NatNat Skrevet 10. desember 2023 #21 Del Skrevet 10. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke hvor denne egentlig passer best, men spørsmålet mitt gjelder parkering om vinteren. Jeg bor i leilighet uten parkeringsplass eller garasje og er avhengig av gateparkering. Vi har to felles parkeringsplasser og de fleste andre har garasje. Jeg driver da og måker vekk snøen på den ene parkeringsplassen og setter bilen min der. Problemet er at de andre ikke gidder å måke noe som helst og tar min plass når jeg reiser ut. Vi har ikke sameie eller styre. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? En nabo mente jeg kunne sette opp et skilt med reservert parkering på min plass, men det er jo kommunen som eier plassen (men de brøyter den ikke). Forslag? Utrolig irriterende å måke i timevis og så likevel aldri ha noe sted å parkere. Anonymkode: 70111...c7f jeg kjenner problemet, er akkurat i same situasjon. Dessverre, jeg tror ikke du kan gjøre noe som helst. Det er bare å måke når du vil parkere 😒Tenk som meg : det er god training ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #22 Del Skrevet 10. desember 2023 Snublefot62 skrev (34 minutter siden): Alle boliger er dyrt. Men hadde det fulgt med fast parkering så hadde du betalt enda mer. Selv om du betalte mye i utgangspunktet. Alt av fasiliteter koster ekstra. Prisen med å gå ned i pris på bolig er da for eks manglende parkering. Og da er parkering et slit. Det stemmer altså ikke. To av naboeleilighetene ble solgt etterpå, lavere pris, begge hadde garasje. Det handlet om timing. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da hadde jeg leid plass i ett parkeringsanlegg. Anonymkode: b6988...018 Nærmeste parkeringsanlegg ligger ca 45 min unna til fots. Da lønner det seg mer å kvitte seg med bilen. NatNat skrev (29 minutter siden): jeg kjenner problemet, er akkurat i same situasjon. Dessverre, jeg tror ikke du kan gjøre noe som helst. Det er bare å måke når du vil parkere 😒Tenk som meg : det er god training ! Ja, prøver å tenke sånn. Men hva gjør du når du kommer hjem og det ikke er noen plass å parkere? Jeg blir så stresset av det at jeg unngår å dra noen steder når det er snø, og når jeg må på jobb stresser jeg med det hele dagen og blir kvalm, får vondt i hodet, blir svimmel og dårlig humør. Anonymkode: 70111...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2023 #23 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer altså ikke. To av naboeleilighetene ble solgt etterpå, lavere pris, begge hadde garasje. Det handlet om timing. Anonymkode: 70111...c7f For å ta det med teskje da. Om to boliger som ellers er HELT like, men den ene er med fast parkeringsplass og den andre er uten, så vil folk være villig til å betale MER for den med fast parkeringsplass en den uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. desember 2023 #24 Del Skrevet 10. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, prøver å tenke sånn. Men hva gjør du når du kommer hjem og det ikke er noen plass å parkere? Jeg blir så stresset av det at jeg unngår å dra noen steder når det er snø, og når jeg må på jobb stresser jeg med det hele dagen og blir kvalm, får vondt i hodet, blir svimmel og dårlig humør. Anonymkode: 70111...c7f Jeg vet Jeg har alltid snø skuffe i bilen og er klar til å skuffe, av og til en halv time før jeg må parkere. Men hvis du har muligheter, ta bussen. Det er et mareritt å ikke ha egen parkeringsplass, vi bor i et gammelt hus uten muligheter for å parkere en bil. At de bygger leiligheter uten p.plass er en uting, spør du meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #25 Del Skrevet 10. desember 2023 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): For å ta det med teskje da. Om to boliger som ellers er HELT like, men den ene er med fast parkeringsplass og den andre er uten, så vil folk være villig til å betale MER for den med fast parkeringsplass en den uten. Ja, jeg skjønner jo det, i samme marked. Men det var jo ikke det som var saken, du insisterte på at jeg betalte mindre for min leilighet enn tilsvarende leiligheter, og det stemmer ikke. Hvis du prøver å si noe generelt så må du nesten si det. Anonymkode: 70111...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå