AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #1 Del Skrevet 10. desember 2023 Vet ikke hvor denne egentlig passer best, men spørsmålet mitt gjelder parkering om vinteren. Jeg bor i leilighet uten parkeringsplass eller garasje og er avhengig av gateparkering. Vi har to felles parkeringsplasser og de fleste andre har garasje. Jeg driver da og måker vekk snøen på den ene parkeringsplassen og setter bilen min der. Problemet er at de andre ikke gidder å måke noe som helst og tar min plass når jeg reiser ut. Vi har ikke sameie eller styre. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? En nabo mente jeg kunne sette opp et skilt med reservert parkering på min plass, men det er jo kommunen som eier plassen (men de brøyter den ikke). Forslag? Utrolig irriterende å måke i timevis og så likevel aldri ha noe sted å parkere. Anonymkode: 70111...c7f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #2 Del Skrevet 10. desember 2023 Kjøp deg en sånn kjegle og sett opp, ikke si noe bare sett den der og se hvor lenge det går. Anonymkode: 1afbd...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. desember 2023 #3 Del Skrevet 10. desember 2023 Måke i timesvis for én enkel parkeringsplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #4 Del Skrevet 10. desember 2023 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Måke i timesvis for én enkel parkeringsplass? Hvis hun skal måke tettpakka snø etter gatebrøyting så tar det tid ja Anonymkode: 1afbd...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #5 Del Skrevet 10. desember 2023 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Måke i timesvis for én enkel parkeringsplass? Ja, fordi jeg tar hele den ene parkeringsplassen og det er tung, våt snø og veldig mye, siden de som brøyter veien ved siden av legger fra seg snøen de brøyter der. Vi snakker sikkert borti en meter tung våt snø. Anonymkode: 70111...c7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #6 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis hun skal måke tettpakka snø etter gatebrøyting så tar det tid ja Anonymkode: 1afbd...b55 Ja. Og det er blytungt! Anonymkode: 70111...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #7 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp deg en sånn kjegle og sett opp, ikke si noe bare sett den der og se hvor lenge det går. Anonymkode: 1afbd...b55 Okay, jeg kan prøve det…. Men tipper de bare tar den. Anonymkode: 70111...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. desember 2023 #8 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, fordi jeg tar hele den ene parkeringsplassen og det er tung, våt snø og veldig mye, siden de som brøyter veien ved siden av legger fra seg snøen de brøyter der. Vi snakker sikkert borti en meter tung våt snø. Anonymkode: 70111...c7f Da må en bare måke raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #9 Del Skrevet 10. desember 2023 Lykkedykker skrev (2 minutter siden): Da må en bare måke raskere. Ok. Saklig. Anonymkode: 70111...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #10 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg skjønner det er kjipt, men du kan ikke reservere kommunale plasser. Sånn er det overalt også her vi bor. Selv har vi garasje, men jeg ser andre sliter med det samme som du beskriver. Anonymkode: 118c2...eda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #11 Del Skrevet 10. desember 2023 Fint du gjør kommunens jobb med snømåking. Penger spart for de. Anonymkode: 9df12...565 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #12 Del Skrevet 10. desember 2023 Dette ble litt forvirrende. Du sier dere har to felles plasser, men samtidig sier du at det er kommunale plasser? Da er det jo ikke deres? Hvorfor skal du blande inn styre eller sameie for å snakke om kommunale plasser? Da er det kommunen du må snakke med, det er kun de som har mulighet til å gjøre noe med kommunale parkeringsplasser. Borettslag/sameier har ingen myndighet til å gjøre noe som helst med kommunale parkeringsplasser. Du har ikke lov til å sette opp kjegler eller annen hindring på kommunal grunn uten tillatelse fra kommunen. Og det er ikke din plass, det er kommunen sin plass, og du har inegn rett til plassen bare fordi du måker den. Anonymkode: c409b...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Del Skrevet 10. desember 2023 En annen ting er at du sier det er leilighet, og dere ikke har styre. Hvordan foregår dette da? Er det sameie eller borettslag er det lovpålagt å ha styre. Er dere ett sameie med mindre enn 8 seksjoner, så kan det vedtas at alle eiere er i styret. Anonymkode: c409b...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. desember 2023 #14 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ok. Saklig. Anonymkode: 70111...c7f Ja, er ikke uvanlig med snø opp til hoften etter en vinternatt oppi nord. Pluss en brøytekant. Har da aldri brukt en time på å få ut bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2023 #15 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg vet det er kjedelig men regner med at dette var noe som dere visste når dere kjøpte? For dette vil gjenspeile seg i prisen. Dere betalte mindre for boligen sammenlignet med andre fordi det manglet fast parkeringsplass. Dersom dere måtte ha parkeringsplass så må en finne noe med bedre løsning. Kanskje det finnes noe i nærheten dere kan leie for en fast sum i måneden? Kan lønne seg å gå noen meter ekstra for å ha rast parkering. For så lenge dette er kommunale parkeringsplasser så har dere ingen råderett over de. Er de ledige så kan hvem som helst parkere der. Og måker du så måker du plassen for alle. Og om jeg som ikke bor der skal parkere der så tar jeg naturligvis og parkerer den plassen som er ryddet mest for snø. Det tror jeg gjelder absolutt alle. Er det en fast nabo dere krangler med om disse to parkeringsplassene som er åpne for alle så kan dere kanskje prøve å snakke med de om å avtale å måke begge annenhver gang? Så får dere begge nytte av det. Men en risikerer naturligvis at begge plassene er tart av andre igjen og det er ingen ledige som er måkt. Dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #16 Del Skrevet 10. desember 2023 Jeg flyttet til sentrum i starten av 20-årene, og de første vintrene hadde jeg ikke egen parkeringsplass, så jeg måtte parkere på gaten. Jeg sluttet slik at jeg kom hjem samtidig som «alle andre», så det var ikke mye ledig. Om vinteren sto det stort sett alltid biler rundt om, så man ble måket inne, eller de tomme plassene ble fylt med snø. Jeg hadde alltid spade så jeg fikk spadd en plass hvis jeg så en ledig men snøfylt plass, men jeg kunne jo ikke forvente at den sto ledig neste dag. Anonymkode: 3ad7f...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #17 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint du gjør kommunens jobb med snømåking. Penger spart for de. Anonymkode: 9df12...565 Kommunen legger snøen der om det ikke står biler der. Det er ikke en kommunal parkeringsplass, men en plass ved siden av kommunal vei som brukes til å parkere på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ble litt forvirrende. Du sier dere har to felles plasser, men samtidig sier du at det er kommunale plasser? Da er det jo ikke deres? Hvorfor skal du blande inn styre eller sameie for å snakke om kommunale plasser? Da er det kommunen du må snakke med, det er kun de som har mulighet til å gjøre noe med kommunale parkeringsplasser. Borettslag/sameier har ingen myndighet til å gjøre noe som helst med kommunale parkeringsplasser. Du har ikke lov til å sette opp kjegler eller annen hindring på kommunal grunn uten tillatelse fra kommunen. Og det er ikke din plass, det er kommunen sin plass, og du har inegn rett til plassen bare fordi du måker den. Anonymkode: c409b...c02 To felles parkeringsplasser, den ene eier alle som bor her sammen, den andre er bare en plass ved siden av veien. Vi har ikke borettslag/sameie. AnonymBruker skrev (1 time siden): En annen ting er at du sier det er leilighet, og dere ikke har styre. Hvordan foregår dette da? Er det sameie eller borettslag er det lovpålagt å ha styre. Er dere ett sameie med mindre enn 8 seksjoner, så kan det vedtas at alle eiere er i styret. Anonymkode: c409b...c02 Vi har ikke styre/sameie, men vi burde helt klart hatt det! Det er ikke borettslag. Alle gjør som de vil selv. Lykkedykker skrev (1 time siden): Ja, er ikke uvanlig med snø opp til hoften etter en vinternatt oppi nord. Pluss en brøytekant. Har da aldri brukt en time på å få ut bilen. I nord har dere en helt annen snø enn her i sør. Hvor ofte har dere fire plussgrader og ti minusgrader i løpet av tolv timer? Jeg bor på Sørlandet og snøen som kommer nå er tung og våt. Jeg har også bodd steder med stabile vintre og store snømengder, mye lettere å rydde snø der. Snublefot62 skrev (48 minutter siden): Jeg vet det er kjedelig men regner med at dette var noe som dere visste når dere kjøpte?For dette vil gjenspeile seg i prisen. Dere betalte mindre for boligen sammenlignet med andre fordi Joda, det er selvsagt noe jeg burde sett da jeg kjøpte, men det gjorde jeg ikke. Da var det sommer, megler pekte så fint på en plass, men den kan ikke brukes på vinteren. Og nei, jeg betalte ikke mindre for boligen min, den var veldig dyr - fordi jeg kjøpte akkurat da prisen var som høyest, ikke fordi boligen er bra. Anonymkode: 70111...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. desember 2023 #18 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): I nord har dere en helt annen snø enn her i sør. Hvor ofte har dere fire plussgrader og ti minusgrader i løpet av tolv timer? Jeg bor på Sørlandet og snøen som kommer nå er tung og våt. Jeg har også bodd steder med stabile vintre og store snømengder, mye lettere å rydde snø der. Ca hver vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2023 #19 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Joda, det er selvsagt noe jeg burde sett da jeg kjøpte, men det gjorde jeg ikke. Da var det sommer, megler pekte så fint på en plass, men den kan ikke brukes på vinteren. Og nei, jeg betalte ikke mindre for boligen min, den var veldig dyr - fordi jeg kjøpte akkurat da prisen var som høyest, ikke fordi boligen er bra. Anonymkode: 70111...c7f Alle boliger er dyrt. Men hadde det fulgt med fast parkering så hadde du betalt enda mer. Selv om du betalte mye i utgangspunktet. Alt av fasiliteter koster ekstra. Prisen med å gå ned i pris på bolig er da for eks manglende parkering. Og da er parkering et slit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #20 Del Skrevet 10. desember 2023 Da hadde jeg leid plass i ett parkeringsanlegg. Anonymkode: b6988...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå