AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Del Skrevet 11. desember 2023 Kan man delta i arrangementet arrangert av kirken når man ikke er kristen? Jeg var med på et opplegg for barn i regi av kirken. Det var kjempehyggelig. Vi kunne gjerne blitt med flere fanger. Men jeg er ikke kristen. Det føltes litt feil å være der. Skulle nesten ønske jeg var religiøs noen ganger, men jeg klarer ikke tro. Anonymkode: 106b0...2c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 11. desember 2023 #2 Del Skrevet 11. desember 2023 Selfølgelig kan du det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 11. desember 2023 #3 Del Skrevet 11. desember 2023 Ja det kan en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Del Skrevet 11. desember 2023 Det er ingen adgangskontroll, ingen sjekker medlemsskap eller tro. Delta hvis du har lyst. Anonymkode: 70475...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. desember 2023 #5 Del Skrevet 11. desember 2023 (endret) Det er en selvfølge. Kirken er da ikke bare for kristne, det er også for dem som søker eller bare synes det er et fint sted å være. Står det noen steder at det kun er kristne og troende som er velkomne i en kirke da? NEI! Så hva om du ikke har tro? Den kan komme - eller ikke, men velkommen er du jo uansett. Endret 11. desember 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan man delta i arrangementet arrangert av kirken når man ikke er kristen? Jeg var med på et opplegg for barn i regi av kirken. Det var kjempehyggelig. Vi kunne gjerne blitt med flere fanger. Men jeg er ikke kristen. Det føltes litt feil å være der. Skulle nesten ønske jeg var religiøs noen ganger, men jeg klarer ikke tro. Anonymkode: 106b0...2c3 Den norske kirke er åpen for alle, usikker på hvordan det er for mindre menigheter, men vil tro de ihvertfall lar en komme på noen av arrangementene om enkelte bare er for medlemmer. Anonymkode: d10ce...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan man delta i arrangementet arrangert av kirken når man ikke er kristen? Jeg var med på et opplegg for barn i regi av kirken. Det var kjempehyggelig. Vi kunne gjerne blitt med flere fanger. Men jeg er ikke kristen. Det føltes litt feil å være der. Skulle nesten ønske jeg var religiøs noen ganger, men jeg klarer ikke tro. Anonymkode: 106b0...2c3 Som andre skriver så er noe av det som er så fint med kirken at den er åpen for alle! Bli med på det du ønsker du. Anonymkode: 6eeeb...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Del Skrevet 11. desember 2023 Alle er velkommne i kirka. Anonymkode: b65e1...d87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Del Skrevet 11. desember 2023 Alle kirker er åpne for alle, noen kriker mer enn andre - delta på det du vil som gir deg mening. Anonymkode: 64ff7...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Under Skrevet 11. desember 2023 #10 Del Skrevet 11. desember 2023 Så fint du vil gå i kirken, og syns det var fint når du var der. Selv om du ikke har en kristen tro, er du alltid velkommen i kirken. Fortsett å gå du, og kanskje bare kanskje finner du din tro når du er der? Og gjør du ikke det, så vær i felleskapet og vær fornøyd med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Del Skrevet 11. desember 2023 Denne saken er om en ikke-kristen person som vant kirkevalget, og som er en del av menighetsrådet i Rjukan. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JAlbr/lena-marie-hansen-36-tror-ikke-paa-gud-men-vant-i-kirkevalget Så selvfølgelig kan du gå i kirken selv om du ikke er kristen. Det er veldig mange som går dit for å finne ro og/eller høytidsstemning, ikke fordi de er kristne. Anonymkode: 4f147...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå