dette, for da skjøtter de ikke lenger jobben de har tatt på seg for landet!

Dette er en forferdelig trist sak for alle involverte (minus Verrett), og det er fælt å se at én person kan endre en hel familie og et til og med et monarki til det verre på så relativt kort tid.

Men egoet til Verrett ville nok stortrivdes om han følte han greide å felle et monarki.

Ingenting ville vært bedre for Verretts kyniske forretningsdrift enn om han ble sett på som den moderne tids Rasputin...

Tror han hadde sett på det som stort om han hadde klart å indirekte felle et monarki. Han ser på de kongelige og på nordmenn som minde begavede rasister, og egoet hans hadde helt sikkert ment at fordi han er så mektig og viktig, så ramlet det hele sammen i møte med hans visdom og storhet. 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Purple Basil said:

Malu mente jo at Kate ble innesperret fordi William var utro osv, vil ikke si hun er særlig treffsikker. Jeg tror dessverre det blir bryllup.

Ja tror iallefall ikke DV trekker seg, han har jo skutt gullfuglen, og tror vel heller ikke Martha trekker seg. 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Isild said:

Tror han hadde sett på det som stort om han hadde klart å indirekte felle et monarki. Han ser på de kongelige og på nordmenn som minde begavede rasister, og egoet hans hadde helt sikkert ment at fordi han er så mektig og viktig, så ramlet det hele sammen i møte med hans visdom og storhet. 

Er nok ikke enig med deg der til det veier nok  fordelene ved å være inngift i et kongehus mer enn det du mener.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Isild skrev (7 minutter siden):

Tror han hadde sett på det som stort om han hadde klart å indirekte felle et monarki. Han ser på de kongelige og på nordmenn som minde begavede rasister, og egoet hans hadde helt sikkert ment at fordi han er så mektig og viktig, så ramlet det hele sammen i møte med hans visdom og storhet. 

Kanskje DL etter hvert skjønner at han er avhengig av å ikke kjøre det norske kongehuset helt i grøfta hvis han skal beholde sine inntektskilder og fortsatt være forsidestoff? Samtidig er det ofte slik at når «ballen er begynt å rulle», er den ustoppelig og lever sitt eget liv… Det tror jeg er i ferd med å skje nå. Jeg har ingen tro på at IA blir dronning av Norge…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Frisk Frosk said:

Kongehuset har jo både Kongeparet og Kronprinsparet (regner ikke med IA i denne saken, da hun er så ung).

De har gått fra å vise et oppriktig ønske om å inkludere Verrett, til å bli mer og mer ubekveme rundt spørsmål om ham, til å komme med flåsete kommentarer de åpenbart ikke trodde på selv, til "ingen kommentar".

Og nå altså fullstendig taushet.

Det at alle fire i Kongehuset fører samme linje, det viser at dette er planlagt strategi mellom dem. Dette er det de ønsker å gjøre i denne saken.

Det spiller ingen rolle om de er uenige seg imellom, eller om det ev. jobbes intenst i kulissene med noe vi ikke vet.

For det eneste Kongehuset formidler utad nå, det er at de fullt ut støtter ML og V og det de driver med, at Kongehusets medlemmer gjerne midt i store kontroverser viser seg ute med ML og V. Og på den måten så velger Kongehusets å gi inntrykk av at de fullt ut støtter ML og V og alt de gjør.

For Kongehuset nekter å uttale seg om prinsesse Märtha Louise og hennes forlovedes lovbrudd, deres utallige brudd på avtalen med Kongehuset, at ML og V fremdeles utnytter hennes tittel kommersielt, og nå også at prinsesse Märtha Louise bruker sin tittel for å true en 81 år gammel kvinne Märtha Louise aldri har møtt, en kvinne som ikke har snakket stygt om Märtha Louise.

Enda så stor sympati jeg har med Kongen og Dronningen og familien i denne saken, og enda så mye jeg kan forstå og sympatisere med det fortvilende å se en av sine kjære inngå et forhold med en person med den bakgrunnen Verrett har med manipulasjon, trusler og vold - så kan faktisk ikke Kongehusets medlemmer, og aller minst Kongen!, late som om prinsesse Märtha Louises trusler og lovbrudd og utnyttelse av tittelen og brudd med avtaler ikke skjer. Kongen og Kongehuset kan ikke gjøre dette, for da skjøtter de ikke lenger jobben de har tatt på seg for landet!

Dette er en forferdelig trist sak for alle involverte (minus Verrett), og det er fælt å se at én person kan endre en hel familie og et til og med et monarki til det verre på så relativt kort tid.

Men egoet til Verrett ville nok stortrivdes om han følte han greide å felle et monarki.

Ingenting ville vært bedre for Verretts kyniske forretningsdrift enn om han ble sett på som den moderne tids Rasputin...

Jeg har ikke sympati med kongefamilien. De kunne i det minste gått ut og sagt de tar avstand fra at ML har brukt sin tittel i et trusselbrev hun ikke engang er part i saken. De trenger ikke engang bli uvenner med henne, men for å få min sympati må de faktisk våge å uttale seg 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lorieen said:

Kongeparet er nok i en skvis, ja. De ønsker ikke å støte ML fra seg, de er helt på slutten av livet, og setter de ned foten risikerer de å miste henne fullstendig til en ondskapsfull og manipulativ narsissist som vil ødelegge henne totalt. 

Det trenger jo ikke bety at det blir full skvis om de går ut og sier de tar avstand fra ML sin handling i forbindelse med trusselbrevene. 

Hvorfor skulle Martha bli sur pga det. Da har hun jo full makt over kongefamilien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (18 minutter siden):

Hun er (dessverre) fortsatt forblindet av forelskelse tror jeg. Fra hans side har det nok aldri vært annet enn en økonomisk agenda og hig etter makt og berømmelse. Det er som en skikkelig dårlig såpeopera.

Han elsker jo ikke ML. Han ser bare på henne som en forretnings-mulighet. Det er bare nok å se bildene av han. Han ser konstant rasende ut. Slik ser ikke noen som er forelsket ut.

Jeg lurer på hvor mye han har manipulert både kongefamilien og andre. Kanskje disse er like blinde som ML?

  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sympati med kongefamilien. De kunne i det minste gått ut og sagt de tar avstand fra at ML har brukt sin tittel i et trusselbrev hun ikke engang er part i saken. De trenger ikke engang bli uvenner med henne, men for å få min sympati må de faktisk våge å uttale seg 

Jeg har sympati med dem som en familie som ikke har kunnet stoppe et familiemedlem fra å innlede et forhold med en som har en voldelig fortid med flere av sine ekser, en som viser alle tegn til narsissisme og ekstrem manipulasjon. Det er vondt å se for de som står nær.

Men om Kongehusets medlemmer deltar i bryllupet så tror jeg det er umulig å stoppe den skaden som nå er i ferd med å ødelegge monarkiet.

For det bryllupet synes å være lagt opp som en eneste lang lanseringsfest for merkevaren ML/V. Og enhver kongelig som møter opp er da med på å støtte denne merkevaren/merkevarene - og det de står for.

 

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger meningsmålingen under Aktuelt.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke å la vær å undres over at ingen av politikerne som er motstander av monarki ikke benytter muligheten til å sette det på dagsorden nå? Er også sjokkert over hvor sløve mediene er og hvor lite pressen de setter på kongen.

For ordens skyld jeg personlig driter i hvem ML gifter seg med, og det er neppe noe kongefamilien kan gjøre for å forhindre det, det kommer trolig til å gå i tusen knas uansett, men hun er ikke dem første som velger feil fyr og gifte seg med og neppe den siste.

Men hvor er mediene og politikerne med sine kritiske spørsmål til resten av kongefamilien. Kongen har sagt han ikke vil abdisere, det innebærer faktisk at han bør ha en viss kontroll som statsoverhode.For det er jo det han er, jeg skjønner at han har mistet kontrollen over ML, og til syvende og sist er det seg selv hun skjemmer ut.

Men de kan faktisk forhindre at hun drar resten med seg ned i sumpen ved offentlig gå ut og si at disse trusselbrevene er ikke noe resten av kongefamilien står inne for. Jeg klarer ikke med beste evne å forstå hvorfor de lar henne dra seg ned i sumpen. 

Er hun så til de grader bortskjemt at hun i en alder av 53 år ikke godtar at de tar offentlig avstand fra underskriften på dette brevet. Truer hun med å kutte kontakt, isåfall er hun enda mer sprø enn jeg har trodd.

Til syvende og sist er det vel henne og hennes barn som heldigvis er så godt som voksne som vil tape mest på å kutte kontakt.

Nei dette er helt ubegripelig.

 

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Bestemoren said:

Kanskje DL etter hvert skjønner at han er avhengig av å ikke kjøre det norske kongehuset helt i grøfta hvis han skal beholde sine inntektskilder og fortsatt være forsidestoff? Samtidig er det ofte slik at når «ballen er begynt å rulle», er den ustoppelig og lever sitt eget liv… Det tror jeg er i ferd med å skje nå. Jeg har ingen tro på at IA blir dronning av Norge…

Vet ikke om jeg har tro på at Haakon blir konge engang jeg. Tror ikke vi trenger så konfliktskye konger, da er det bedre med en president som kan byttes ut om han/ hun opptrer like konfliktsky.

Kan ikke la vær å tenke på Støre som er landets statsminister, og om han hadde en sønn eller datter som skrev trusselbrev til folk som ikke hadde gjort han noe vondt. Da hadde det nok blitt ballade om media hadde fått snusen i det.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mmmwhatever said:

 

Jeg tenker det samme som dere to. Kombinert med rådgivere som ikke forstår alvoret i situasjonen sett fra folkets ståsted, og det som skjer i mediene nå. 
 

Dette kan bare løses hvis Märtha blir Märtha Louise Verret, mister sin plass i tronrekken, og helst flytter til USA og blir der. Med minst mulig gneldring og sutring i mediene og på Instagram, men det siste er vel for mye å håpe på. 

Men Martha er jo 53 år gammel, hun må nå vel tåle at foreldrene har en annen mening enn henne.  Det går jo ikke utover ML om kongeparet tar avstand fra underskriften hennes på trusselbrevene. I såfall må hun være til de grader emosjonellt umoden. 

Nå lever ikke mine foreldre mer, men var ikke alltid de var enig i mine krumspring, jeg ble da ikke sur eller kuttet de ut fordi de sa sin mening. Helt sprøtt.

Endret av timbar
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Honey Dew said:

Da ligger meningsmålingen under Aktuelt.

Finner den ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timbar skrev (6 minutter siden):

Finner den ikke jeg

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Surpomp said:

Nå har det vel vært skrevet og slengt nok dritt om dette forholdet i sladderpressen og ikke minst i sosiale medier som KG.
Både kongehuset og paret forstår nok at de to snarest må ut av landet for å gjenopprette ro og respekt.
I Dureks hjemland er det mye mer akseptabelt å tjene penger på dette alternative konseptet enn i Norge.
At konflikter og uenigheter havner på forsidene eller i domstolene i USA, er bare en nødvendighet for å bevare interessen.
På tide å la dem være i fred er min mening.

Hvordan berøres de av at vi diskuterer de her i et fora på Kvinneguiden tro? Du tror vel ikke for alvor at de sitter å leser kvinneguiden. Så hvorfor skal vi ikke kunne prate om de tro? Det er ikke oss på KK som peser de, litt media, men egentlig altfor lite.

Og skal vi heller ikke prøve å forhindre at slik amerikansk praksis kommer til Norge tro? Men hovedpoenget er jo at dette er en sak mellom DV og moren og ML er ikke engang part I denne saken. Synes du virkelig at dette er greit selv om det pågår i stor stil i USA.

For øvrig er det helt frivillig å lese så om du er lei av  lese om dette kan du vel bare la vær.

 

Endret av timbar
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (3 timer siden):

Ja, det er en eneste stor PR-katastrofe for kongehuset. Jeg lurer på om hovedproblemet er elendige rådgivere, eller at Märtha driver med emosjonell utpressing? Eller kombinasjon av de to. 

Jeg tror de har fått profesjonell veiledning fra psykologer om å ikke støte fra seg et familiemedlem som er offer for en narsissist eller psykopat, i kombinasjon med rådgivere som for det første har som prinsipp å ikke svare, og den gammeldagse tilnærmingen har de fått kritikk for før (senest ved kongens sykdom i Malaysia), og som for det andre ikke innser at denne gangen er det alvor. De tviholder på narrativet om at MLs aktiviteter er uavhengig av kongehuset, og ser ikke at det er en fiksjon som folk ikke tror på, eller enige i.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...