Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkende og latterliggjørende innlegg.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, miss spjåk said:

Den der skjønner jeg faktisk. Hvor mange av oss hadde tatt noen som kom inn på en kafe og snakket om at dere må komme dere ut, jeg har sett at det kommer til å skje noe forferdelig her, seriøst? Ingen. 😕

Man hadde selvsagt sendt et varsel med den infoen man hadde, til FBI og CIA slik at de kunne mobilisere alt. De hadde kanskje ikke tatt det seriøst om han kun «så» at «noe» skulle hende, men regner med han så mer enn det... (om noe i det hele tatt)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Man hadde selvsagt sendt et varsel med den infoen man hadde, til FBI og CIA slik at de kunne mobilisere alt. De hadde kanskje ikke tatt det seriøst om han kun «så» at «noe» skulle hende, men regner med han så mer enn det... (om noe i det hele tatt)

sånn helt ærlig, hadde du selv hatt synske tendenser, hadde du virkelig gjort det? Sendt mail til FBI om at du "ser" et terrorangrep? Jeg tror verken myndigheter, FBI eller sjefen din hadde tatt deg seriøst. De får sikkert inn slikt hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
2 timer siden, miss spjåk skrev:

Den der skjønner jeg faktisk. Hvor mange av oss hadde tatt noen som kom inn på en kafe og snakket om at dere må komme dere ut, jeg har sett at det kommer til å skje noe forferdelig her, seriøst? Ingen. 😕

Han kunne f.eks ha trykket på brannalarm eller sagt det var gass der. Da hadde folk flyttet seg lengre bort. 

Han burde jo ha kommet på det, siden han vet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nina1975 skrev:

Han kunne f.eks ha trykket på brannalarm eller sagt det var gass der. Da hadde folk flyttet seg lengre bort. 

Han burde jo ha kommet på det, siden han vet alt.

Husker jeg ikke feil tror jeg han påsto at han var redd han selv ville havne opp i eksplosjonen om han dro dit.. sånn rent hypotetisk, hadde jeg hatt den slags evner selv hadde jeg nok tenkt det samme. veldig lett å sitte her og synse over hva vi ville ha gjort, men til syvende og sist er vi mennnesker ganske ego pga overlevelsesinstinkt. I panikksituasjoner er det ikke mange som hjelper andre, det er meg først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
7 timer siden, Søgni skrev:

Jeg blir så irritert når jeg leser tekster som lederen til VG i går. Märtha er vår prinsesse

Riktignok mener også VG at Märtha kunne "tonet det ned et par hakk", når hun direkte bruker tittelen sin i "Prinsessen og sjamanen", men bortsett fra det, ser det ut til at moralen er at vi bare ikke tåler at hun har fått seg en alternativ kjæreste.

Jeg syns jeg har lest mange lignende påstander om denne saken, dessverre. Hvor er den kritiske tankegangen? Er det slik at bare fordi Märtha har fått kjæreste, så skal vi sitte og se på hvordan hun benytter seg av kongehusets formelle og uformelle makt for å tjene penger uansett? Jeg merker det er så fordummende, at man skal måtte brøyte seg gjennom en vegg av "Nisse-Norge tåler ikke alternative folk som går egne veier" og "Hvorfor unner dere ikke prinsessen kjærlighet" for å komme til saken.

Hvem hun, eller andre, er sammen med, bryr meg ikke. Å være alternativ, er ikke i seg selv så høyverdig eller beundringsverdig. Er det fordi hun er en prinsesse og folk kobler prinsesser så sterkt til den store kjærligheten, at dette ser ut til å være det store temaet? Det kan vel ikke være slik at store riksdekkende aviser, på lederplass, skal skrive tekster hvor de hopper bukk over poengene og fordummer alle kritiske røster til å være jantelov eller konformitet?

Hadde det vært mulig, hadde jeg trykket liker mange ganger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han kan forhindre aldring? Lurer på om jeg skal ta med familien min å hilse på han jeg😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Manolo skrev:

Så frekt! Han trodde sikkert at det var sotede vinduer.

Hva gjorde han? Det så ut som han var sånn "herregud, så teit", men det kan jo hende han mente noe annet. Han smilte jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, MissAlba skrev:

Hva gjorde han? Det så ut som han var sånn "herregud, så teit", men det kan jo hende han mente noe annet. Han smilte jo :)

Han holdt genseren opp foran seg og rullet med øynene og gjorde tegn med hendene som at "herregud så teit". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Manolo skrev:

Han holdt genseren opp foran seg og rullet med øynene og gjorde tegn med hendene som at "herregud så teit". 

så forskjellig man tolker atferd 😊 Han hadde solbriller på så hvem som rullet med øyene vet jeg ikke. Jeg tolket det som om han ble sjokkert og positivt overrasket. Han viser martha genseren først og ser ut til å spørre ang den, før han med hendene viser at han er overrasket. Den håndbevegelsen er vanskelig å tolke fordi andre kulturer bruker hendene mye mer når de snakker enn nordmenn og håndbevegelser i en kultur betyr noe annet i en annen. Ellers syns jeg han er veldig typisk amerikansk, veldig direkte og selvsikker, noe som ikke pleier slå veldig an i norge. Skeptikerradaren min dinger høyt uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, miss spjåk skrev:

så forskjellig man tolker atferd 😊 Han hadde solbriller på så hvem som rullet med øyene vet jeg ikke. Jeg tolket det som om han ble sjokkert og positivt overrasket. Han viser martha genseren først og ser ut til å spørre ang den, før han med hendene viser at han er overrasket. Den håndbevegelsen er vanskelig å tolke fordi andre kulturer bruker hendene mye mer når de snakker enn nordmenn og håndbevegelser i en kultur betyr noe annet i en annen. Ellers syns jeg han er veldig typisk amerikansk, veldig direkte og selvsikker, noe som ikke pleier slå veldig an i norge. Skeptikerradaren min dinger høyt uansett. 

Jeg har også sett den håndbevegelsen blant amerikanere i positiv forstand.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BellaMargitha skrev:

Jeg vet, har vært mye i usa selv så var derfor jeg tenkte på kulturforskjeller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
6 timer siden, Sol70 skrev:

Se hva Durek gjør inni bilen etter han har fått kofta, var han ikke glad for den likevel? 
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/vQxz5m/martha-er-vaar-prinsesse?utm_source=vgfront&utm_content=row-24

Her viser han tydelig "hjertevarmen" sin. Så videoen for et par dager og jeg ble litt satt ut når jeg så det. Shamanen framstår ikke noe særlig godhjerta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sjokka
20 minutter siden, BellaMargitha skrev:

I videoen lo de og flira. For meg virket det som de hånet hele se og hør koften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pernice
1 time siden, miss spjåk skrev:

🤔 Det ser ut som han sier «what the fuck» mens han gjør håndbevegelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGs reporter var tilstede på en workshop i København i går (søndag) i regi av Märtha Louise og Shaman Durek, og virket ikke særlig imponert over det hun så. Her er et kort sitat: "Folk stønnet, peste og sukket. Noen hylte, andre ropte eller sang. Mange hostet. Folk vugget, ristet, hoppet og trampet..... Det var rett og slett spooky å være vitne til."

Minner litt om massesuggesjon, gjør det ikke?

Endret av NordicViking
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...