Gå til innhold

Desember-årets kjipeste måned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din minst likte måned?


Her er det som overskriften viser, desember 😂Jul er hyggelig det altså, men ellers er denne måneden bare et sorgens kapittel. Mørkt og trykkende, minimalt sollys, kaldt. Null energi.  Januar har mye av det samme, men da er man i allefall på god vei mot lyse tider. 

Anonymkode: a567e...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Januar. Desember er jo så koselig til tross for mørket. Januar er mørk, kald og lang. 

Anonymkode: 0758b...0bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar føles alltid dobbelt så lang som de andre månedene. Stor kontrast til koselige desember. 

Anonymkode: 8a6ec...efd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg elsker desember og januar! For meg er det de to månedene jeg er ute og boltrer meg i snøen med ungene, etterfulgt av en kopp kakao med krem. 

Eller dager hvor jeg kommer hjem fra jobb, fyrer i peisen og setter meg under teppet med en god bok. 

Desember er full av bursdager(3, 13, 19, 25og 29 er bursdagsdatoer), Nøtteknekkeren på Operaen, en juleforestilling på teater, pepperkakehuslaging, bakedag, juleverksted med ungene, rampenisse og alltid en unnskyldning for å sette oss ned med brettspill og fyr i peisen. Desember er definitivt favorittmåneden min, etterfulgt av januar. 

 

August, derimot, er en skikkelig drittmåned 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni. Alt for varmt til å jobbe utendørs, allikevel er det det en hel måned til ferien.

Anonymkode: d4910...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes alle årstider har mye bra ved seg, og blir sjelden psykisk påvirket av vær i seg selv.  
 

Men synes Januar er litt tung fordi den føles så lang og det er en stund til ferietid. 
Elsker overgangen fra mars til april og sensommermåneden august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember er min favoritt på alle måter, elsker jul og førjulstid. Eneste jeg ikke liker er når folk er gledesdrepere med at nå snur sola 😛 

Minst likte måned er juli. Lang, varm, (enten det eller man må høre på alle som synes det regner støtt). Lite som skjer, i Norge stenger det meste av kulturtilbud på sommeren. Mye av det samme med kollektivtrafikken, i beste fall buss for tog. Og ikke minst, det er lyst store deler av døgnet og jeg får vondt i hodet av det. Jeg melder meg også frivillig til å jobbe hver juli, siden det uansett er lite å finne på, dyrt å reise noe sted, og mange andre som gjerne vil ha fri. Så gir dem gjerne det i bytte mot lengre juleferie (selv om de samme folkene har en tendens til å glemme det og gjerne vil ha julefri også). 

Anonymkode: cba32...53d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

November. Mørk, våt, kald og man har hele vinteren foran seg. Mars er heller ingen høydare.

Anonymkode: ff236...d05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember er min verste måned. Jeg går nærmest i vranglås. Puster lettet ut når det er 1. januar. Deretter kommer januar og februar. Mørkt, snø og kaldt. Snø som må måkes og glatt å kjøre. Høye strømregninger. 

Anonymkode: 7cb23...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med desember. Det blir mørkere og mørkere, været er potte surt høst her på vestlandet, butikkene flommer over av prematur julemat og altfor mye julepynt. Tv-reklamene er elendige, programmene er jeg lei av da det alltid sendes det samme, og julemusikk klarer jeg ikke. Gjennom hele måneden henger det over meg at jeg ikke er helt ferdig med julegavene. Og så er det kjempemasse sykdom på jobb, jeg er bitter fordi vi aldri får julebord og jeg kommer meg ikke så mye ut som jeg trenger på grunn av drittværet 🥴

Allerede i Januar går man mot lysere tider, været er ofte mye bedre da, man får senket skuldrene etter julestyret og jeg føler meg litt ny og bedre. Jeg er en skikkelig sommersjel, så hvert steg i den retning gjør meg bare godt.

Anonymkode: 275f0...3e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3, og jeg vet ikke hvilken som er verst av dem. Juni, juli og august. Varmt, klamt. Jeg er ikke meg selv om sommeren. Nå er det helt topp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værste måneder er juli og august. Lang ferie. Sola skinner så mye at man ser de støvete vinduene, kroppen skal vises frem eller vises uansett i sommerklær samt alle skal være ute å være lykkelige.

November og Desember er favorittene😍 inne tid, masse stearinlys, julen🎄

Anonymkode: 4545d...cd7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må det bli februar. Alt som har med jul, nyttår og å gå inn i det nye året er over, været er på det aller mest kjedelige og grå og det er lenge til noe å glede seg til.

Anonymkode: 3c175...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes januar er verst. Det blir så trist og mørkt når julepynten og julelysene blir ryddet vekk. Det blir liksom et enormt antiklimaks sammenliknet med desember. Og det er ofte iskaldt. Kjenner jeg gruer meg til januar🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Desember er den aller værste!

Juni/juli og august de aller beste. De andre månedene er ok. 1. januar er en befrielse når desember er over 

Anonymkode: 835fd...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (34 minutter siden):

Hvorfor det? Da har man jo fri.

Er ufør så har ikke noe å si. Folk er bortreist og det er kjedelig som f. Alt er også stengt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...