Gå til innhold

Long covid og overspising.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig stort problem.

Etter at jeg fikk Long covid og dermed sliter med ME-lignende symptomer så har jeg blitt mye mer stillesittende/liggende enn før. Når jeg i tillegg sliter med en spiseforstyrrelse der jeg spiser for å håndtere følelser så har jeg gått opp veldig mye i vekt.

Å alltid være hjemme og føle meg fanget i egen kropp gjør at jeg spiser ekstra mye for å takle det følelsesmessige. Klarer å spise mye frukt og grønt på dagtid, men så;

Jeg går også på medisiner som er kjent for å skape ulvehunger. Jeg kan være flink med maten til jeg tar disse sovetablettene, Quetiapine, og en time etter at tablettene har begynt å funke så er det som om jeg MÅ ha MASSSE mat NÅ! Kan spise hva som helst, men aller helst craver jeg søtt. Jeg blir ikke trøtt før 4 timer etter inntak, så det er 3 timer der ulvehungeren herjer i tillegg til at hjernen er påvirket av tablettene og jeg er helt fjern. Vanskelig å kontrollere meg selv altså. Har jeg en samtale med samboer i løpet av de 3 timene så husker jeg det ikke dagen etter.

Uten Quetiapine får jeg ikke sove. Prøve å kutte dem ut i sommer ved å bare ta annenhver dag men det resulterte i søvn bare annenhver dag.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: d4d3d...8ce

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...