AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg har en person nært innpå livet mitt. Opplevelser med denne personen gjør at jeg anser hen som veldig selvsentrert, utover det som er "normalt". Kan ikke kutte denne personen ut av livet mitt da det er små barn involvert. Selv om jeg er rimelig sikker i min sak på at dette mennesket mangler det jeg forventer av empati og selvinnsikt, kan det jo hende - når alt kommer til alt - at vi bare er veldig forskjeklige og at mennesket dermed ikke er så ille som det jeg tenker at hen er. Så blir litt nysgjerrig på hva andre oppfatter som en i overkant egoistisk person? Eksempler på episoder, karaktertrekk ect.? Anonymkode: 2e7a1...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Del Skrevet 10. desember 2023 Hadde du utelatt «hen» og brukt vanlig hun eller han, så hadde jeg orket å lese og svare. Anonymkode: 3816c...461 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ennivk Skrevet 10. desember 2023 #3 Del Skrevet 10. desember 2023 Mennesker som er dårlige lyttere. De som sjelden kommenterer med empati og oftest snur samtalen slik at det handler om dem hele tiden. Mennesker som skryter at seg selv. Mennesker som alltid er et offer. Tar ikke ansvar for noe. Alt er andres skyld. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Del Skrevet 10. desember 2023 - De som bare snakker om seg selv og ikke viser interesse for andre - De som alltid skal bestemme - Avfeier andres problemer som mindre viktige men blåser opp sine egne, mangler empati for andre - Opplever seg selv som viktigere enn andre - Får alt til å handle om dem selv Anonymkode: c4b88...070 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 10. desember 2023 #5 Del Skrevet 10. desember 2023 Vet du ikke det😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Del Skrevet 10. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hadde du utelatt «hen» og brukt vanlig hun eller han, så hadde jeg orket å lese og svare. Anonymkode: 3816c...461 It's all about you isn't it? 😅 Anonymkode: 03058...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Del Skrevet 10. desember 2023 Personer som forventer at alle andre skal ta hensyn til dem. Forventer at alle skal gjøre ting for dem/hjelpe dem når som helst. Setter sine egne behov i første rekke alltid. Snakker bare om seg selv og sitt, ikke interessert i å høre om andres problemer. Syns alltid synd på seg selv, tar monopol på å være sliten. Klarer ikke å sette seg i andres sted, ser alt fra sin egen side. Anonymkode: 6bc57...f84 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #8 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde du utelatt «hen» og brukt vanlig hun eller han, så hadde jeg orket å lese og svare. Anonymkode: 3816c...461 Du orket jo tydeligvis både å lese å svare. Anonymkode: 74385...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Personer som forventer at alle andre skal ta hensyn til dem. Forventer at alle skal gjøre ting for dem/hjelpe dem når som helst. Setter sine egne behov i første rekke alltid. Snakker bare om seg selv og sitt, ikke interessert i å høre om andres problemer. Syns alltid synd på seg selv, tar monopol på å være sliten. Klarer ikke å sette seg i andres sted, ser alt fra sin egen side. Anonymkode: 6bc57...f84 Denne. Jeg er kronisk syk og jobber deltid, og har en vennine som er sykemeldt på fulltid. Hun er lite mobil pga smerter, noe jeg forstår og respekterer. Men alt blir en konkurranse, jeg kan ikke snakke om egne alvorlige helseproblem lenger. I natt har jeg sovet 2 t pga ekstreme smerter, og er på jobb(tok en pause nå). Og pga jeg skal til behandling rett etter jobb ca 15 min å gå fra henne, insisterer hun på at jeg skal komme innom. Dagen inkl reise er allerede 9 t. Jeg har null kapasitet til å besøke henne. Har også et kne som er vondt, så må ta buss til henne noe som innebærer mye ekstra tid og belastning. Jeg klarer ikke å spise nå selv om det er lunsj. Er kvalm og skjelver som et aspeløv. Hennes siste mld i går var atter rundt selvmord. Da orket jeg ikke svare mer. Hun skulle egentlig på behandling litt før meg og vi kunne fått30- 45 min sammen. Men hun har avlyst pga hun vil ikke ut i snøen. Mens jeg, som bærer på jobbting og noe hjelpemiddel, jo jeg skal selvsagt uti snøen. Har prøvd å ghoste henne uten hell. Jeg er for syk til andre venner, og det er hun og-så på en måte passer vi sammen. Men nå blir jeg fysisk og psykisk uvel av narsissistisk oppførsel😪Typisk er hun klager og er bitter på at ingen bryr seg. Men hun er toxic og jeg vet inni meg at jeg må redde meg selv😌 Anonymkode: 62a5f...8e9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 11.54): Denne. Jeg er kronisk syk og jobber deltid, og har en vennine som er sykemeldt på fulltid. Hun er lite mobil pga smerter, noe jeg forstår og respekterer. Men alt blir en konkurranse, jeg kan ikke snakke om egne alvorlige helseproblem lenger. I natt har jeg sovet 2 t pga ekstreme smerter, og er på jobb(tok en pause nå). Og pga jeg skal til behandling rett etter jobb ca 15 min å gå fra henne, insisterer hun på at jeg skal komme innom. Dagen inkl reise er allerede 9 t. Jeg har null kapasitet til å besøke henne. Har også et kne som er vondt, så må ta buss til henne noe som innebærer mye ekstra tid og belastning. Jeg klarer ikke å spise nå selv om det er lunsj. Er kvalm og skjelver som et aspeløv. Hennes siste mld i går var atter rundt selvmord. Da orket jeg ikke svare mer. Hun skulle egentlig på behandling litt før meg og vi kunne fått30- 45 min sammen. Men hun har avlyst pga hun vil ikke ut i snøen. Mens jeg, som bærer på jobbting og noe hjelpemiddel, jo jeg skal selvsagt uti snøen. Har prøvd å ghoste henne uten hell. Jeg er for syk til andre venner, og det er hun og-så på en måte passer vi sammen. Men nå blir jeg fysisk og psykisk uvel av narsissistisk oppførsel😪Typisk er hun klager og er bitter på at ingen bryr seg. Men hun er toxic og jeg vet inni meg at jeg må redde meg selv😌 Anonymkode: 62a5f...8e9 Dette høres helt forferdelig ut. Hvordan går det med deg og dette vennskapet nå? (Fant tråden opp igjen, fordi jeg lurer på noe av det samme, så søkte på Google) Anonymkode: 9256a...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Del Skrevet 14. april 2024 Man skjønner vel det fort når selv folk som elsker å manipulere og utnytte mennesker er totalt uinteressert i dem, iaf. 🙈 og dermed er også disse folkene de som ikke klarer å forstå hvordan noen kan bli utnyttet så grovt, fordi de er turn off for manipulanter, for manipuleringen er som vann på gåsa. Manipulatoren: Jammen, jammen nå skulle jeg liksom lure deg!! Du skulle bli usikker!!’ Jeg skulle føle meg stor!! Og du liten. den selvsentrerte: HVORDAN VÅGER DU! Jeg er FANTASTISK. Jeg anmelder deg til politiet. Anonymkode: 926c2...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Del Skrevet 14. april 2024 Folk som lager regler som gjelder for alle andre enn seg selv. I tillegg til at de forventer at du skal godta alt av dårlig oppførsel de gjør mot deg, men de selv blir krenket av den minste ting om du sier dem i mot. Hadde en sjef som skjelte meg ut nærmest daglig over hvor udugelig jeg var. Da jeg forsøkte å slutte hevdet sjefen at jeg var illojal som ikke ble værende. Jeg var viktig for bedriften! Anonymkode: 72060...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #13 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Folk som lager regler som gjelder for alle andre enn seg selv. I tillegg til at de forventer at du skal godta alt av dårlig oppførsel de gjør mot deg, men de selv blir krenket av den minste ting om du sier dem i mot. Hadde en sjef som skjelte meg ut nærmest daglig over hvor udugelig jeg var. Da jeg forsøkte å slutte hevdet sjefen at jeg var illojal som ikke ble værende. Jeg var viktig for bedriften! Anonymkode: 72060...059 😅 Anonymkode: 926c2...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres helt forferdelig ut. Hvordan går det med deg og dette vennskapet nå? (Fant tråden opp igjen, fordi jeg lurer på noe av det samme, så søkte på Google) Anonymkode: 9256a...b65 Jeg tok 3 mnd pause fra henne. Mest pga vi hadde snakket om å feire jul sammen, og så svarte hun aldri-men dro til utlandet. Hun klarer 25 t reise, men ikke 15 min for å treffe meg😆Hun driver og kontakter meg nå, men jeg svarer såvidt. Og låner ikke øret mitt til henne lenger. Har ekstrem-hodepine(kanskje migrene), og å høre på henne snakke i 110 med bakgrunnsstøy (2-3 timer!) er bare ikke aktuelt lenger. Jeg har henne oppi halsen, og tolerer henne, men liker henne overhodet ikke lenger. For meg er hun definisjonen på en narsissist. Det er bare å redde seg selv fra sånne😬 Anonymkode: 62a5f...8e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #15 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok 3 mnd pause fra henne. Mest pga vi hadde snakket om å feire jul sammen, og så svarte hun aldri-men dro til utlandet. Hun klarer 25 t reise, men ikke 15 min for å treffe meg😆Hun driver og kontakter meg nå, men jeg svarer såvidt. Og låner ikke øret mitt til henne lenger. Har ekstrem-hodepine(kanskje migrene), og å høre på henne snakke i 110 med bakgrunnsstøy (2-3 timer!) er bare ikke aktuelt lenger. Jeg har henne oppi halsen, og tolerer henne, men liker henne overhodet ikke lenger. For meg er hun definisjonen på en narsissist. Det er bare å redde seg selv fra sånne😬 Anonymkode: 62a5f...8e9 Så bra at du setter grenser og beskytter deg selv, det høres absolutt ikke sunt ut! Glad på dine vegne at du har klart å ta avstand. 💪 Anonymkode: 9256a...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #16 Del Skrevet 14. april 2024 Folk som ikke lytter. Man kan være halveis i en historie, og så plutselig begynner de å snakke om noe helt annet som de selv har gjort, eller de bare reiser seg og går. Anonymkode: 355e5...7f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #17 Del Skrevet 15. april 2024 Det er mennsker som har et indre kompass som styres av hva de selv vil og ønsker, uten at de tenker på hva andre vil og ønsker. Feks. Folk som kommer på døra di ubedt fordi de synes sånt er hyggelig, men de tenker ikke på, eller synes ikke det er noe viktig at du har sagt at du ikke liker det. Kansje de går i bedet ditt på veien inn. Anonymkode: 101f6...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #18 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så bra at du setter grenser og beskytter deg selv, det høres absolutt ikke sunt ut! Glad på dine vegne at du har klart å ta avstand. 💪 Anonymkode: 9256a...b65 Takk😊Jeg er dessverre en magnet på selvsentrerte mennesker🙈Men prøver å jobbe meg bort fra det🤞 Anonymkode: 62a5f...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 15. april 2024 #19 Del Skrevet 15. april 2024 Selvsentrerte mennesker er for meg de som: 1. Elsker å prate om seg selv og sitt, og som aldri spør om deg eller ditt 2. Vet alt og kan alt. 3. Er ufine og hånlige overfor andre som velger annerledes enn seg selv, Kan gjerne le av av andres valg. 4. Misunnelige og som stadig har et behov for å hevde seg på andres bekostning. Ja, jeg har en slik bekjent, og hun er fryktelig slitsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #20 Del Skrevet 15. april 2024 sommerkroppen skrev (20 minutter siden): Selvsentrerte mennesker er for meg de som: 1. Elsker å prate om seg selv og sitt, og som aldri spør om deg eller ditt 2. Vet alt og kan alt. 3. Er ufine og hånlige overfor andre som velger annerledes enn seg selv, Kan gjerne le av av andres valg. 4. Misunnelige og som stadig har et behov for å hevde seg på andres bekostning. Ja, jeg har en slik bekjent, og hun er fryktelig slitsom. Haha alle desse punktene beskriver en dame jeg har stengt ute nå, orket bare ikke å bli deprimert av å være hennes venn(punchingbag) lenger😄Selv har hun tatt noen vannvittige valg som har påvirket familieøkonomien til de grader. Men likevel er det mine valg rundt helse, økonomi etc som blir hånliggjort.🙄 Anonymkode: 62a5f...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå