AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg prøver å finne ny jobb, men får bare avslag på avslag. Jeg må ha ny jobb, jeg orker ikke være her mer! Har idag sittet med klump i halsen fra jeg satte meg i bilen på vei til jobb. Jeg er så lei av å bli motarbeidet hele tiden, være dårligst betalt selvom jeg er en av de med høyest stilling og mest ansvar (har forsøkt å forhandle lønn uten å lykkes) og jeg føler meg helt ferdig med dette stedet. Har sendt søknad på søknad. Endret på formulering i søknader, endret på cv, søkt på jobber jeg er både kvalifisert for, overkvalifisert for og underkvalifisert for. Finnes det noen firma som headhunter? Tenker da ikke på Adecco, Manpower etc. ettersom vikariater osv. er uaktuelt. Tenker jo tanken på å starte mitt eget, men jeg aner ikke hva og da kommer jeg ikke langt. Jeg nærmer meg en smell mer og mer og vil bare bort! Anonymkode: 055b4...9fe 1
Knirke Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøver å finne ny jobb, men får bare avslag på avslag. Jeg må ha ny jobb, jeg orker ikke være her mer! Har idag sittet med klump i halsen fra jeg satte meg i bilen på vei til jobb. Jeg er så lei av å bli motarbeidet hele tiden, være dårligst betalt selvom jeg er en av de med høyest stilling og mest ansvar (har forsøkt å forhandle lønn uten å lykkes) og jeg føler meg helt ferdig med dette stedet. Har sendt søknad på søknad. Endret på formulering i søknader, endret på cv, søkt på jobber jeg er både kvalifisert for, overkvalifisert for og underkvalifisert for. Finnes det noen firma som headhunter? Tenker da ikke på Adecco, Manpower etc. ettersom vikariater osv. er uaktuelt. Tenker jo tanken på å starte mitt eget, men jeg aner ikke hva og da kommer jeg ikke langt. Jeg nærmer meg en smell mer og mer og vil bare bort! Anonymkode: 055b4...9fe Det er jo umulig å svare på når vi ikke vet hva du er utdannet som, hva du jobber med, og ikke minst: Hva du vil jobbe med. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg prøver å finne ny jobb, men får bare avslag på avslag. Jeg må ha ny jobb, jeg orker ikke være her mer! Har idag sittet med klump i halsen fra jeg satte meg i bilen på vei til jobb. Jeg er så lei av å bli motarbeidet hele tiden, være dårligst betalt selvom jeg er en av de med høyest stilling og mest ansvar (har forsøkt å forhandle lønn uten å lykkes) og jeg føler meg helt ferdig med dette stedet. Har sendt søknad på søknad. Endret på formulering i søknader, endret på cv, søkt på jobber jeg er både kvalifisert for, overkvalifisert for og underkvalifisert for. Finnes det noen firma som headhunter? Tenker da ikke på Adecco, Manpower etc. ettersom vikariater osv. er uaktuelt. Tenker jo tanken på å starte mitt eget, men jeg aner ikke hva og da kommer jeg ikke langt. Jeg nærmer meg en smell mer og mer og vil bare bort! Anonymkode: 055b4...9fe Du har vel profil på LinkedIn? Og har du en kompetanse og prestasjoner som er ettertraktet og noen leter etter så kan du bli headsettet. Ellers ikke. Det er mange søkere i kø uten at noen trenger å løfte en finger for å finne dem. Anonymkode: f7b87...caf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Nå er det jo som regel bemanningsbyråer som dirver med headhunting da, så kanskje legge inn CV hos dem er beste valget? Anonymkode: a3287...ed0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 LinkedIn - der har i alle fall jeg blitt kontaktet. Anonymkode: bb0e8...f44
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Nettverk, og Linkedin. Jeg har blitt forsøkt headhuntet av tidligere studie-kontakter som har kommet seg opp i gradene i andre firma, som kjenner til meg fra studietiden. Jeg har også blitt forsøkt headhuntet av tidligere kollegaer som nå jobber i andre firma. Og av folk disse kontaktene har tipset om meg. Jeg har også blitt kontaktet av diverse firma (hovedsaklig konsulent-firmaer) via Linkedin. Viktig å ha en oppdatert profil. Men altså, for at folk skal headhunte deg, må de jo se på deg som en person verdt å ha i firmaet. Det betyr at du må ha verdifull kompetanse som de ønsker, og som er vanskelig å få fatt i - om det er lett å få den kompetansen får de gjerne ørten søknader bare ved å legge ut en stilling. Anonymkode: 9f65a...2ed
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Hvis du ikke klarer å få en jobb på egenhånd hvorfor skulle noen headhunte deg? Du blir headhuntet fordi du har ettertraktet kompetanse. Som den over sier, de tar ofte kontakt igjennom linkedin eller nettverk. Jeg har fått mange jobbmuligheter både fra gamle kollegaer og linkedin. Anonymkode: ff4d1...e47
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har blitt kontaktet via LinkedIn og nettverk. Men jeg ville vurdert holdninger, om du ikke vil ha kontakt med de største rekrutteringsbyråene i landet, bare fordi de også rekrutterer vikarer. Det finnes noen titalls andre rekrutteringsbyråer, men de fleste andre rekrutterer også vikarer i tillegg til faste. Tror du må lete lenge før du finner ett rekrutteringsselskap som kun rekrutterer faste ansatte. For øvrig kan ett langvarig vikariat være en fantastisk mulighet til å komme inn i ett firma, eller for å bygge opp kompetanse og nettverk. Anonymkode: 718f2...030
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har blitt headhuntet et titalls ganger på LinkedIn uten å gjøre noe annet enn å ha en profil der (som ikke engang er spesielt god). Men, det kan gå lenge mellom hver gang og så plutselig kan jeg få tre ulike henvendelser på en uke. Er det slik å forstå at du ikke engang kommer på intervju? Hva slags stillinger er dette? Så sant det ikke er veldig konkurranseutsatte stillinger hvor du har en eller annen bakdel (høy alder, ikke rett kompetanse, etc.), så ville jeg sett grundig på søknadsteksten din og CV (kanskje viktigst). Det er mulig å få profesjonell hjelp til dette om du synes det er utfordrende. I tillegg tenker jeg det er viktig å være tidlig ute med søknader slik du ikke er den siste som søker på en stilling. Jeg ville også kontaktet de byråene som rekrutterer i din bransje. Presenter deg selv kort, si hva du kikker etter og gi de CV-en din. Sannsynligvis kan de også hjelpe deg med å lage en bedre CV/søknadstekst. Lykke til! Anonymkode: 76d12...b08
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har blitt forsøkt headhuntet en del ganger og det har stort sett vært via LinkedIn. Anonymkode: d4d9f...586
Gliffy Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Ofte har fagforeninger karrierehjelp og kurs i hvordan å sette opp LinkedIn optimalt og sånt. Kanskje du kan sjekke med din fagforening om de har noe tilbud som kan hjelpe deg på vei?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå